PDA

Se fuld version : Musikprogrammet på DR2

Strictly
10-22-2004, 05:32 PM
Husk at se Musikprogrammet på DR2 (http://www.dr.dk/musik/musikprogrammet/index.asp) i aften fredag d. 22. okt. kl. 23.00.

Programmet sætter fokus på AntiPiratGruppen gennem interview med bl.a. IFPI, Dansk Musiker Forbund og - ikke mindst - Steven Snedker, der er stærkt kritisk overfor APG.
I studiet er der besøg af Anders Remmer, der ligeledes er stærkt kritisk overfor APG og Johnny Deluxe, der har lagt flere numre ud på mymusic.dk (http://www.mymusic.dk/), men alligevel mener at fildeling er lig tyveri.

Programmet sendes også onsdag d. 3. nov. kl. 23.30.

Tjek også den her undersøgelse (http://www.dr.dk/musik/musikprogrammet/undersoegelse.asp) ud. Den fortæller hvad 17 danske bands mener om fildeling.

Jowls
10-23-2004, 12:04 AM
Udmærket program som faktisk var ret positivt overfor fildeling. Hvis vi skulle putte en score på, så ville jeg sige at piraterne vandt 10:2.

Den mest sympatiske af modstanderne var faktisk selveste APG-kaptajnen Torben Steffensen. Han er tilsyneladende en flink fyr som bare er blevet forført af kraftens mørke side. :)

Elmegaard
10-23-2004, 12:14 AM
Kan en mod/admin ikke lukke en af trådene. Én må være nok :wink:

Alle dem der har set mine indlæg her på forummet, vil sikkert nikke genkendende til, at jeg pr. definition er krafttigt imod fildeling.

Efter at have set programmet i aften, mener jeg at mine grænser er blevet rykket lidt. Negativt overfor APG (og dets metoder).
En fyr som Christian Andersen, var ikke speciel kllog at høre på. Han snakkede kun om hvem der ejer rettighederne (og det har jeg jo aaaaaaldrig gjort her, vel? :roll: ).

Jeg mener stadig ikke, at fildeling bør finde sted, men jeg sætter et (endnu større) spørgsmålstegn ved APGs metoder. Fx. synes jeg det er forargeligt at de sagsøger små skoleelever der deler Britney Spears nye cd (eller, de sletter den forhåbentligt...okay ikke sjovt). Det de 2 børn gør, er ulovligt, men det skader jo ingen.
Det der skader, er når det er kæmpe-pirater der sælger det videre, kun med øje for profit.

Alt i alt, er jeg stadig imod fildeling, men min holdning til APG er ændret en smule.

Hvorfor var Piratgruppen.org ikke repræsenteret?

Christian
10-23-2004, 12:32 AM
Det der skader, er når det er kæmpe-pirater der sælger det videre, kun med øje for profit.
Hov hov hov, stop lige en halv. Det er de færreste fildelere som gør dette. Husk lige på det. :!:

Der er stor forskel på en fildeler og en "ægte" pirat som hugger materiale og gør fortjeneste på det selv. Det er usmageligt, men husk på at skelne mellem dem!

Klawz
10-23-2004, 09:06 AM
Piratgruppen har været i kontakt med folkene bag musikprogrammet i en stykke tid, og de har trukket på en del af vores "viden".

Jeg kan desværre ikke svare på hvorfor de valgte ikke at interviewe os - jeg synes faktisk, at det kunne have løftet diskussionen lidt. Til gengæld gjorde Steven Snedker det godt.

Skriv evt. til musikprogrammet og spørg om hvorfor piratgruppen ikke skulle med?

Elmegaard
10-23-2004, 03:26 PM
Hov hov hov, stop lige en halv. Det er de færreste fildelere som gør dette. Husk lige på det. :!:

Der er stor forskel på en fildeler og en "ægte" pirat som hugger materiale og gør fortjeneste på det selv. Det er usmageligt, men husk på at skelne mellem dem!

Jaja, det ved jeg godt. Og jeg ved også godt at de (fleste) folk herinde, ikke er "kæmpe-pirater" der sælger det videre.

Christian
10-23-2004, 03:39 PM

Jaja, det ved jeg godt. Og jeg ved også godt at de (fleste) folk herinde, ikke er "kæmpe-pirater" der sælger det videre.

Tak for det.

j0ppeman
10-30-2004, 11:03 AM
Jeg vil godt lige forsvare Johnny Deluxe :)

Synes han havde en positiv holdning til fildeling i programmet. Jeg har rent faktisk tænkt mig at gå ud og købe hans CD. Selvom jeg har den liggende på computeren. Det er den første CD jeg køber i 4-5 år :)

Min kæreste sagde at jeg hellere skulle sende ham en halvtredser i stedet for at købe hans CD så størstedelen af pengene ikke gik til pladeselskabet. Det lyder umiddelbart som en god idé eftersom jeg jo allerede har numrene på computeren, og sådan nogle ting som den booklet man får med og coveret osv. Det behøver jeg ikke for at nyde noget god musik :)

Jeg giver også penge til folkekirkens nødhjælp, men har fået dem til IKKE at sende mig deres månedlige blad. Når jeg ikke får det læst er der ingen grund til at de skal bruge penge på det :)