PDA

Se fuld version : Fucking lorte M$ genstarter automatisk...

Klawz
10-31-2004, 07:55 PM
Kære alle

Jeg har et problem, som jeg håber at I kan hjælpe med...

Jeg kører XP (SP2), og dualbooter med xandros.

Mit XP er begyndt at genstarte automatisk ved opstart, og fortsætter denne procedure et antal gange, og så virker det pludseligt.

Jeg har bemærket at det ofte virker, hvis jeg starter i safe mode, og så blot genstarter computeren uden at gå ind på desktoppen.

Min normale computersupport er flyttet til Irland, så jeg er bare på spanden:-(

Acid
10-31-2004, 08:04 PM
Det med den rebooter hele tiden minder om en virus jeg fjernede fra en vens computer... Scan hellere din com

Elmegaard
10-31-2004, 08:07 PM
Kig forbi www.spywarefri.dk de kan trylle meget :)

Ellers, kig i BIOS og tjek temp. på din CPU.
Jeg havde et lignende problem engang. Dog var det bare i selve Windows den genstartede ofte.

Bitforstyrret
11-01-2004, 09:32 AM
XP i selvsving har normalt noget at gøre med automatisk fejlretning..

www.arlet.dk har en hel masse opskrifter på hvad man skal stille op med sin maskine når den ikke rigtigt ved hvad den vil

-pirat4ever-
11-01-2004, 02:14 PM
hej.
Det er sikkert en virus.

Brug CTRL + Alt + Delete. og se om der er en process der hedder isass.exe (der er en der hedder Isass.exe og det er ikke den)
isass.exe er en virus der rebooter.

ellers prøv her http://housecall.trendmicro.com/

Klawz
11-01-2004, 04:38 PM
Har desværre kun "I"sass.exe på processes...

Problemet ophører jo efter en række reboots...

Problemet består:-(

Jeg skal måske tilføje at der ingen problemer er i at starte op i xandros eller som "safe mode" i XP'en.

Acid
11-01-2004, 05:42 PM
Genstarter den når den kommer ind i windows (og efter hvor lang tid) eller midt under boot ?

Klawz
11-01-2004, 06:40 PM
Den genstarter allersidst i processen. En enkelt gang har jeg set "login"-billedet lige før den genstartede.

Acid
11-01-2004, 08:30 PM
Den genstarter allersidst i processen. En enkelt gang har jeg set "login"-billedet lige før den genstartede.

Engang når det lykkes dig at komme ind i windows check så check så autorun og runonce værdierne i registreringsdatabasen. Kunne være der blev kørt en virus eller andet trælst.

zub
11-01-2004, 09:59 PM
jeg har haft samme problem.. min genstartede lige når den sku aktivere numlock :) (alle lamperne blinker og lever den 2 sek efter så booter den op)

min løsning: boot linux og vent... efter 3 uger havde problemet rettet sig selv... (windows er slet ik så dumt enda.. man skal bare vise at man godt kan klare sig med linux og ik har brug for windows.. så er der ingen problemer.... er i windows et par timer om ugen (gaming)... har intet antivirus eller antispyware.. og det køre fint :) (installer linux, og alle dine windows problemer ophøre.. også selvom du ik bruger linux (se det er reklame!) )) :D

ps.. dualboot med xandros... aner ik hvad det er men lyder lidt som om du har prøvet mit råd :)