PDA

Se fuld version : Ordbøger til PC'en!

IWillRipYou
11-01-2004, 08:09 PM
Hey Pirats

Jeg går pt i 1g og har derfor en del oversættelser fra dansk til bla: Tysk, Engelsk og Italiensk...

Jeg villederfor hører om der er nogen af jer der ved hvor jeg kan downloade ordbøger til computeren som kan oversætte fra dansk til Tysk og Engelsk, italiensk er ikke så vigtigt.

Jeg har downloadet det der lå på Piratbay, men det er kun til Engelsk. Så det er en begrænset hjælp.

Håber der er nogen af jer der kan hjælpe mig!

Tak!

zub
11-01-2004, 10:03 PM
gyldendal er vidst de eneste som laver nogle ordenlige digitale ordbøger.. desværre er de ik ude i ret mange sprog (de nye, de gamle er ikke en skid værd) fransk kom ud i starten af sommeren (fedt at sende den ud 2 måneder før jeg måske sku til fransk exam, tak G.Dal) jeg har dog ik set dem nogen steder... mit råd er at gå i bog&ide, køb dem, kopier dem (test din kopi inden du går videre) og brug så dine 14 dages retur ret...

IWillRipYou
11-01-2004, 10:17 PM
14 dages retur er da kun hvis embalagen er ubrudt eller hvad?

mia
11-02-2004, 05:14 PM
hey de er der ude, det er bare med at lede på alle se forskellige downloadnings maskiner du kan finde. det sted jeg ville mene det var lettes ta finde dem ville være e-mule plus.

Jowls
11-02-2004, 05:31 PM
Ellers er der jo altid denne her...

http://babelfish.altavista.com/

Nogle af den oversættelser er ret sjove, men den er god nok til at komme igang med.

ZuCkZ
11-02-2004, 05:48 PM
jeg er selv tilfreds med mit nuværende Gyldendals Bogskab selvom det måske er lidt gammelt.

Brogaard
11-02-2004, 06:53 PM

Nogle af den oversættelser er ret sjove, men den er god nok til at komme igang med.

Hehe. Er total dårlig til tysk, så her er et godt tip jeg brugte på gym. Når jeg fik en dansk tekst oversatte jeg den til engelsk og så brugte babelfish fra engelsk til tysk. Det var ikke en særlig god oversættelse, men den var lige nok til at trække en 6-7'er i land :-)

komas
11-02-2004, 06:54 PM

Hehe. Er total dårlig til tysk, så her er et godt tip jeg brugte på gym. Når jeg fik en dansk tekst oversatte jeg den til engelsk og så brugte babelfish fra engelsk til tysk. Det var ikke en særlig god oversættelse, men den var lige nok til at trække en 6-7'er i land :-)

pænt grineren :lol:

alternativ måde at gøre det på...

Mrg
11-02-2004, 08:15 PM
Jeg søger også efter Gyldendals Røde Ordbøger. Har en dansk/engelsk engelsk/dansk original, men den virker åbenbart ikke mere efter jeg har installeret ServicePack2 til XP.

http://www28.brinkster.com/mrg87/Systemerror.JPG <- Her er problemet, hvis nogen lige ved hvorfor så må de da gerne lige sige til :wink:

Christian
11-02-2004, 08:24 PM
Du kan som sagt bruge Babelfish's oversætter fra den hjemmeside som en vejledende løsning som betyder, at du kan se hvordan du eventuelt kan begynde på en oversættelse. Det hjælper i mange tilfælde.

zub
11-02-2004, 08:35 PM
problemet med babelfish og lign. er at de ikke kan kende forskel på om man skriver så, så eller så. et af de herlige ord som har mange betydninger, og betydningen skal læses ud fra sammenhængen og det gør babelfish ikke... dermed vælger babelfish heller ikke det optimale ord... som vejl. oversættelse kan det godt bruges men det er ofte langt fra nok. i det øjeblik at det skal bruges til noget fornuftigt som fx en skole opg. eller noget er det meget dumt at bruge babelfish eller lign. (med mindre man self kan nøjes med 6 eller derunder)

hvis der er nogen der har set gyldendals digitage ordbøger (andre end eng.) så vil jeg MEGET gerne have et filnavn :) .. fordi jeg kan ik finde den andre steder end en bogbutik.

ang at levere dem tilbage. i teorien har du lov til at prøve en vare og så levere den tilbage.. men det kan være særlige regner omkring cd'er, bøger osv osv... men man kan jo godt tage et par sko med hjem, gå 200 meter og så sige "nej de klemmer"... nogen der går ind i bog&ide og spørger "hvis jeg nu ik kan lide ordbøgerne kan jeg så levere dem tilbage selvom jeg har prøvet dem? =)

Insano
11-03-2004, 10:56 AM
Jeg har selv arbejdet hos bog&idé i 1½ år og de plomberer CD'er/DVD'er og hvis plomberingen er brudt kan man ikke komme retur med det!

Medmindre det ikke virker... og man kan ikke bare gå ned og sige "DET VIRKER IK!! :shock: " for de tester det inden du får pengene retur!

IWillRipYou
11-08-2004, 06:07 PM
hehe brogård... Den bruger jeg også... hiver dog mere en 6-7 i land 8)

Brogaard
11-08-2004, 06:17 PM
hehe brogård... Den bruger jeg også... hiver dog mere en 6-7 i land 8)

Min lærer brød sig heller ikke om mig i forvejen :-) Var ikke den mest aktive i timerne (når jeg var der) :-)

IWillRipYou
11-09-2004, 03:08 PM
Mrg kan du ikke dumpe din Engelsk/dansk - Dansk/engelsk ordbog med alcohold eller noget og så dele den på piratbay, det ville sku være stort :P

Tark

PackedManiac
11-09-2004, 07:06 PM
Du kan finde GRATIS og LOVLIGE ordbøger på nettet. Prøv google og søg efter .dic filer. Jeg har set en masse sider med .dic filer.

Jeg skulle engang bruge en ordbog til L0th (sp.??), som er et brute-attack program. Den brugte .dic filer, og så brugte jeg bare google til at søge efter .dic filer, og fandt dem. Der er tysk, spansk, latin, engelsk, russisk, osv derude.

Google er din ven :wink:

KlAdc__
11-09-2004, 07:10 PM
har den nu-danske ordbog...på pcén...bare sig til hvis du skal bruge den..ik :)

KlAdc__
11-09-2004, 07:13 PM
har den politikens nu-danske ordbog..på pcén...bare sig til hvis du skal bruge den..ik :)

IWillRipYou
11-10-2004, 06:38 PM
Har også den nudanske, ellers tak mester :P

Nicklas
11-10-2004, 07:08 PM
har den politikens nu-danske ordbog..på pcén...bare sig til hvis du skal bruge den..ik :)

Det ville være stort hvs du ville lægge det ud på http://www.thepiratebay.org ?

hehe, evt andre ordboger ville også være fede at have :D

IWillRipYou
11-22-2004, 10:26 PM
Jeg har omsider fået fingre i en (lettere retarderet og gennemcracket) orgbog i alle tænkelige sprog. (tysk og engelsk til dansk og omvendt.) :P

Men min upload er kun 15kb/s såååååååååååhhh....

Men den fylder kun 40 megabytes... Så hvis der er nogen der vil ha at jeg hoster den, så send mig lige ne PB...

Ps. Det er gyldendals.

Fugazi
01-10-2005, 07:56 PM
Jeg har i dag købt Gyldendals Engelsk > Dansk, Dansk > Engelsk, Internetordbog. Der kommer efter instalationen oppe i højre hjørne ved siden af minimer ikonet(på den lange blå bjælke...hvad så´n en fætter ellers kaldes?) - et søge felt, hvor du skriver det ord du vil have oversat. Så trykker du på enter og oversættelsen fremkommer lige neden for.
...Man kan også direkte få et ord på en hjemmeside oversat, ved at føre musemarkøren hen på det ord du vil have oversat, så sker det automatisk.
Man behøver heller ikke at have cdromen i drevet imens.
Jeg har købt den igennem Gyldendals Bogklub til 300kr.(jeg er medlem af klubben, hved ikke om man kan shoppe alligevel)
Det virker fint for mig med sp2

Gyldendal link til andre sprog. Der står dog ikke at det er internetordbøger, men at det er elektroniske ordbøger:

http://www.gyldendal.dk/gyldendal/gb/ord.nsf/ViewForm?openform&view=TitelOgSerie&kat=Elektroniske+ordb%F8ger

P.s, så lige at det ser ud til det kun er Engelsk, Tysk og Spansk, der fås som internetordbøger

Fugazi