Se fuld version : Jeg er ved at skrive et protestbrev til KODA
Penis
10-24-2004, 10:07 PM
Jeg er ved at samle underskrifter til en protest imod APG. Så hvis du er medlem af KODA og vil være med, så skriv i denne tråd eller send mig en pb. Det er ikke meningen at brevet skal være pro fildeling, men det skal bare være en protest imod at give almindelige mennesker gigantiske erstatningskrav.
Til jer som har modtaget erstatningskrav ville det være rart, hvis i ville sende mig nogle detaljer, som jeg kunne bruge i brevet. F.eks. jeres alder, størrelsen på erstatningskravet, jeres økonomiske ressourcer osv... Så hvis I vil hjælpe med det så send mig en pb.
Til sidst, så er jeg lidt forvirret over KODAs rolle i APG. På APGs hjemmeside står de som medlemmer, men jeg synes at kunne huske, at Arne har sagt´, at de kun var indirekte medlemmer gennem NCB. Er der nogen som ved, hvordan det hænger sammen? Klawz?
du kan godt glemme at lave en protest mod størrelsen af kravene.. vil ik gavne... retten har et par gange godkendt disse krav. og APG har nogle meget "flotte" regnskaber der viser hvad de mister hver gang du ikke køber en cd men downloader den istedet.. det er dette + en "bøde" for at bryde loven...
tror du vil have mere held med at lave en protest indsamling mod deres metoder.. dette vil dog kræve en del arbejdet og sikkert ende med at apg siger "han er 20 og tror han er sej... vi 20 toptrænede advokater og er pisse-lige-glade"... svare lidt til at lave en protest indsamling mod hævelsen på fart bøder... der skal ret mange underskrifter til.. og ved at skrive under på den slags siger du nærmest at du er pirat... og hvem vil aflevere en liste med pirat-navne til APG?
noget af det jeg skrev kan muligvis opfattes hårdt/tilsvinende... men alt er ment i god mening.
Penis
10-31-2004, 12:14 AM
yo zub, min utilfredshed er - modsat mange andre herinde - rettet mod rimeligheden i hvad der foregår, og ikke hvorvidt det holder i retten. Jeg tror KODA godt lidt ved at det kniber med opbagningen til APG. Derfor er brevet tænk som at være en del af dem samlede kritik de modtager.
Jowls
10-31-2004, 02:32 AM
Zub - Du virker lidt pessimistisk, og jeg tror ikke at du har ret. Naturligvis vil et enkelt brev til Koda ikke nytte meget, men det vil være et lille puf i den rigtige retning. Og hvis der kommer tilstrækkelig mange "små puf" så begynder tingene tilsidst at flytte sig.
Jeg er overbevist om, at der er mange medlemmer KODA som ikke billiger den måde hvorpå APG terroriserer musikelskere, men indtil nu har piraterne bare været navnløse statistikker som er blevet misbrugt af en flok opportunistiske advokater for at retfærdiggøre deres salærer. Det er vist langsomt ved at gå op for dem, at det er deres fans og kunder de bekriger.
protest indsamling mod dem.. god ide...
men ikke mod størrelsen på bøderne... efter som retten har godkendt kravene har de ingen grund til at sætte dem ned...
men lav endelig brevet... det kan aldrig skade...
Penis
10-31-2004, 09:49 PM
zub, læs lige mit svar igen.
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.