Se fuld version : linux hjælp
komas
10-20-2004, 10:53 PM
jeg har lige, efter mange opfordringer, taget springet tiol linux... men da jeg ikke har prøvet det så meget før, har jeg læige nogle problemer, jeg godt kunne tænke mig lidt hjælp til, og så tænkte jeg at der nok sad nogle linux-nørder herinde, der havde lyst til at dele ud af deres visdom.
jeg kan ikke få mit lydkort til at virke, der er et et-eller-andet-skod-onboardlydkort i computeren som jeg ikke bruger, og så her jeg et creative soundblaster kort i... men jeg kan ikke få nogen af dem til at virke...
så har jeg forsøgt at installere java fra sun, men der får jeg en .bin fil, jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal gøre med.
og så ville jeg høre om nogle kunne anbefale et godt program til windows-emulering
på forhånd tak for hjælpen
komas
10-20-2004, 11:30 PM
glemte lige at sige at jeg bruger mandrakelinux 10.0
Athas
10-20-2004, 11:42 PM
Hvilket Creative-kort er der tale om?
Kommer Mandrake ikke med Java som standard? Hvis ikke, så skal du downloade .bin-filen til din hjemmemappe (f.eks. /home/komas), åbne en terminal og køre:
su
sh *.bin
Brogaard
10-21-2004, 12:01 AM
Her er en forklaring til installation af Java på Mandrake. Også med browser plugin...
http://www.speculation.org/garrick/java.html
http://www.alsa-project.org/
lydkort opsætning.. læs deres guider så sku det virke.. - begge dine lydkort burde være supported men vil sige at du kun skal installere det ene, gør det nemmere at administrere
Jusutsu
01-08-2005, 11:22 AM
jeg har lige, efter mange opfordringer, taget springet tiol linux... men da jeg ikke har prøvet det så meget før, har jeg læige nogle problemer, jeg godt kunne tænke mig lidt hjælp til, og så tænkte jeg at der nok sad nogle linux-nørder herinde, der havde lyst til at dele ud af deres visdom.
jeg kan ikke få mit lydkort til at virke, der er et et-eller-andet-skod-onboardlydkort i computeren som jeg ikke bruger, og så her jeg et creative soundblaster kort i... men jeg kan ikke få nogen af dem til at virke...
så har jeg forsøgt at installere java fra sun, men der får jeg en .bin fil, jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal gøre med.
og så ville jeg høre om nogle kunne anbefale et godt program til windows-emulering
på forhånd tak for hjælpen
Hva bundkort har du? Når vi snakker onboard lydkort er det vitigt at du oplyser hvilket bundkort du har.
Jeg har et Creative Soundblaster 5.1 Live, og det virker som en drøm under Mandrakelinux 10.0 som jeg brugte til lige før jul da jeg købte SuSE 9.2
komas
01-09-2005, 07:12 PM
Hva bundkort har du? Når vi snakker onboard lydkort er det vitigt at du oplyser hvilket bundkort du har.
Jeg har et Creative Soundblaster 5.1 Live, og det virker som en drøm under Mandrakelinux 10.0 som jeg brugte til lige før jul da jeg købte SuSE 9.2
jeg har fået det med lydkortet til at virke.
men det der med java volder stadig nogle problemer.
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.