Se fuld version : Steganos siger god tur hjem til APG?
Epimetheus
10-31-2004, 09:07 PM
Frygten for at blive "busted" og mødt med erstatningskrav når man benytter Bittorrent er ikke til at se bort fra.
Hele problematikken drejer sig jo om, at IP adresserne ikke rigtig er til at skjule - for så fungerer P2P-programmerne ikke! Vi er, kort sagt, i farezonen - og det må der gøres noget ved!
Derfor faldt min tanke på den kære Steganos, der blandt andet byder på "Steganos Internet Anonym", som efter sigende lader din eksisterende IP adresse operere på skift igennem IP adresser i tusindvis, således du kan forblive skjult! Er dette ikke løsningen på vore problemer med APG?
Har dog ikke selv afprøvet programmet, og kan ikke garantere dets funktionalitet med Bittorrent klienter - men hvad mener brugerne af dette forum? Har i erfaringer med Steganos Internet Anonym -
det er undertegnedes håb, at de kriminelle AGP snart har afleveret deres sidste erstatningskrav - mon Steganos kan hjælpe os frem mod det mål?
FakeNick
10-31-2004, 09:32 PM
Har aldrig prøvet Steganos, men kunne forstille mig at det var et program, som kører over en masse (måske åbne) proxy servere... så man hele tiden for ny ip...
Det lyder meget smart.. men hvorfor bruger alle det så ikke?
Det koster penge, og det virker ikke særlig godt.. hvis du hele tiden skifter IP, vil du også hele tiden blive stillet bagerst i køen ved andre klinter, da andre klinter hele tiden tror du er en ny... altså vil du heller ikke få noget ud af at uploade til andre, da de aldrig kan kende dig... og hvis man ikke upload, kommer du ikke til at downloade særlig hurtigt.. og hver gang du skifter IP, vil de klinter du downloader fra, disconnecte dig
Udover det kommer at, hvis systemet kører på åbne proxyservere, vil det gå uendelig langsomt, og være ufattelig ustabilt..
Til dem der ikke ved hvad en proxy er, kan jeg fortælle at hvis du står proxy op i en ordbog, kommer ordet: "stedfortræder" , altså det er en anden computer, som leger stedfortræder for din computer... så andre tror du proxyserveren er din computer.. du er altså skjult bag proxyen
FakeNick
10-31-2004, 09:35 PM
men noget helt andet er, at hvis vi bare brugere Bittorrent, er vi meget meget bedre sikkeret end folk som brugere dc++... i Bittorrent kan du kun blive busted på en fil. jeg har meget svært at forestille mig, at APG ligger sag pga. en fil.. :P
men det kan jo være at APG skruer priserne op for at kunne følge med :lol:
Chron
11-01-2004, 09:56 AM
Det største problem med proxyer er følgende:
Det går for langsomt.
Al data bliver sendt gennem proxyen til dig.
Ved konstant skiftende proxyer kan jeg kunne forestille mig at dette vil blive kraftigt forværret.
Anyway. Proxy = Langsomt, men sikkert - Så længe denne er anonym. Står en del om det i Sikkerheds sektionen.
Folk bliver busted af mere end en fil via Bittorrent, har hørt om flere sager hvor folk har ladet deres computer stå på BT i en måned for at seede, og derefter er blevet taget.
FakeNick
11-01-2004, 04:36 PM
Anyway. Proxy = Langsomt, men sikkert - Så længe denne er anonym. Står en del om det i Sikkerheds sektionen.
Proxy behøves ikke at være langsom... hvis du f.eks. betaler for at bruge en proxy, vil du sikkert kunne download /upload med næsten max..
Christian
11-01-2004, 07:00 PM
Proxy behøves ikke at være langsom... hvis du f.eks. betaler for at bruge en proxy, vil du sikkert kunne download /upload med næsten max..
Det har jeg prøvet, det hjælper godt nok på hastigheden, men det ligger langt fra max og hvad man normalt DL'er med uden brug af proxyer.
Chron
11-01-2004, 07:13 PM
Desuden mister du anonymitet ligeså snart der står betalinger på din konto : o)
FakeNick
11-01-2004, 07:48 PM
Desuden mister du anonymitet ligeså snart der står betalinger på din konto : o)
hehe ja det har du sådan set ret i.. 8)
også derfor jeg ikke betaler for film / spil.. kan godt lide at være anonym aka fakenick :P
Hvis du har betalt for en, så kan du download/upload med full. Da jeg selv har købt adgang engang :) Bare vær sikker på de undersøtter din download/upload speed. Der findes mange som undersøtter op til 100Mbit. Så burte ikke være noget problem :D
djdark
11-04-2004, 06:57 PM
det lyder godt :)
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.