MaXy
10-26-2004, 09:15 PM
Jeg var lige inde på apg's hjemmeside og jeg så i deres FAQ og i den sidste stod der
Hvad er straffen for pirateri?
Strafferammen for pirateri er 1½ år efter ophavsretsloven og i særligt grove tilfælde 6 års fængsel efter straffeloven.
Kan det passe!:evil:
Er der nogen i danmark der er kommet i fængsel for piratkopiering eller er det endnu et af APGs numre for at skræmme folk!?
En anden ting jeg har undret mig over længe er
Må jeg kopiere fra en kopi?
Du må ikke kopiere fra en kopi.
Vil det sige at jeg ikke må kopiere min cd over på min computer, og brænde den ud på en anden mixed cd. Det er jo at tage en kopi af en kopi. Det vil sige at jeg heller ikke må tage sange over på en MP3 afspiller da man ikke kan kopiere direkte fra cd'en til MP3 afspilleren, den skal kopiere gennem computeren først.
Kan det passe at det er ulovligt at bruge sin MP3 afspiller på den måde!?
Hvad er straffen for pirateri?
Strafferammen for pirateri er 1½ år efter ophavsretsloven og i særligt grove tilfælde 6 års fængsel efter straffeloven.
Kan det passe!:evil:
Er der nogen i danmark der er kommet i fængsel for piratkopiering eller er det endnu et af APGs numre for at skræmme folk!?
En anden ting jeg har undret mig over længe er
Må jeg kopiere fra en kopi?
Du må ikke kopiere fra en kopi.
Vil det sige at jeg ikke må kopiere min cd over på min computer, og brænde den ud på en anden mixed cd. Det er jo at tage en kopi af en kopi. Det vil sige at jeg heller ikke må tage sange over på en MP3 afspiller da man ikke kan kopiere direkte fra cd'en til MP3 afspilleren, den skal kopiere gennem computeren først.
Kan det passe at det er ulovligt at bruge sin MP3 afspiller på den måde!?