PDA

Se fuld version : Cyklisk redundanscheck???

berzerk
10-27-2004, 04:52 PM
Er stødt på et problem når jeg skal lægge en film ned på min hd.
Efter ca 2 minutters kopering stopper koperingen og kommer med følgende meddelse:"cyklisk redundanscheck"
Hvad er det?
Filmene har før været lagt på min hd,så jeg forstår overhovet ikke hvad "cyklisk redundanscheck er for noget...

The Galloping Goose
10-27-2004, 05:53 PM
Cyklisk redundanscheck-fejl er normalt noget med en diskfejl, da den checksum, som computeren benytter til at beregne filers start og slutpunkt ikke stemmer. Er din CD ridset ?.

Jowls
10-27-2004, 05:54 PM
Cyklisk redundans check (CRC) er en verifikations-algoritme som benyttes for at checke, om der er diskfejl. Det kunne være et tegn på at din disk er lidt sløj, så måske skulle du holde lidt øje med den. Kør et disk check program, hvis du har et. Ellers findes Spinrite 6.0 på EDonkey....

Det kan dog også skyldes mange andre ting. Jeg begyndte at få noget lignende engang hvor min CPU-køler var brændt af. Der var hele tiden skrivefejl på disken, og jeg var helt overbevist om, at det var Windows som var syg. Jeg nåede at re-installere hele skidtet tre gange, før jeg opdage det med køleren.... :roll:

berzerk
10-27-2004, 05:57 PM
Åhh nej-lyder dyrt...
Min skærm er nemlig også begyndt at forvanske farverne og når den ikke gør det genstarter pc ca hver 5 min.....
Hvor kan man downloade en ny pc?

Moe
10-27-2004, 06:26 PM
Jeg har haft samme problem - løste det ved at gemme alt det fra disken jeg skulle gemme (måtte droppe de film der lå på den del af disken der var fejl). Hentede så diag-tool fra diskproducentens hjemmeside (alle producenterne har hver sin - så hent den til din disk). Den klarede problemet og har kørt perfekt i over et havlt år nu siden. Endvidere f**** filmene også min explorer op ved at bruge alt CPU-kraften bare biblioteket blev åbnet - det løste jeg således:
Klik her (http://www.bb-klan.kyed.com/modules.php?op=modload&name=XForum&file=viewthread&tid=19)....

berzerk
10-27-2004, 06:31 PM
Men pc´en siger at der ikke er noget galt med mit c drev når jeg sætter den til at skanne-der skulle ifølge pc´en heller intet være galt med skærmkortet og heller ikke tilhørende drivere!!
Virus har jeg skannet for sådan ca 576 gange.

Jowls
10-27-2004, 06:33 PM
Men hensyn til farverne på din skærm, så check lige om stikket sidder ordentlig i og om evt. holde-skruer er skruet i. Nej, det er ikke et forsøg på at være morsom - det er faktisk en selvoplever...