Achilleos
10-29-2004, 01:21 AM
hvor sikkert er det over irc og med alt det der XDCC noget?
Chron
10-29-2004, 01:33 AM
Tihi. Prøv at læs denne post:
http://www.piratgruppen.org/forum/viewtopic.php?t=707
ellers:
Hvad angår sikkerheden af IRC-downloading, så er den for leechers helt i top. Som nævnt under analysen af IRC tilbyder alle ordentlige/nyere netværk automatisk IPspoof.
Jeg har givet et eksempel på denne spoof i #3.
EFnet hører IKKE under "ordentlige/nyere netværk".
For en sikkerhedsskyld, lad os lige tage den igen..
Alle ordentlige/nyere netværk tilbyder automatisk IPspoof, hvilket er beskrevet i post #3.
Du er stort set garanteret sikkerhed, jeg vil med tilnærmelighed vove at påstå at du er 99% sikret imod antipirat grupper, det må så være op til jer at komme med modargumenter, men her er mit argument.
Der er kun følgende måder at få en persons IP på:
1) Få adgang til server-logs (Hacking eller gennem retten)
2) Opret en DCC forbindelse imellem dig og en anden person
3) En person fortæller dig hans IP.
1) At få adgang til server logs igennem rettens vej er utroligt svært. Dette er fordi at servere ofte er placerede i lande hvor lovgivningen på dette område er anderledes. Nu snakker jeg altså om såkaldt effektive servere, der er, som altid, undtagelser.
2) Hvis du sørger for at sikre dig gennem basale mIRC funktioner, så sker dette ikke uden din tilladelse, altså, nem måde at undgå opdagelse. IRC er desuden så enormt at det for eksempel for APG er temmelig svært at finde danskerne. Der er alt for megen information at bearbejde.
3) Lad nu være med at gøre dette. Det burde være logisk.
Jeg vil så nævne at selv danskere som agerer som file-servers for grupper er i en lav faregruppe. IRC er stort set umuligt at overvåge. Der er ikke noget ordentligt indeks over det (ircspy.com og lign er udmærkede services, men de er så langt fra komplette.)
Folk som bruger Kazaa, iMesh, DC++, osv er derimod i en større fare, enten fordi IP adresser er 'nemt' tilgængelige (set i forhold til IRC), eller fordi der er komplette lister over de folk som bruger stedet i øjeblikket.
Derfor anbefaler jeg, personligt, at man bruger IRC. Det kan godt være at der er køer, men du slipper til gengæld for at få forskrækkelsen af et besøg fra APG eller lign.
Achilleos
10-29-2004, 12:41 PM
tak :D var lige det svar jeg skulle bruge :)
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.