Se fuld version : Må jeg forære en cd væk og samtidig have den digitale kopi?
Klawz
10-29-2004, 08:41 PM
Igen et af lovgivningens gråzoner...
Svaret er ja, men mindre du gør det i "ond hensigt".
Christian
10-29-2004, 08:43 PM
Er du helt sikker i det Claus? :?:
Jowls
10-29-2004, 09:01 PM
Jeg ville også mene, at eftersom man - sådan som reglerne håndhæves i øjeblikket - ikke køber selve CD'en, men derimod brugsretten til musikken, giver man brugsretten videre til den person, man giver CD'en til. Dermed er ens egen kopi pludselig blevet ulovlig. Derimod må modtageren gerne lave en kopi til eget brug.
Men netop dette scenario står ikke i APG's FAQ....
komas
10-30-2004, 12:05 AM
hvordan definerer man "ond hensigt"??
Man må godt købe en cd af en ven for 100 kr, tage en kopi, og sælge den tilbage for 100 kr. (og stadig beholde kopien)
Det så jeg i Musikprogrammet om piratkopiering, på DR2
Klawz
10-30-2004, 01:02 PM
Jeg var i kontakt med Caspar Tribler som researchede musikprogrammet.
Han havde spurgt kulturministeriet om man måtte gøre som beskrevet. Svaret var at det måtte man, hvis det ikke skete for bevidst at omgås lovgivningen.
Jeg kan ikke huske det præcise ordvalg - det var derfor jeg skrev "ond hensigt".
Skriv evt. til musikprogrammet - eller kulturministeriet...
CassacK
11-06-2004, 10:43 AM
Jeg var i kontakt med Caspar Tribler som researchede musikprogrammet.
Han havde spurgt kulturministeriet om man måtte gøre som beskrevet. Svaret var at det måtte man, hvis det ikke skete for bevidst at omgås lovgivningen.
Jeg kan ikke huske det præcise ordvalg - det var derfor jeg skrev "ond hensigt".
Skriv evt. til musikprogrammet - eller kulturministeriet...
Hvis det her er 100% korrect, så kan man jo altid sige i retten, at alle de mp3er man er blevet anklaget for at ha´ ulovligt, er fra originaler, som man har givet væk... Også selv om det er usandt??? Eller er der noget jeg har misforstået?!?!
Er der et sted, hvor man kan læse det helt præcis, hvad loven siger om det??
CassacK
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.