PDA

Se fuld version : Fake sharing?

MaXy
11-02-2004, 12:57 PM
En af mine venner fortalte mig, at hvis man har en ekstern harddisk, og deler den på dc++, kan man bare pille den ud, og så ser det ud som om, at man stadig deler sine ting. Jeg har prøvet det og det virker, og man bliver ikke kicket.

Jeg bruger ikke selv metoden, men kan APG bevise at jeg ikke bruger den? Jeg mener bare fordi bare fordi der står æblejuice på kationen kan det jo godt være at APG drikker pis, ik?

Er der nogen der ved om denne metode er ulovlig, og er der nogen der ved om APG kan bevise at du ikke har brugt den metode?

j0ppeman
11-02-2004, 01:27 PM
Selvfølgelig er det ikke ulovligt. Men det er jo ikke ligefrem kulturfremmende at lade som om man deler noget som man ikke gør.

Hvis jeg var op på din hub var du blevet sparket ud med det samme.

MaXy
11-02-2004, 01:52 PM
Hvis jeg var op på din hub var du blevet sparket ud med det samme.

Jeg vil lige gøre der klart at jeg IKKE bruger denne metode (som jeg også skrev i mit indlæg).

Pointen var, at i retten kunne man jo bare sige at man havde brugt denne metode, og derved kunne APG ikke gøre noget.

Jeg er meget imod fakesharing, og vil ikke opfordre nogen til at gøre det.

Jowls
11-02-2004, 02:49 PM
Det er faktisk et godt spørgsmål, du stiller. I princippet kan det jo være en måde hvorpå man kunne diskreditere APG's skærmdumps. Hvis man giver dem flg. historie...

"Jeg ville bare lige downloade en enkelt sang, men man kan jo aldrig komme ind på de gode HUB'er uden at dele en masse filer. Derfor lavede jeg fakesharing..."

Og hvis du gjorde det i så kort tid så ingen i praksis kunne nå at uploade en komplet fil fra dig, kan du så blive idømt erstatning for at dele filer?

Hvis nogen har kontakt til en advokat i forvejen, kunne det være interessant at høre en professionel vurdering af dette.

Hvis jeg var op på din hub var du blevet sparket ud med det samme

Jeg tror, at hans pointe var, at det er en mulighed som vi alle kan dække os ind under i tilfælde at at vi bliver sagsøgt - også selv om vi ikke bruger metoden i praksis.

FakeNick
11-02-2004, 02:49 PM
Det kommer vel and på om APG downloader lidt fra en, inden de tager screenshottet... gør de det?

Det med at bruge den ekstern harddisk, er det samme som bare at ændre navnet på den mappe du share... du skal bare passe på, for hvis du møder mig som OP, og jeg kan se du gør det bevist, bliver du nok banned i en god lang tid 8)

Tobias
11-02-2004, 03:08 PM
Du siger bare at du sharede 2 mapper. 1 på usb-disken (som du jo pillede af) og 1 på (lad os bare sige) c-drevet, og det apg prøvede at download tilfældigvis var på c-drevet. Den er godt nok ikke helt vandtæt, da man jo så indrømmer at have del noget evt. ulovligt.

mvh.
Tobias

Chron
11-02-2004, 04:23 PM
Bare lige en hurtig kommentar til din "Kan du også downloade så hurtigt" : oP
Jah. Sagtens. via LAN eller fiber ind ;oP

FakeNick
11-02-2004, 05:23 PM
Bare lige en hurtig kommentar til din "Kan du også downloade så hurtigt" : oP
Jah. Sagtens. via LAN eller fiber ind ;oP

hehe også linux redhat 9 via bittorrent? 8)