Se fuld version : !Problem med ekstern harddisk boks!
Jeg har et problem med en ekstern harddisk boks jeg har købt, harddisken passer i, men windows kan ikke finde den. Det er en DATA-TEC N350U USB2.0 box købt på http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=155703
Alt strøm er sat i, og dioden på siden lyser grønt. Hvad kan der være galt?
I manulen som lå på tilhørende cd (hvorpå der kun er drivere til win98) står der
Windows2000 / XP Partition and Format : (Windows2000/XP磁碟分割fdisk處理)
Please Notice! Before you run fdisk it will erase all your data from External HDD.
Please plug in the external HDD to the PC. Please follow the following path Star => Setting =>Administrative Tools =>Computer Management => Disk Management to find your new external HDD. Just right Click it to select Create Partition to enter Create Partition Wizard. Just follow the instructions, and select quick format to do partition and format all at once.
Den finder ikke harddisken, hvad kan der være galt?
Jeg håber der er nogen der kan hjælpe.. på forhånd tak.
Christian
10-28-2004, 04:29 PM
Jeg modtog i forgårs den præcis samme eksterne HD skuffe og den fungerer upåklageligt med min nye Seagate harddisk.
Først og fremmest er det ikke den eksterne boks som der er noget galt med, men din harddisk fordi jeg havde det samme problem som du har.
Hvilken harddisk har du købt? Hvis det er en Seagate er løsningen simpel: :arrow:
1. Besøg Seagate's hjemmeside her (http://www.seagate.com/support/disc/drivers/discwiz.html)
2. Download DiscWizard
3. Installér programmet og kør det. Den finder nu din nye harddisk og vil formatere den, og du kan finde ud af resten selv nu.
Jowls
10-28-2004, 04:45 PM
Du skriver ikke, hvilket OS du kører, men jeg går ud fra, at det Windowse XP...
Der sker altså ikke noget, når du pløkker den i USB'en? Har du sikret dig, at dine USB-porte virker? F.eks. ved at kyle noget andet i - en USB-key, en MMC-kortlæser, en mus eller hvad du nu har.
Hvis du kun har prøvet at starte op med disken tilsluttet, så prøv at starte Windsovsen op først, og først pløkke USB-kablet i, når den er færdig med at boote.
Årsagen til at der kun er en driver til Windaske98 er, at denne ikke var født med USB-support. Det er 2000 og XP, så her burde det ikke være nødvendigt at installere noget for at bruge disken.
Jeg har xp (ved ikke hvorfor jeg ikke skrev det før), jeg har en Maxtor 200GB harddisk.
Alle mine usb porte virker, jeg skriver på usb tastatur, og bruger usb mus, men der må vel være et program fra maxtor, det må jeg lige ind og se
Christian
10-28-2004, 06:05 PM
Jeg har xp (ved ikke hvorfor jeg ikke skrev det før), jeg har en Maxtor 200GB harddisk.
Alle mine usb porte virker, jeg skriver på usb tastatur, og bruger usb mus, men der må vel være et program fra maxtor, det må jeg lige ind og se
Jeg er ret sikker på at det program fra Seagate også virker på din Maxtor disk, prøv det engang.
Hva skal jeg så skrive ved model navn?
Christian
10-28-2004, 06:13 PM
Hva skal jeg så skrive ved model navn?
Da jeg brugte programmet skulle jeg ikke skrive noget som helst? Jeg downloadede programmet hér (http://www.seagate.com/support/disc/download/discwizard2003_en.exe) (direkte link).
Installerede så programmet og vupti, den fandt min disk og formatede den.
Der står intet på Seagates hjemmeside om brug af programmet kun ved Seagate HD's, og det her er hvad der står konkret: "A 32-bit application for adding a second drive in a system already running a Windows OS."
det var det jeg downloade, by the way, skal min harddisk bære i en stationær for at formatere den (altså skal den må den ikke sidde i boxen), og skal jeg gøre det hvær gang jeg putter den over i en anden computer? (jeg sidder ved bærbar)
Christian
10-28-2004, 06:31 PM
det var det jeg downloade, by the way, skal min harddisk bære i en stationær for at formatere den (altså skal den må den ikke sidde i boxen), og skal jeg gøre det hvær gang jeg putter den over i en anden computer? (jeg sidder ved bærbar)
Det behøver den ikke. Min HD sad hele tiden i den samme HD boks som du selv har købt.
Jeg tror (tror) jeg har den nu Tak :D
Nej F*** den gider ikke, der siger at den forvendtede at finde en hdd, men det kunne den ikke så den genstarter. Det gør den så hele tiden.. Hvad gjorde lige da du åbnede programmet, og derefter?
ps. ved du om man kan tage den over til en anden computer og lade være med at formatere, for jeg skal over til en ven og have nogle "lovlige" film..
CODAY
10-28-2004, 06:51 PM
det er kun første gang at du skal formatere.
Christian
10-28-2004, 07:05 PM
Nej F*** den gider ikke, der siger at den forvendtede at finde en hdd, men det kunne den ikke så den genstarter. Det gør den så hele tiden.. Hvad gjorde lige da du åbnede programmet, og derefter?
Åbnede programmet og lod den køre indtil den fandt min disk, og der sagde jeg at den skulle bruges som sekundær harddisk eller lagerplads (noget i den stil). Så formaterede den efter mine indstillinger, og færdig. Nu kunne jeg se disken.
ps. ved du om man kan tage den over til en anden computer og lade være med at formatere, for jeg skal over til en ven og have nogle "lovlige" film..
Du SKAL formatere før du kan ligge data over på den nye disk, og det er ellers umuligt at ligge data på en uformateret disk.
Min finder slet ikke harddisken, min lære siger den skal on jumpes, så det prøver jeg lige...
Der er ingen grund for dig at ligge søvnløst i nat, jeg har ordnet det! (det var strømkablet inde i boksen der ikke sag helt i printpladen :oops:)Men nu virker det hele og tak for hjælpen :)
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.