PDA

Se fuld version : "Your ports are secure"

Insano
10-31-2004, 12:13 PM
Hey!

Forleden var jeg på en hjemmeside som mit antivirus anbefalede... de tjekker hvor stor sikkerhed der er omkring dine port... og hvor stor chance der for at du bliver hacket.!.!.

Der var 3 niveauer:
1. Secure: Dette betød at der aldrig ville være nogen der kunne hacke sig ind på min PC via den port

2. Close: Dette betød at porten var lukket og ingen kunne bryde ind medmindre at der i fremtiden vil være nogen der udvikler noget der kan åbne det (Dvs at det er muligt og bryde ind hvis man er god

3. Open: Dvs. porten er åben!

Den fik lov til at tjekke alle mine port og der stod secure ved dem alle... er der stadig chance for APG kan bryde ind?!?!?!

Jeg kører McAfee SecurityCenter... (Virusscan/antivirus, Persoanl Firewall, Privacy Service/anti spyware)

Nogen der ved mere?

CODAY
10-31-2004, 12:31 PM
apg bryder ikke ind. så længe du kan hente noget på et p2p netwærk kan de holde øje med dig

Athas
10-31-2004, 01:58 PM
1. Secure: Dette betød at der aldrig ville være nogen der kunne hacke sig ind på min PC via den port

Det passer ikke. Perfekt sikkerhed findes ikke på en moderne desktopmaskine. Det betyder bare at chancen for at nogen vil forgribe sig på din maskine, via den port, er minimal.

Den fik lov til at tjekke alle mine port og der stod secure ved dem alle... er der stadig chance for APG kan bryde ind?!?!?!

APG bryder ikke ind på nogle computere overhovedet, nogensinde, punktum.

Chron
11-01-2004, 10:42 AM
Du må ikke tage port-status som garanti for din sikkerhed. Det er dog en udmærket måde at undersøge om du har programmer som åbner porte uden din viden.

Hvis du fører god IT skik så er du alligevel ret sikker.
Med et ordentligt password er du så ekstra sikret, og ved at sørge for at der ikke er konti uden password på din computer.

En af de få ting du aldrig kan være sikret mod er dog Denial of Service hvor du basically bliver pinget til din forbindelse står af.
Det er dog generelt kun for barnerøve, men dem har vi rigeligt af.