PDA

Se fuld version : Nephew og Staind cd'er umulige at gemme på ens pc!

Lauws
10-25-2004, 09:45 PM
Jeg har problemet med at jeg ikke kan gemme de to nævnte cd'er på min pc, igennem feks Real. Jeg ved godt det er ulovligt at bryde spærringen, da de har medbragt en player. Men har prøvet at rippe med cd-ex, men der siger den både at der ikke er nogen numre og længden på numrene er helt fucked. Så hvordan får jeg latgt det over? De har lagt en eller aden luset microsoft player. :cry: :x

Men er der nogen der kan hjælpe mig her? Det må helst ikke være alt for besværligt. :P

Læste det med winamp, men det virker rimeligt omfattende. men er det det jeg skal gøre eller er der nogen der kender en smartere vej?

Geek
10-27-2004, 03:47 AM
Prøv med isobuster:
http://www.smart-projects.net/isobuster/

Den virker til tider.

CD'erne har muligvis installeret en eller andet DLL på dit system som forhindre dig i at rippe dem, prøv om du kan finde ud af om deres brugsforhindring installere sådan noget møg og få det fjernet.

-------------------------------------------------------------
PS.: Hvis du stadig kan, prøv om du kan få pengene tilbage da CD'erne ikke opfylder det forventede (De er ikke CD'er men en pervation deraf)

PPS.: Spørg evt. kulturministeren om hvorfor reglerne er som de er, mht. til kopiring af lovlig indkøbte "CD"'er. Hvis nok vælgere giver udtryk for at det er forkert, kan vi jo håbe de (regeringen) tager sig lidt sammen. http://www.infokiosk.dk/sw9463.asp

Lauws
10-27-2004, 09:26 PM
HEy!

Tak for svaret, jeg kan jo godt spille cd'en på mit anlæg så det er vel stadig en cd :P

Har ogs skrevet til Nephew som heller ikke vidste fra starten at deres pladeselskab havde lagt kopispærring på. De har dog valgt at bakke dem op alligevel.

Lauws

z33k
10-27-2004, 09:39 PM
Jep, ISO Buster virker HVER gang, Du skal vælge at udpakke filerne til waw tror jeg vist der stå, og så kan du jo altid konvertere dem (dmpower amp music converter)

MaXy
10-28-2004, 09:50 AM
Hmm mærkeligt, jeg brugte bare Winamp til at rippe Nephew's album.

Lauws
10-28-2004, 05:47 PM
Der er så bare det problem, at nu har jeg gjort som i guiden for at rippe i winamp. Problemet er så bare, at der er 11 data tracks. De 9 første er alle på 10 sek. mens nmr. 46.19 og 11 på 26.08!

Hvordan er det lige jeg ripper herfra? Jeg har fulgt guiden helt til at konfigurere, og spillede så play. Der skete bare ikke særlig meget. Og hvordan får jeg numrene delt hvis de alle sammen er samlet i en klump?

Håber der lige er en miniekspert der kan hjælpe mig, for jeg er helt LOST! :?

-Lauws

The Galloping Goose
10-28-2004, 06:00 PM
Okay!

Hvordan er det lige man ripper i winamp?

Det er fordi jeg bruger Realplayer, da jeg bedre kan lide deres brugerflade, og er mere vant til den.

Brug dBpoweramp til at rippe med
http://www.download.com/dBpowerAmp-Music-Converter/3000-2140_4-10249519.html?tag=lst-0-1

Lauws
10-28-2004, 06:05 PM
Nu ved jeg ikke om jeg har nævnt det, men jeg er ikke så meget in i ripning. Kan godt finde ud af så meget andet (som at arbejde i paint og lave sole) :P men det der? Nu har jeg fulgt guiden, og medmindre der er en der kan poste en anden god guide kaster jeg mig ik ud i så meget!

Men max kunne du ik sige mig hvordan jeg gjorde?

-Lauws

The Galloping Goose
10-28-2004, 06:14 PM
Jeg tror ikke du kan finde en enkler måde at rippe på en med dB poweramp.

Installer programmet. Dette vil placere 2 ikoner på dit skrivebord (dmc audio cd input) (dbpoweramp music converter).

Læg en audio cd i dit cdrom drev ... tryk på dmc audio input ... og tryk rip :)

Lauws
10-28-2004, 08:28 PM
Det er utvivlsomt meget nemt osv. men den kan bare ikke rippe cd'en!

Du må huske på at der er kopiskikring på. Så hvis der er nogen der har prøvet at rippe enten den nyeste Staind cd eller Nephews cd kunne de så ikke poste løsningen. Der er også en fil på cd'en, der fylder 800mb. Det er dog en *tom* fil. Det vil sige at den bare yder ekstra beskyttelse. Men sog sagt. Kender du løsningen, så giv mig løsningen!

-Lauws

SuperNeo
10-28-2004, 11:13 PM
Det er utvivlsomt meget nemt osv. men den kan bare ikke rippe cd'en!

Du må huske på at der er kopiskikring på. Så hvis der er nogen der har prøvet at rippe enten den nyeste Staind cd eller Nephews cd kunne de så ikke poste løsningen. Der er også en fil på cd'en, der fylder 800mb. Det er dog en *tom* fil. Det vil sige at den bare yder ekstra beskyttelse. Men sog sagt. Kender du løsningen, så giv mig løsningen!

-Lauws

Du siger der er kopispærring på, ok

Så vil jeg lige spørge om der kom noget op på skærmen, første gang du satte cd'en i dit drev i computeren ??

Lauws
10-29-2004, 08:01 AM
Ja det gjorde der.

Der kom et spørgsmål om jeg ville installere en player. Jeg sagde så ja, da jeg troede det var WMA player. Siden har jeg så uinstalled den.

Men som sagt kommer der bare 11 data tracks op i Winamp.

I nummer 10, er længden præcis den samme som cd'ens. Det samme på Staind cd'en

-Lauws

SuperNeo
10-29-2004, 10:31 AM
Ja det gjorde der.

Der kom et spørgsmål om jeg ville installere en player. Jeg sagde så ja, da jeg troede det var WMA player. Siden har jeg så uinstalled den.

Men som sagt kommer der bare 11 data tracks op i Winamp.

I nummer 10, er længden præcis den samme som cd'ens. Det samme på Staind cd'en

-Lauws
Jeg vil tro det er derfor du ikke kan rippe den !

Tror desværre den har lagt noget andet på computeren som ikke fjernes ved afinstallationen :(

Kan ikke lige hjælpe da jeg ikke ved der er blevet lagt ind, men hvis du har adgang til en anden PC kan du evt prøve at rippe den på den. HUSK ikke at sige ja til det kommer frem på skærmen !!

Lauws
10-29-2004, 01:03 PM
okay.

Nakker min mors bærbare så. :P

Lauws
10-29-2004, 02:29 PM
Det er nøjagtig det samme som før!

Men hvordan kan det være, at du godt kan se mumrene når jeg ikke kan?

Og hvad skal jeg så gøre nu? :cry:

z33k
10-29-2004, 02:44 PM
Har du prøvet Isobuster?

Lauws
10-29-2004, 03:17 PM
jep. Den kan ikke læse cd'en. Men det er vel lovligt for mig at downloade nummrene eller få dem ikke? Jeg har jo rettighederne til musikken. Eller hvad?

Hvis det er lovligt, er der så ikke en der kan sende dem til mig via Messenger?

-Lauws

IWillRipYou
10-31-2004, 11:29 PM
Jeg har til dato ingen problemer med at rippe de omtalte albums. Jeg bruger WMP.

IWRY