PDA

Se fuld version : Lige et par spørgsmål...

Insano
10-31-2004, 11:08 AM
Hei!

jeg har lige nogle spørgsmål mht. BitComet og hele "bit-universet" i det hele taget...

Jeg er med på at man finder en fil som man smider ind til prgrammet og programmet klarer resten...

Men...

1. Når man for første gang downloader fra BitComet er der samtidig nogle der downloader fra dig/uploader... hvordan kan det hænge sammen når jeg ikke engang har downloadet mit færdig endnu...

2. det hedder P2P programmer... det betyder sådan set på en måde "Bruger til Bruger" men som sagt kan jeg ikke se hvordan de skulle uploade fra mig og når jeg ikke har bestemt hvad det er folk må tage fra mig...

Hvis nogen gider og forklare mig hvad alle de der Bit programmer går ud på og hvordan de virker vil det være fedt!

3. og sidste spørgsål: Hvor stor er faren for at blive taget i det... er det større end DC++ eller mindre...??

Tak for hjælpen

Håber at høre fra jer!

Lauws
10-31-2004, 11:26 AM
1. Det fede ved Torrents, er at de sagtens kan uploade den lillebitte del du har downloadet. Du behøver altså ikke have hele filen for at de kan downloade en del af den fra dig.

2. Står vist i 1'eren

3. Nu kender jeg ikke DC, men det gode ved Bittorrent, er at brugeren der også sidder og downloader ikke kan se hvad du ellers har på pc'en. Brugeren kan altså kun se at du har downloadet den ene bestemte fil.

aL
10-31-2004, 11:49 AM
Efter der er en del der er blevet knaldet på DC++ på det seneste, så må man jo sige at BT er sikrere.. I BT kan man jo, som Lauws siger, kun få en regning for lige netop den fil du er ved at downloade/uploade, og ikke alt det andet du har liggende på computeren (nu siger jeg ikke at du har ulovligheder på din computer, men hvis du nu havde!)
Der er nok en del DC++ brugere der er uenige i min påstand om at BT er sikrere, men statistikken er altså på BT's side.. -dette betyder dog ikke at du er fredet når du bruger BT!

Insano
10-31-2004, 12:04 PM
Dvs... hvis jeg bliver knaldet mens jeg downloader på BitTorrent/Bitcomet får jeg kun regning for den film/det spil og ikke for hvad jeg ellers sku have liggende..
???

Lauws
10-31-2004, 02:47 PM
Ja hvis du får et erstatningskrav med et dump. Hvis du derimod får besøg af fogeden, tror jeg sgu også de tjekker resten af pc'en igennem og så er du *busted*. Men det er sikrere til at downloade lovlige filer (dem må man jo heller ikke downloade for APG) Det står faktisk på deres hp, at downloade ulvlig musik er tyveri, og at det er ulovligt at dele musik via p2p. De kunne vist ikke tage mere fejl! Det første er direkte forkert, og det er andet er ogs forkert hvis musikeren har givet tilladelse!

Skulle lige have luftet min harme. Undskyld alle sammen.

-Lauws

Ps. Skulle være man skulle skrive til dem, men det er garanteret allerede forsøgt.

Chron
11-01-2004, 09:58 AM
Det skal lige nævnes at de sagtens kan sætte nogle klienter til at hente en lang række filer og så lave logs over de danske IP'er de støder på, samt de nok får hjælp fra andre lande hvor organisationer evt laver det samme.

Herved kan de så sende dig en regning når listen er stor nok.

FakeNick
11-01-2004, 04:34 PM
Det skal lige nævnes at de sagtens kan sætte nogle klienter til at hente en lang række filer og så lave logs over de danske IP'er de støder på, samt de nok får hjælp fra andre lande hvor organisationer evt laver det samme.

Herved kan de så sende dig en regning når listen er stor nok.

Så meget keder APG sig ikke... taget alt for lang tid i forhold til hvad de får ud af det..

Og så noget helt andet, for at de skal kunne opspore dig, skal de jo sende dele af filmen til dig. Altså bryder de jo også copyrighten ved at sende det til dig... eller fordi de har rettighederne over filmen, og de sender den til dig, vil de jo i princippet give dig rettighed til at hente filmen ved at de sender den lovligt til dig... nogen der kan følge mig?

Christian
11-01-2004, 07:03 PM
Altså bryder de jo også copyrighten ved at sende det til dig... eller fordi de har rettighederne over filmen, og de sender den til dig, vil de jo i princippet give dig rettighed til at hente filmen ved at de sender den lovligt til dig... nogen der kan følge mig?
Det er noget direkte vås at sige. APG har fået tilladelse (ikke som du siger, fået overdraget rettighederne) af de klienter som de repræsenterer, til at dele filer (hvis de overhovedet gør dette) hvilket jeg ikke tror de gør i praksis.

Og nej, det gør det absolut ikke lovligt at downloade opgavsbeskyttet materiale fra APG, fordi de repræsenterer kunsterne. Hvordan i alverden kan du sige det?

FakeNick
11-01-2004, 07:45 PM
Men vi snakker om at gøre ting med copyright tilgængelig, APG buster jo ikke folk pga. de downloade (de gør selvfølgelig hvis de kan komme af sted med det), men pga. de gør ulovlige ting tilgængelige..

Hvis APG gøre noget tilgængeligt via. p2p, vil det jo svare lige til at de gøre ting tilgængelige via deres hjemmeside... og så bustede alle dem som prøvede at download det... :lol:

Det jeg skrev var jo også bare en tanke, ikke noget jeg skulle skydes i nakken på grund af...Christian