Se fuld version : Guitar sange og noder ?
-pirat4ever-
10-25-2004, 11:06 PM
Hvor kan man få fat i disse ?
Gerne danske tekster..
Jeg syntes alle guitar node sider er bleven lukket :(
Elmegaard
10-25-2004, 11:36 PM
Det er såvidt jeg ved, ulovligt at ligge tekster og noder til sange, ud på nettet.
Kig her, der er nogle gange nogle danske sange:
www.mxtabs.net
www.ultimate-guitar.com
www.tabrobot.com
Christian
10-26-2004, 01:09 PM
Det er såvidt jeg ved, ulovligt at ligge tekster og noder til sange, ud på nettet.
Det kan jeg så sige, at det ikke er.
Men hvis ejermanden ikke har givet sit samtykke til det er det skam ulovligt, men på den måde du som du stillede det op Elme, betød dét du skrev at det var ulovligt uanset hvad.
-pirat4ever-
10-26-2004, 08:48 PM
Kig her, der er nogle gange nogle danske sange:
www.mxtabs.net
www.ultimate-guitar.com
www.tabrobot.com
De er gode, men kan ikke tabs.
Er amatør og bruger noder, som A, G osv.
Elmegaard
10-26-2004, 11:32 PM
Det kan jeg så sige, at det ikke er.
Men hvis ejermanden ikke har givet sit samtykke til det er det skam ulovligt, men på den måde du som du stillede det op Elme, betød dét du skrev at det var ulovligt uanset hvad.
Sorry, det var det jeg mente, fik bare ikke formuleret mig ordentligt.
Hvis du ikke kan finde akkorder/becifringer, kan du så ikke lytte dem af?
Hvis du ikke er god nok til det, så fang mig på MSN, så kan jeg prøve at hjælpe dig.
Jeg er ikke verdens bedste "aflytter", men kan måske finde ud af det.
Ellers, hvis der er nogle gode guitarister, kunne de jo evt. hjælpe dig.
MSN: d_elmegaard@hotmail.com
Forresten, jeg kunne også godt forklare dig tabs på et tidspunkt. Har bare lidt mange lektier for tiden. Men fang mig på et tidspunkt.
-pirat4ever-
10-26-2004, 11:47 PM
Hvis du ikke kan finde akkorder/becifringer, kan du så ikke lytte dem af?
Jo tak, meeen jeg er ikke dn skarpeste :(
Desuden, har jeg selv mega travl. De næste 2 måneder skal jeg passe studiet, så der er kun plads til afstresning spil (min måde at stresse af på er at spille falsk shubidia sange med fulde skrål).
Men tror jeg skal sætte mig ind i de tabs engang. De bliver brugt meget.
Nogle gode forslag til selvlæring ?
Elmegaard
10-27-2004, 04:02 PM
Dette kan måske bruges:
http://www.guitaren.dk/artikel.asp?kategori=tab-kursus
-pirat4ever-
10-27-2004, 04:21 PM
takker, vil forsøge at lære tabs :D
-pirat4ever-
10-27-2004, 10:24 PM
Masser af gode tabs sider, men kan i anbefale nogle "lette" sange at starte med ???
Jeg kan kun en 7-9 akkorder (kan lidt tabs nu), men mange sange er enormt svære. Ex. at lege meb Bb.. UFF.
Men er der nogle sange som er gode og lette i kan anbefale (gere links til tabs/chrdsende)
Elmegaard
10-27-2004, 11:31 PM
Masser af gode tabs sider, men kan i anbefale nogle "lette" sange at starte med ???
Jeg kan kun en 7-9 akkorder (kan lidt tabs nu), men mange sange er enormt svære. Ex. at lege meb Bb.. UFF.
Men er der nogle sange som er gode og lette i kan anbefale (gere links til tabs/chrdsende)
Du er nød til at lære barré-akkorder/power chords.
Ved du hvad det er? Ellers kig her:
http://www.guitaren.dk/akkorder.asp > barréakkorder.
-pirat4ever-
10-28-2004, 09:35 AM
Jeg vil tage et kig.
Kan dog ikke gennemskue hvad "barré-akkorder/power chords" er.
For at belyse mit høje nivue, kan jeg spille "kald det kærlighed, og lignende" :lol: :lol: :lol:
Mit mål er, at jeg skal kunne spille gode sange mm., men lige nu arbejder jeg efter børnesange. De er så dejlig lette.
"er 100% selv lært (med en enkelt tynd ringe bog)"
Elmegaard
10-28-2004, 03:14 PM
Jeg vil tage et kig.
Kan dog ikke gennemskue hvad "barré-akkorder/power chords" er.
For at belyse mit høje nivue, kan jeg spille "kald det kærlighed, og lignende" :lol: :lol: :lol:
Mit mål er, at jeg skal kunne spille gode sange mm., men lige nu arbejder jeg efter børnesange. De er så dejlig lette.
"er 100% selv lært (med en enkelt tynd ringe bog)"
Altså du spiller udelukkende E, A, G, D, Em akkorder osv.?
En barréakkord, er når du ligger din pegefinger på din venstrehånd (den du sætter på gribebrædtet) over ALLE 6 strenge. Dernæst placerer du dine andre finge, som der står på den side.
Det er svært i starten, men det kommer hvis du øver dig.
-pirat4ever-
10-28-2004, 07:48 PM
En barréakkord, er når du ligger din pegefinger på din venstrehånd (den du sætter på gribebrædtet) over ALLE 6 strenge. Dernæst placerer du dine andre finge, som der står på den side.
Det er svært i starten, men det kommer hvis du øver dig.
ja det er det. Har prøvet, det da umuligt.... Jeg vil da prøve og prøve, til det lykkes.
IWillRipYou
10-31-2004, 11:44 PM
-Pirat4ever- Super initiativ med at skrive noget om tabs/noder til guitar. Jeg spiller selv MEGET guitar (Gibson SG Special). :)
Jeg kan næsten kun gentage hvad Elmegård skrev, med hensyn til tabs og noder har jeg SIDERNE til det:
www.tabrobot.com - Søger ALLE de store tab sider.
www.lyricsrobot.com - Søger ALLE de store tab sider.
Der er ingen grund til at bruge andre, idet de søger alle de andre sider igennem. :D
Det er pænt gyldent... :twisted:
Ellers hvis man er til det lidt mere kompliserede kan du prøve at hente "Guitar Pro 4" på vores egen PIRATE BAY. Det er et program, (HVOR DER FØLGER OMKRING 10000 TABS MED!!! ALLE DE GOE GAMLE!!!) hvor du kan søge under forskellige kategorier og genre samt bands og finde deres tabs. Den kan også afspille dem for dig så du kan høre om du er på rette vej. 8)
Hvis der ellers er nogen af jer derude som mangler nogen tabs og ikke synes at i kan finde dem selv, eller hvis i har nogen former for andre guitar-relaterede problemer, så skriv endelig til mig på MSN Messenger:
HendrixLives@gmail.com
Min tabsamling er efterhånden temmelig voksen, og jeg vil altid gerne dele :D :D :D !!!
berzerk
11-01-2004, 02:11 PM
Se at få lært en bb mol pg en bb dur samt en f mol og en f dur.
Hver gang du flytter din pegefinger (rykker et bånd)har du den næste akkord på skalaen!
Det er nok det nemmeste du kan gøre-barre er ikke så svært når først du har opnået lidt finger kræfter.
God fornøjelse..
Elmegaard
11-01-2004, 04:44 PM
Se at få lært en bb mol pg en bb dur samt en f mol og en f dur.
Hver gang du flytter din pegefinger (rykker et bånd)har du den næste akkord på skalaen!
Det er nok det nemmeste du kan gøre-barre er ikke så svært når først du har opnået lidt finger kræfter.
God fornøjelse..
Det er jo ligemeget om han starter med Bb eller F.
Når han kan barré kan han jo dem alle sammen.
Men start med "E-type"-barré. A-type er lidt sværere.
E-type er sådan set (sagt lidt "uteknisk") bare en alm. E-dur (eller mol, for den sags skyld) rykket længere ned på gribebrædtet.
Go' fornøjelse.
-pirat4ever-
11-02-2004, 12:01 AM
wooooow
Kan i snakke kinesisk :D
Takker for alt, tygger stadig i de første indlæg hehe
Der er så mange gode råd og hjælp, at jeg lige skal tage en ting af gangen.
Takker for alt :D
berzerk
11-02-2004, 12:54 PM
Svar på tabs.
E A D G H E.
1 3 3 2 1 1 ---- dette er en f dur.
E A D G H E
1 3 3 1 1 1 ---- dette er en f mol.
E A D G H E
0 1 3 3 3 1 ----- Dette er en bb dur.
E A D G H E
0 1 3 3 2 1 -----Dette er en bb mol.
Grunden til at jeg sagde at du skullæ lære netop disse 4 accorder er at "så starter man lige som fra en ende af"!
Men det er da rigtigt nok at man kan starte alle steder fra-det var kun for at sætte det i en smule system!!
Ex hvis du tager f duren og rykker accorden 2 bånd så har du en g dur.
Rykker du den kun 1 bånd har du enj F#dur også kaldet fis dur (eller gb dur)-men lad os nu ikke blive for tekniske.
Spørg hvis du er i tvivl om noget.
berzerk
11-02-2004, 12:58 PM
PS. elmegaard-hvad skal han lærer power chords for, hvis ikke han spiller metal og har en elguitar?
Power chords har kun hjemme i den hårde rock og metal.
IWillRipYou
11-02-2004, 07:27 PM
Power akkorder er i høj grad til alt slags musik... Det er temlig snæversynet kun at bruge dem til metal...
Og mange folk starter med en akkustisk guitar (som mig selv) og går videre med elektrisk.
Jeg startede da heller ikke med at spille Slipknot og Guns n' Roses...
berzerk
11-02-2004, 09:01 PM
Tror du har misforstået mig:power chords er ikke den "rigtige" måde at spille på-lettere snyd red.
Den bedste måde er nok at lære de spanske derefter barre og så power.-
Ok power bruges også i jazz,men man skal nok-efter min mening-starte med de "rigtige"akkorder først så kommer det andet nok senere.-man skal kunne kravle før man kan gå!!
Elmegaard
11-03-2004, 12:35 AM
Tror du har misforstået mig:power chords er ikke den "rigtige" måde at spille på-lettere snyd red.
Den bedste måde er nok at lære de spanske derefter barre og så power.-
Ok power bruges også i jazz,men man skal nok-efter min mening-starte med de "rigtige"akkorder først så kommer det andet nok senere.-man skal kunne kravle før man kan gå!!
Ja, sorry. Tænkte mig ikke om.
Lær barré først, og hvis du vil spille metal eller grunge eller hvad fanden du vil (:D), så lær power-chords.
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.