PDA

Se fuld version : Website med danske subtitles

nimarq
10-29-2004, 09:50 PM
En kammerat, Nicklas herinde, og jeg overvejer at starte en side op, hvor vi samler og laver en masse danske subtitles til forskellige film og lægger dem ud på nettet til fri tilgængelighed. Vi, mest mig, synes nemlig tit at det kan være svært at finde en side med danske undertekster, og når der så endelig er en så dækker de ikke alle film.

Kan vi få lidt feedback? Er det noget som I ville bruge til at hente undertekster? Og er der nogen som er interesseret i at give en hjælpende hånd med at samle/oversætte tekster?

Nicklas
10-29-2004, 09:59 PM
Nicklas er så mig..

Jeg har desuden en hjemmeside der er hostet hos surftown, hvor jeg har 500mb til rådighed. Står alligevel og laver ingenting.

Jeg kunne godt udvikle et system i php, til at holde styr på det hele. Intet problem

Evt også lave sidens design. Er jeg dog mindre glad for :) Bliver helt sikkert noget simpelt.

DaPlaya
10-30-2004, 08:23 AM
Jeg vil gerne hjælpe med at samle/oversætte og også gerne hjælpe med designet mail mig : atom_media@yahoo.dk
Hurtigst Muligt :D

aL
10-30-2004, 11:47 AM
Var der ikke engang en dansk side med subs, som blev lukket af AGP (eller nogen i den der dur)?

nimarq
10-30-2004, 11:58 AM
Var der ikke engang en dansk side med subs, som blev lukket af AGP (eller nogen i den der dur)?

Det kender jeg ikke noget til. Men hvis man selv skriver dem så er det vel i princippet ikke illegalt? eller? :?

nimarq
10-30-2004, 12:32 PM
Ups.. den skulle vist ha' været under Projekter/Opgaver.. :? Don't flame

Nicklas
10-30-2004, 12:56 PM
I princippet er det vel lovligt nok at lægge tekstfiler man selv har skrevet ud på nettet, eller hvad???

At de så indeholder undetekster til film...

Skal vi helt klart lige have styr på inden vi går i gang. Vi prøver jo ikke på at lave noget ulovligt :)

Ridderen
10-30-2004, 03:43 PM
kig her

http://divxstation.com/
http://extratitles.to/
http://forum.shareprovider.com/forum-73.html

nimarq
10-31-2004, 11:53 AM
kig her

http://divxstation.com/
http://extratitles.to/
http://forum.shareprovider.com/forum-73.html

Hmm. Jeg tror måske du har misforstået topic.
Jeg kender godt disse sider.

mia
10-31-2004, 02:20 PM
hey det lyder som en kanon god idé, men hvad med at sigte efter de mere, ikke så kendte film. det er jo nemt nok at finde danske under tekster til fx 9/11 men det er tilgengæld rigtit svært at finde tekster til freedom downtown.
MVH Mia

Christian
10-31-2004, 02:26 PM
Nej, aldrig i livet da subtitles er skod.

ZuCkZ
10-31-2004, 04:48 PM

hvad sker der lige for dig?

Christian
10-31-2004, 05:37 PM

Fordi jeg selv laver DivX mener jeg, at det er spild af plads (det synes nogen, andre gør ikke) at lade sine film være med subtitles. For mig at det meget lige til: med subtitles = lavere bitrate, og lad nu være med at skrive tilbage med om, at det ikke fylder nær så meget og kvaliteten påvirkes. Det synes jeg imidlertid det gør, og derfor vil jeg aldrig røre eller lave en DivX etc. film med subtitles.

mia
10-31-2004, 05:49 PM
ja ja og vi har alle sammen en doktor grad i engelsk der for skal vi bruge sub.

Christian
10-31-2004, 05:56 PM
Mia, jeg har kun sagt at jeg selv synes at subtitles er skod/dårlige, jeg kritiserer ikke andre for at bruge dem, vel? Du behøver sq ikke at skælde ud :cry:

FakeNick
10-31-2004, 07:07 PM

var heller ikke ret god til engelsk før jeg begyndte at se engelske film uden danske undertekster, men har set så mange engelske film nu, at jeg godt kan følge med i de fleste film uden brug af undertekst, så måske du også kunne gøre det :P

- Det jeg prøver på at sige, er at man lærer meget mere af at se film uden undertekst 8)

mia
10-31-2004, 07:17 PM
tak men jeg tror jeg kan det engelsk jeg kan, jeg ville bare sige at lige meget hvor god man tror man er til engelsk er det stadig ikke alt man kan få med. hvorfor tror i ellers de bruger oversættere i FN når de nu alle sammen er højt uddannet og har lært engelsk?

FakeNick
10-31-2004, 07:25 PM
tak men jeg tror jeg kan det engelsk jeg kan, jeg ville bare sige at lige meget hvor god man tror man er til engelsk er det stadig ikke alt man kan få med. hvorfor tror i ellers de bruger oversættere i FN når de nu alle sammen er højt uddannet og har lært engelsk?

ja det er rigtigt nok, synes bare ikke det er besværet værd det med undertekster... har altid skulle bruge lige så lang tid på at finde de rigtige og få dem til at virke at jeg kunne ha set hele filmen i mellem tide :evil:

mia
10-31-2004, 08:03 PM
hehe ja kender det godt min kæeste var luge ved at rive mig over en gang jeg bare liiiiige skulle noget. men jeg syntes extratitles er rigtig god

nimarq
11-01-2004, 01:18 PM
Fordi jeg selv laver DivX mener jeg, at det er spild af plads (det synes nogen, andre gør ikke) at lade sine film være med subtitles. For mig at det meget lige til: med subtitles = lavere bitrate, og lad nu være med at skrive tilbage med om, at det ikke fylder nær så meget og kvaliteten påvirkes. Det synes jeg imidlertid det gør, og derfor vil jeg aldrig røre eller lave en DivX etc. film med subtitles.

Altså de suger bitraten. Men er det ikke kun hvis de er fast på filmen? Hvis man for eksempel bruger, say BSPlayer og får den til at lægge subtitlesne ind, suger det så stadig? :S

PackedManiac
11-01-2004, 04:02 PM

nimarq har ret. Der er dvd-afspillere som understøtter divx/xvid subtitles, og som ikke gør en skid ved bitraten på filmen. Akkurat, som hvis du ser eksempelvis The Hobbit (man kan jo altid have lov at håbe) og har hentet danske .sub , altså undertekster ned, og ser filmen med Divx Subtitle Displayer på din PC.

Underteksterne vil blive vidst samtidig med filmen uden at den på nogen måde rører bitraten.

Det er kun hvis du re-encoder filmen med de undertekster du har hentet, at bit-raten kan blive berørt, dvs "brænder" dem fast ind i billederne.

Christian
11-01-2004, 07:07 PM
Du forstår åbenbart ikke konceptet med hvordan man laver en film i DivX-format. Subtitles fylder som regel 15-20 MB i størrelse (dem som jeg har set), og de bliver flettet ind i filmen når du laver denne om til DivX. Derfor vil der uundgåeligt være mindre plads til overs på CD'en til normal film uden undertekster.

Jeg har nu lavet dette i 5 år nu, så jeg ved med rimelig skkerhed hvad jeg går og laver. Med subtitles påvirkes bitraten fordi pladsen bliver mindre fordi subtitles fylder sin del.

PackedManiac
11-01-2004, 09:20 PM
@Christian

Jeg har hentet film og jeg har hentet subtitles. Det påvirker på ingen måde biraten, hvis din dvd afspiller understøtter divx undertekst for underteksterne er IKKE end del af filmen.

Håber vi forstår hinanden nu.

Det er kun hvis du permanent brænder subs ind i filmen at det kommer til at påvirke bitraten.

Vi snakker ikke om at *lave* divx film og så undertekster. Vi snakker om at hente undertekster til film der er udgivet af releasegroups.

De undertekster jeg har hentet ned fylder typisk mellem 100-500 kilobytes. Og det er dem som nimarq snakker om.

Stol trykt på det :wink: