PDA

Se fuld version : Hva med Fri Proces

B@rney
10-30-2004, 10:48 AM
Hej....

Skal da lige høre noget ved de folk som kender emnet

Efter nu at have modtaget Brev nr. 2 i denne omgang, Pudser jeg Per Overbeck på sagen, Men hvordan er det lige, det virker med FRI PROCES, skal der ligge en stævning FØR det kan lade sig gøre, eller kan man allerede nu Søge det, og bruge det, for at Lade Per se på sagen, for derefter at følge op, hvis der kommer en rets sag ud af det.

Klawz
10-30-2004, 01:06 PM
Som jeg har forstået retssysemet og de gængse regler...

Du kan få gratis retshjælp forskellige steder - uanset om du skal i retten eller ej. Se under punktet "advokat" på forsiden.

En del mennesker har "retshjælp" som en del af deres indbo/husstandforsikring. De vil ofte først dække udgifterne hvis man skal/er i retten. Dvs. at indledende kontakt til advokaten, vil kun blive dækket hvis sagen kommer for retten. Hvis APG lader sagen falder eller der indgås forlig, vil du selv skulle dække dine udgifter.

Håber, at det var en hjælp.

Jowls
10-30-2004, 03:45 PM
Hej....

Skal da lige høre noget ved de folk som kender emnet

Efter nu at have modtaget Brev nr. 2 i denne omgang, Pudser jeg Per Overbeck på sagen, Men hvordan er det lige, det virker med FRI PROCES, skal der ligge en stævning FØR det kan lade sig gøre, eller kan man allerede nu Søge det, og bruge det, for at Lade Per se på sagen, for derefter at følge op, hvis der kommer en rets sag ud af det.

Du kan først søge om fri process, når du har fået en stævning forkyndt af retten. Indtil da er evt. rådgivning for egen regning. Dog betaler staten altid advokatens salær med hensyn til at hjælpe med selve ansøgningen om fri proces.

Christian
10-30-2004, 03:48 PM
http://www.friproces.dk/