PDA

Se fuld version : Rundfunk søger fildelere

Rundfunk
11-02-2004, 04:47 PM
Vi har snart en temadag om fildeling/piratkopiering på TV2's ungdomsprogram Rundfunk. I den forbindelse vil vi meget gerne i kontakt med en fildeler, der er blevet sagsøgt af APG. Eller som minimum truet med erstatningskrav.

Personen skal helst have en klar holdning til fildeling som ideologi - ikke bare synes det er fedt at score gratis musik og film...

Kan nogen eventuelt hjælpe med kontakt til en person? I første omgang bare til en snak/mail - senere evt. til interview på skærmen.

Vi behandler selvfølgelig folk med respekt...

Rune, Rundfunk.

tlf. 2636 8618
mail. rge@koncern.dk

j0ppeman
11-02-2004, 04:52 PM
Snak evt. med klawz her på fora. Han har flere gange været ude og lufte PG's meninger osv. Kan være han har snakket med nogen af dem der har fået de grimme breve :)

Smiley_Carpe_Diem
11-02-2004, 11:01 PM
Personligt mener jeg at man virkeligt burde være "kræsen" med hvem man vælger som skal bruges i programmet, i mine øjne repræsentere personen nemlig alle pirater og jeg har et par gange oplevet nogle pirater udtale sig til pressen, og det har ikke altid lødt lige klogt alt sammen, hvilket giver pirater et meget dårligt billed ud af til. Derfor ville jeg personligt anbefale at man fandt en "talsperson" her fra PG til at tale piraternes sag (ligesom de så flot har gjort før (ingen ironi!)) Jeg ville så nødigt se en tosse sidde på åben skærm og kun snakke om hvor dygtig personen er til at kopiere alle de nyeste Britney Spears albums :-S

Jeg støtter derfor op om at f.eks Klawz får lidt pudder i hovedet og bliver smidt op foran et kamera :-)

ZuCkZ
11-02-2004, 11:10 PM
Personligt mener jeg at man virkeligt burde være "kræsen" med hvem man vælger som skal bruges i programmet, i mine øjne repræsentere personen nemlig alle pirater og jeg har et par gange oplevet nogle pirater udtale sig til pressen, og det har ikke altid lødt lige klogt alt sammen, hvilket giver pirater et meget dårligt billed ud af til. Derfor ville jeg personligt anbefale at man fandt en "talsperson" her fra PG til at tale piraternes sag (ligesom de så flot har gjort før (ingen ironi!)) Jeg ville så nødigt se en tosse sidde på åben skærm og kun snakke om hvor dygtig personen er til at kopiere alle de nyeste Britney Spears albums :-S

Jeg støtter derfor op om at f.eks Klawz får lidt pudder i hovedet og bliver smidt op foran et kamera :-)fuldkommen enig med dig. En aldm. pirat er måske heller ikke så holdningsfast, når vedkommende kommer i fjernsynet. Man kan jo blive nervøs, hvis ikke man tror 100% på det man siger. Ydermere ville en tåbelig udtalelse give os pirater et dårligt og muligvis tåget ry.

Tobias
11-02-2004, 11:38 PM
Det kunne være Klawz eller en anden som PG-teamet vælger.
Har oprettet en afstemming: http://www.piratgruppen.org/forum/viewtopic.php?p=7260#7260

Rundfunk
11-03-2004, 10:22 AM
Jeg har snakket med Klawz flere gange. Og han hjælper mig også med at finde en person. Men han kender jo ikke alle.
Rundfunks stil/profil tillader ikke "eksperter" eller parter i studiet. Dem er der masser af i diverse nyheds- og debatprogrammer. Vi vil hellere høre unge fortælle om deres egne oplevelser. Men derfor vil vi også gerne snakke med en pirat, der kan tale for sig og forsvare sine handlinger ideologisk. Personen kunne jo evt. snakke med Klawz får han evt. skulle i studiet.

Hvis der er nogen, der vil vide mere om, hvordan det skal foregå, er I meget velkomne til at ringe 2636 8618.

Hilsen
Rune

zub
11-03-2004, 01:53 PM
ku da være meget sjovt... jeg sku da gerne gøre det.... men i får mig aldrig nogen sinde ind foran et kamera, hvor jeg skal sige at jeg er pirat og dermed indrømme at jeg gør ulovlige ting, hvis jeg skal side og fortælle om hvordan jeg downloader diverse ting.. fx downloader dvd film før filmene overhoved er kommet i bio. i DK så indrømmer jeg nogle ting som jeg ik har behov for at hele landet ved... der er især nogle folk som ik behøver at vide det...

self ville i kun nævne mig med fornavn (eller måske et andet navn hvis jeg bad om det) men hva hjælper det så?... ville jo bare vise at jeg er bange for at komme ud med min holdning...

jeg syntes det er fedt at i laver sådan et prog her, ser af og til jeres prog (mest fordi der aldrig er andet på det tidspunkt , men i har nu et godt program) især det du siger med at i ikke vil have exp. ind kan jeg lide.. fordi som du siger så har vi sku nok af dem...

som skrevet før så ville jeg gerne gøre det.. men i får mig aldrig ind foran et kamera hvor jeg skal fortælle om det... og rent ud sagt syntes jeg personen der gøre det skal tænke længe over det.

Pest
11-03-2004, 02:45 PM
Sorry ingen pirat her. Er her kun på grund af sagen :)