Se fuld version : Forskel på news klienter.
PeterH
10-26-2004, 10:02 PM
Jeg bruger pt newsleecher, og er nogenlude tilfreds.
Dens supersearch funktion er kanon, når den virker :)
Men jeg syntes at den er ret sløv til at updatere grupperne, og gruppernes cache folder fylder en del.
Er især irriteret over at man ikke kan sidde og kigge i en gruppe, mens at den kører og opdatere i baggruden.
Hvordan er newsbin pro på de punkter ? Er der nogle fordele ved newsbin istedet for newsleecher, og er der andre man bør overveje, eller er det de 2 bedste ?
Og det SKAL være til Windows.
Stampe
10-26-2004, 11:19 PM
NewsBin kan også godt være lidt sløv til at hente headers. Til gengæld kan man under hentningen sagtens sortere i gruppen. Den er dog en ram-sluger af format. Lige nu d/l jeg med tre tråde og henter headers fra en dvd-grupper: 324 mb ram kræver det.
PackedManiac
10-27-2004, 02:35 PM
Jeg bruger også newsleecher v1.0, den har 30 dages prøvetid, og ikke 15 som v2.0 beta versionerne :shock:
Anywho, jeg har ikke opdateret de grupper jeg har subscribet på siden jeg lærte søgefunktionen rigtigt at kende.
Hvis du ved hvad det er, som du gerne vil have fat i, så søg på det and thou shall surely find! :wink:
Hvis jeg er ude efter en original group release, så plejer jeg enten at bruge den forkortelse de bruger som søgeord, eksempelvis, hvis Razor1911 udgav Linux Super Red Hat, så vil de måske kalde den det her: r11-lsrh
Man skal bare være lidt opfindsom med sine søgeord. Jeg kunne måske også bare nøjes med at søge på Linux, eller nfo og se hvad der kunne komme frem. Det er også derfor at jeg ikke subscriber på newzbin.org's premium account. Det er lidt af et ripoff, når man selv kan finde nfoen, nzb filerne osv bare ved at søge.
Det kan jeg så bruge til at søge efter og efter lidt tid har newsleecher fundet de headers jeg er interesseret i, og så kan jeg bare download så tosset jeg har lyst til.
Hvis man bare ønsker at browse newsgroups og se om man kan finde noget lækkert, så bliver man nok nødt til at opdatere grupperne, men jeg går principelt kun efter ting på newsgroups, som jeg er sikker på at jeg kunne tænke mig at prøve af.
Jeg taler ikke om Supersearch, men om den Search funktion, newsleecher har indbygget. Den er helt gratis ;-)
Angel
12-05-2004, 10:22 PM
PackedManiac
kan du forklare hvordan man bruger den søge funktion og hvordan den virker?
virker den også i Trial versionen af programmet?
PackedManiac
12-05-2004, 10:38 PM
Jaja, den virkede i trial perioden. Helt klart. Download v1.0, installer det (jeg går ud fra at du ikke har installeret det før), og Add den server du bruger. Derefter henter du alle de grupper på den server du abbonnere på. Så subscriber du til den gruppe du vil søge på. Så vælger du Search fanebladet, vælger gruppen du har subscribet på, taster et søgeord ind og klikker OK eller trykker på Enter på dit keyboard. Pisse let 8)
Den vil nu søge for dig uden at du behøver at downloade headers eller noget. Meget let.
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.