Se fuld version : DC++ Private hubs?
Insano
10-29-2004, 05:29 PM
Hej!
Har lige siddet og læst nogle af de gamle emner her på forummet... tænkte på.. Der bliver nævnt mange gange at private hubs er mindre farlige mht til APG. Men hvor kan man finde adresser på disse hubs og hvordan kan man blive medlem..??
og hvordan fungerer disse hubs? er det ligesom normale public hubs??
Christian
10-29-2004, 05:37 PM
Har lige siddet og læst nogle af de gamle emner her på forummet... tænkte på.. Der bliver nævnt mange gange at private hubs er mindre farlige mht til APG. Men hvor kan man finde adresser på disse hubs og hvordan kan man blive medlem..??
Aner det ikke sorry, man skal vel kende nogen? :(
De er password-protected, dvs. man skal bruge et password sammen med sit nick for at komme ind. Men bortset fra det, fungerer de ens som med normale hubs :wink:
Hmm, der er en del netværk der har en eller flere "reg-only" hubs, nogle har endda helt konverteret til reg-only, fordi antallet af fakers falder drastisk, dog kan man komme ind i en eller anden "public hub" hvor man dog skal regges for at downloade.
Som Christian sagde, fungerer de ligesom normale hubs. Dit navn er bare registreret som en "reg" bruger (istedet for "normal"), og derfor kræver hubben password ved dit nickname. Hvis du ikke er "reg" kommer du ikke ind. Meget simpelt, men stærkt.
The Galloping Goose
10-29-2004, 08:29 PM
Hej!
Man bliver medlem ved at blive inviteret. Du kan hvis du er heldig (og deler meget) blive inviteret på et hvilkensomhelst fildelingstjeneste med mulighed for at sende PM.
Du kan også blive inviteret ved at "kende" en der "kender" en :D
Som ordet siger er den privat d.v.s. brugernavn og password for at logge på.
De fleste private hub tilader også alle clienter (multidownload etc.)hvilket mange offentlige hub ikke gør.
Som de fleste DC brugere sikkert ved er der et hav a klienter "out there" her et link til et "par" af dem
http://www.dslreports.com/faq/6513
Men husk nu at private hubs er ikke "sikrere end det svageste led" eller hvordan man skal formulere det. De krav man skal opfylde for at komme på en privat hub ville en APG-stikker nemt/hurtigt kunne opfylde. Så folk på private hubs fristes blot til at dele mere ulovligt, mens APG-stikkeren i ro og mag kan sidde og skaffe beviser... :(
Dette indlæg er ikke ment at skulle skræmme, men blot at man bør tænke sig om...... (og såfremt man er til private hubs - så vælge hubs hvor man ved userne tjekkes i hoved og r.. )
The Galloping Goose
11-05-2004, 11:01 PM
Men husk nu at private hubs er ikke "sikrere end det svageste led" eller hvordan man skal formulere det. De krav man skal opfylde for at komme på en privat hub ville en APG-stikker nemt/hurtigt kunne opfylde. Så folk på private hubs fristes blot til at dele mere ulovligt, mens APG-stikkeren i ro og mag kan sidde og skaffe beviser... :(
Dette indlæg er ikke ment at skulle skræmme, men blot at man bør tænke sig om...... (og såfremt man er til private hubs - så vælge hubs hvor man ved userne tjekkes i hoved og r.. )
Du har ret ...intet er 100% buletproof, men man har da før hørt om hubs hvor folk kender hinanden og med kender mener jeg ikke "internet bekendtskaber"
Desuden er forlanger de fleste private hubs rigtige filer og ikke junk, dvs en "stikker" or whatever fra "den anden side", skal bryde copyrights for at deltage hvilket ikke er særlig sandsynligt.
Draco
11-05-2004, 11:44 PM
Nu ved jeg ikke hvordan alle andre Hubs køre men
en smart måde kunne evt være.
du logger ind på en Offenlig Hub, der skriver du til en Op du gerne vil Regges. oppen Skriver så ja det kigger vi på han henter derefter personens Fil-liste hvor han ser efter hvad personen deler evt måsker downloader en lille fil eller noget for at chekke det ikke er fake hvis der ikke er noget som bryder copyright rettigerhede ( dvs man kommer i samem bås som alle andre der inde ) så kommer man simpelhen ikke ind dvs en Stikker vil kun buste sig selv ved at afsløre nogen inde på den hub da for at komme der inde selv skulle bryde rettighederen..
hvis du bliver godkent jamen så for du oprettet en username og Password og får adr til Hubben.
The_Devil®
11-06-2004, 02:27 PM
Hey.
ang. det Moe sagde,, så vil jeg lige priotere at de private hubbe er meget mere sikre,, selvfølgelig skal man ikke bare vade ind på alle private hubbe,, men i prinsippet så er det meget sikkert,,
De bedste privat hubbe er dem hvor man kender hinanden IRL '' In Real Life '' og det er faktisk de hubbe man kan kalde for totalt sikre,, jeg har selv en privat hub og jeg lukker ingen ind jeg ikke selv kender eller som mine venner kender,,
Så ved i det :wink:
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.