PDA

Se fuld version : Lad os få en endelig dom af SP2!

aL
10-23-2004, 12:10 PM
Nu har jeg hørt så meget om M$' Service Pack 2, overvejende dårligt om den. Fx har mine søskende fået problemer med sims2 og SP2 (jeg har ikke haft tid til at se på deres computer). Men på http://www.sims2.dk/pages.view_page.asp?id=218#case4 står der:
Vi har desuden erfaret at spillet hører til den større gruppe af programmer, der ikke fungerer sammen med Microsoft Service Pack 2 (SP2). Det anbefales at undlade at benytte SP2, eller at afvente fejlrettelse fra Microsoft.
Nederst på denne side er links til de fleste PC hardware producenter.
Er SP2 til noget godt overhovedet?

Acid
10-23-2004, 01:55 PM
Jeg har godt nok postet en lille fætter ang. sp2 før men kommer da gerne med min mening igen. SP2 crashede min com totalt... kunne ikke engang lave en repair.
Endvidere fik den lyst til at fjerne en HD-partition :(
Så jeg har ikke haft andet end problemer med den.

The Galloping Goose
10-23-2004, 03:11 PM
SP2 kører fint her, har dog disablet deres "sikkerheds pakke", samt nogle af de servicer SP2 starter.

Elmegaard
10-23-2004, 03:31 PM
Fungerer upåklageligt her.
Formaterede 100 % inden jeg installerede den (dog ikke derfor). Det anbefaler Microsoft også at man gør.
Fordelene er vel bare deres Sikkerhedscenter, og jeg synes også at den kører lidt hurtigere. Selvfølgelig er der vel også rettet noget sikkerhedsmæssigt.

Athas
10-23-2004, 03:44 PM
Jeg ved ikke andet end at det nægter at installere. Men den fejl (http://www.sigkill.dk/athas/nonmskernel.png) installationsprogrammet fejler med, er så åndssvag at jeg ikke er interesseret i at have programmet på min computer, hvis kvaliteten er den samme hele vejen igennem.

Skov
10-23-2004, 04:46 PM
Jeg har instaleret det, det eneste der ikke har virket for mig er style xp.

The Galloping Goose
10-23-2004, 05:23 PM
Jeg har instaleret det, det eneste der ikke har virket for mig er style xp.

WindowsBlinds virker fint under SP 2 8)

z33k
10-23-2004, 06:29 PM
jeg har ingen problemer med sp2, synes derimod det er godt!

-pirat4ever-
10-23-2004, 07:37 PM
Min bærbar medion med SP2, blev ydelsen bedre og mere stabil. Har kun ros. Dog skal det siges at SP2 ikke helt er glad for alle mine programmer, men med lidt fusk går det nok. Installerede bla, firefox, køre godt.

Men mange af mine kammerater har problemer med SP2.

Jowls
10-23-2004, 10:08 PM
Desværre vil SP2 ikke lade sig installere i Linux, så jeg ved ikke helt hvodan jeg skal bedømme den. Måske skulle jeg prøve om den kan køre med Wine :wink:

Arrow
10-24-2004, 02:54 AM
SP2 har indtil videre næsten virket upåklageligt for mig.

Efter installation på min stationære er der intet specielt sket, det kører udemærket. Det enste problem var under installationen, hvor jeg fik en fejl om at den ikke kunne få adgang til en fil den ville sikkerhedskopiere. Et klik på "ignorer" og det var fikset.

På min bærbare var det dog lidt anderledes. Efter installationen havde jeg problemer med at få tildelt en IP addresse på mit gymnasiums tråsløse netværk. Da jeg går i IT-klasse er min undervisning meget betinget af at jeg kan få adgang til internettet, derfor røg SP2 af igen med det samme, og jeg har ingen problemer haft siden.

Til gengæld er SP2 begyndt at stille irriterende spørgsmål mht. om jeg vil åbne filer jeg har downloadet via. nettet. Jeg kan ikke slå det fra, virkelig provokerende.

Der har ikke været nogen programkonflikter herfra endnu. Dog kan man ikke ignorere at der sidder ekstremt mange brugere derude som faktisk har problemer med spil og programmer.

Min anbefaling er at du gør ligsom mig, da SP1 udkom:
Vent med at installere lortet til de har fået en helvedes masse updates ud, der skulle fikse det. SP2 er primært sikkerhedsupdates, men bare stol på dit antivirus og din firewall i mellemtiden (og evt. dit spywareprogram til at fjerne spyware), og vent til de får nogle flere rettelser ud. Mere kan jeg ikke sige :wink:

Mvh. Arrow

aL
10-24-2004, 01:24 PM
Arrow>>> Det var også præcis det jeg tænkte: Hvad kan M$ fange, som ikke min firewall, antivirus og Spybot/ad-ware ikke allerede har styr på..
Jeg venter sgu med SP2..

Chron
10-26-2004, 09:19 PM
Jeg er vild med SP2's popup blocker, synes "mellem" er ekstra fin, så behøver jeg ikke holde ctrl når jeg åbner links.. hvis den blocker en download hvor man skal vente 5-10 sek så popper der en lille bar op som spørger om jeg vil åbne linket alligevel osv osv. Super nice detalje.
Det at SP2 starter services som jeg ikke kender til bryder jeg mig heller ikke om, de røg væk på sekundet.

Jeg har desuden ingen problemer med at køre tuneup utilities mht at customize windows settings osv.