PDA

Se fuld version : Skal du have hjælp til IRC Scripting?

Chron
10-25-2004, 04:09 PM
Ville bare lige nævne at jeg hellere end gerne tilbyder hjælp med IRC-scripts (Kun dem I har lavet selv, jeg nægter at røre ved invision etc.. - De er for sindssyge.)..
Så hvis I har spørgsmål eller noget som ikke fungerer, så smid bare en post, så finder vi ud af det : o) Ellers så læs mIRC Help, der står alt hvad man kan bruge omkring alias, popups og remote.

VinZenZo
11-27-2004, 11:44 PM
Jeg melder mig også til tjeneste, hvis i har probs med noget msl, så bare skriv :)

Kan jeg hjælpe med alt fra sockets til dialogs.

astral
11-28-2004, 03:54 AM
Nu i siger det..Kunne godt bruge et script som automatisk sætter +l +2 med ca. 20sek delay når nogen joiner, for at slippe for evt. proxys
Og hvis i virklig keder jer, kunne jeg osse godt bruge et bot script, med !list som command og der så kommer 6 linjer, som jeg kan rette efter behag ved at skrive feks !line1 <tekst> !line2 <tekst> osv.
Håber i vil hjælpe :)

VinZenZo
11-28-2004, 09:06 AM
on *:JOIN:#kanal: {
timerlimit 1 10 mode $chan +l $calc($nick($chan,0) +2)
}
on *:TEXT:!list*:#kanal: {
msg $chan %list.1
.timer1 1 2 msg $chan %list.2
.timer2 1 4 msg $chan %list.3
.timer3 1 6 msg $chan %list.4
.timer4 1 8 msg $chan %list.5
.timer5 1 10 msg $chan %list.6
}
on *:TEXT:*!line*:#kanal: {
if ($nick isop $chan) {
if ($1 == !line1) {
set %list.1 $2-
notice $nick List nr. 1 ser sat til: $2-
}
if ($1 == !line2) {
set %list.2 $2-
notice $nick List nr. 2 ser sat til: $2-
}
if ($1 == !line3) {
set %list.3 $2-
notice $nick List nr. 3 ser sat til: $2-
}
if ($1 == !line4) {
set %list.4 $2-
notice $nick List nr. 4 ser sat til: $2-
}
if ($1 == !line5) {
set %list.5 $2-
notice $nick List nr. 5 ser sat til: $2-
}
if ($1 == !line6) {
set %list.6 $2-
notice $nick List nr. 6 ser sat til: $2-
}
}

Ved ikke om det virker, har ikke lige testet det, men burde da virke :)

Husk at skifte #kanal ud med din kanal de 2 steder det nu står.

astral
11-28-2004, 01:44 PM
Har lige afprøvet +l scriptet..Den sætter +l 3 når jeg joiner kanalen.. Men ellers virker den fint, når bare jeg har sat limit på noget andet bagefter og folk så joiner
Har ikke prøvet det andet endnu..

Men tak for det hurtige svar :wink:

Athas
11-28-2004, 04:29 PM
Er der tale om alle former for IRC-scripting, eller kun mIRC-scripting?

VinZenZo
11-28-2004, 10:02 PM
Er der tale om alle former for IRC-scripting, eller kun mIRC-scripting?

Jeg kan kun hjælpe med msl... :P

astral
11-29-2004, 02:59 AM
VinZenZo, "bot scriptet" virker ikke :(
Der sker ingenting, når jeg skriver !list eller !line1 <tekst>

astral
11-29-2004, 08:45 AM
hmm og den sætter ikke limit ned når folk parter kanalen..Skal den jo helst :)

Chron
11-29-2004, 12:07 PM
Jeg beskæftiger mig også kun med mIRC scripting language, men jeg kigger ikke så ofte i forummet længere så man er velkommen til at kontakte mig på chronazin@gmail.com hvis der er noget jeg kan hjælpe med..

VinZenZo
11-29-2004, 11:35 PM
VinZenZo, "bot scriptet" virker ikke :(
Der sker ingenting, når jeg skriver !list eller !line1 <tekst>

Det er lavet sådan at personen der bruger !line skal have op på den kanal det foregår...

og hvad angår limit ned ved part, så kopier det on join script jeg har givet dig, og fix det til on part :)

astral
11-30-2004, 11:06 AM
Det er lavet sådan at personen der bruger !line skal have op på den kanal det foregår...

Jeg er har skam op..Osse lige meget, limit scriptet virker og det er det vigtigste :D

Tak for hjælpen

HFT
03-25-2005, 11:50 PM
hey vzz
jeg er rigmelig fan af dig... du laver nogle gode mircs.. (rolig jeg fedter ikke :P ) men syntes du skulle lave en menu i venstre side af dit mirc... snakkede med en anden fra dit "crew" om det...
men syntes lige du skal se et jeg har lavet til et priv netpary www.2talcup.1go.dk <-- håber du kan li det :wink: men ville bare spørge om det var muligt at få scriptet til din steam dialog....
husk: PIR2 sharing is for fun :wink:

z33k
03-25-2005, 11:55 PM
Jeg har ikke så meget forstand på (m)IRC, men er det muligt at gøre sådan at hver gang man joiner en channel så skriver den "/mode NICK +x" ?

Spiri
03-26-2005, 09:50 AM
Der er ingen grund til at skrive /mode NICK +x, hver gang du joiner en #chan. Du behøver kun gøre det en gang pr. session med en server. Det kan f.eks. gøres med fordel, når du joiner serveren. Skriv det i Perform, så udføres det hver gang du joiner serveren. (Tools->Options...->Connect->Options->Perform...)

z33k
03-26-2005, 05:20 PM
Der er ingen grund til at skrive /mode NICK +x, hver gang du joiner en #chan. Du behøver kun gøre det en gang pr. session med en server. Det kan f.eks. gøres med fordel, når du joiner serveren. Skriv det i Perform, så udføres det hver gang du joiner serveren. (Tools->Options...->Connect->Options->Perform...)

Takker, skal lige sætte mig ind i (m)IRC ;)

z33k
03-26-2005, 05:49 PM
Btw. kunne godt bruge et lille simpelt script der bare viser titlen i Winamp, så når man skriver "/winamp" så viser den fx "Winamp | Green Day - American Idiot".

Takker :)

VinZenZo
03-27-2005, 10:38 PM
hey vzz
jeg er rigmelig fan af dig... du laver nogle gode mircs.. (rolig jeg fedter ikke :P ) men syntes du skulle lave en menu i venstre side af dit mirc... snakkede med en anden fra dit "crew" om det...
men syntes lige du skal se et jeg har lavet til et priv netpary www.2talcup.1go.dk <-- håber du kan li det :wink: men ville bare spørge om det var muligt at få scriptet til din steam dialog....
husk: PIR2 sharing is for fun :wink:

Jamen tak :)

Vi har pt. ingen intentioner om at lave en menu i venstre side, og hvis vi gør det, bliver det nok en ny menu der indeholder kanalerne.

Dog har vi planer om at lave en menu i toppen af scriptet, der indeholder genveje til de programmer man nu vil have m.m.

Btw. kunne godt bruge et lille simpelt script der bare viser titlen i Winamp, så når man skriver "/winamp" så viser den fx "Winamp | Green Day - American Idiot".

Takker

Det kan desværre ikke gøres med et par få enkle linier, men det kræver også en dll-fil.

Kig evt. på nogle af disse scripts, http://www.mircscripts.org/archive.php?stype=all&squery=winamp&sorder=file_date&ssort=desc&perpage=20

z33k
03-27-2005, 10:51 PM
Okey :)

Er VZZ et add-on til mIRC, ligesom NNscript?

VinZenZo
03-27-2005, 11:02 PM
Okey :)

Er VZZ et add-on til mIRC, ligesom NNscript?

Det er præcist ligesom nnscript, bare med den forskel, at mirc.exe er inkluderet i vzz-mirc når du henter det, så du er fri for, at installere mIRC først.

Vil dog hellere kalde det en modifikation til mIRC.

Athas
03-28-2005, 12:36 AM
Det er præcist ligesom nnscript, bare med den forskel, at mirc.exe er inkluderet i vzz-mirc når du henter det, så du er fri for, at installere mIRC først.

I betragtning af at dette er Piratgruppen's forum, er folk sikkert ligeglade, men jeg vil lige påpege at det ikke er lovligt at distribuere en fuld mIRC-installation med mirc.exe, sammen med ens addon-script.

HFT
04-01-2005, 07:08 PM
okey vzz jeg glæder mig til vzz 2.8 kommer.. men fik ik helt svar på om jeg måtte få dit steam-dialog script... det er ret cool...

HFT
04-01-2005, 07:11 PM

I betragtning af at dette er Piratgruppen's forum, er folk sikkert ligeglade, men jeg vil lige påpege at det ikke er lovligt at distribuere en fuld mIRC-installation med mirc.exe, sammen med ens addon-script.

det skal lige siges at vzz mirc ikke er en install fil, men mirc som der bare er scriptet lidt i Dvs. at det er installeret og pakket med scriptsne i....

z33k
04-01-2005, 07:18 PM

det skal lige siges at vzz mirc ikke er en install fil, men mirc som der bare er scriptet lidt i Dvs. at det er installeret og pakket med scriptsne i....

Ja, men den indeholder mirc.exe, og programmet er som Athas siger, ikke lovligt at distribuere.

SpYkE
04-12-2005, 03:56 PM
Athas: Hvem siger den er med registrering?

Når man f.eks henter den nye version kommer der et lille vindue der fortæller om programmøren.... og hvor man venter et par sekunder også kan man trykke continue og det får man så væk ved at registrere og det koster så penge.. Så længe de har den del med i deres script skader det vel ik... :) ved det ikke men det er da sjovt at skrive så meget :)

Athas
04-12-2005, 04:25 PM
Athas: Hvem siger den er med registrering?

Det er ligegyldigt. mIRC's EULA forbyder det ganske explicit.

SpYkE
04-12-2005, 04:55 PM
Ok.. Så er det self rigtig nok.. Men jeg gider aldrig læse de der EULA'er.. :D