PDA

Se fuld version : Spørgsmål til jonyas nye guide om XBMC streaming

Cheeky Goat
10-19-2004, 10:12 PM
I den øverste del skal du finde følgende linier:

xboxens ip 255.255.255.0 dataens ip dataens ip

Disse adresser kan du finde ved at tilslutte et netkabel til din xbox, og boote på xboxen. Enten på selve forsiden af dashboardet eller under settings er det muligt at se disse oplysninger.

Ret disse så de stemmer overens med de oplysninger din xbox giver dig.

Lidt længere nede i .xml-filen finder du disse linier:

... ....

Sørg for at .strm| og .pls| både findes i og

Når du har sikret dette, så er det bare at lægge xboxmediacenter.xml over i samme mappe på din xbox som du kopierede den fra i første omgang.

Er det bare mig eller mangler der vildt meget info her? Først og fremmest, hvem siger man skal indtaste sin XBOX's IP, hvad nu hvis man får tildelt IP via DHCP? Jeg får nemlig tildelt min IP på denne måde og er ikke helt sikker på hvad jeg skal gøre men jeg kan sagtens modtage vejrmeldinger på boxen allerede nu. En anden ting er at der står en ufærdig sætning:

Sørg for at .strm| og .pls| både findes i og

Det giver ganske enkelt ikke mening, hvad er det jeg skal sørge for både er ??? og ????

Jonya du må meget gerne svare her og evt. sende en rettelse til admin for den guide har altså allerede et par mangler og ind til de er fikset er den nærmest ubrugelig, kan være jeg finder flere senere.

jon1ya
10-20-2004, 09:34 AM
Guiderne er frit oversat fra piratbyran.org.

Står også nederst i guiden. Jeg har dog ingen problemer haft med at anvende guiderne.

jon1ya
10-20-2004, 10:02 AM
Det som der står er at du henter filen xboxmediacenter.xml og i den fil står der en linie med en ip-adresse.

Der efter checker du ip-adressen på dit tv på din xbox, og retter den ip-adresse til xboxmediacenter.

xbmc har desværre ingen dhcp funktion lige pt, så den ip-adresse skal sættes manuelt op i .xml-filen.

Fejlen på vores side her består dog i, jeg har skrevet med brackets altså < og > og det kan vores side ikke lide, så den har simpelthen fjernet indholdet af disse ord og sætninger.

der skal stå sørg for at .strm og .pls både findes i music og videoextensions.

jon1ya
10-20-2004, 10:05 AM
til det første udklip:

(xboxens ip)ipadresse(/xboxensip)
(netmask)255.255.255.0(/netmask)
(defaultgateway)dataens ip(/defaultgateway)
(nameserver)dataens ip(/nameserver)

byt selv ( og ) ud med < og >

Cheeky Goat
10-20-2004, 01:40 PM
Det som der står er at du henter filen xboxmediacenter.xml og i den fil står der en linie med en ip-adresse.

Der efter checker du ip-adressen på dit tv på din xbox, og retter den ip-adresse til xboxmediacenter.

xbmc har desværre ingen dhcp funktion lige pt, så den ip-adresse skal sættes manuelt op i .xml-filen.

Fejlen på vores side her består dog i, jeg har skrevet med brackets altså < og > og det kan vores side ikke lide, så den har simpelthen fjernet indholdet af disse ord og sætninger.

der skal stå sørg for at .strm og .pls både findes i music og videoextensions.
Fik det til at køre igår, læste lidt om det på Xbox Scene men det skal nu siges til din oplysning at XBMC GODT kan køre DHCP, tror nok man indstiller det inde i selve XBMC under "settings" så kører det bare :wink:

Forresten nogen som har nogle gode streams/links til streams til techo/dance/trance?

Hvis nu der står at et stream er 48k, 64k eller 128k så beyder det kiloBYTE og ikke kiloBIT eller hvad?

jon1ya
10-21-2004, 08:12 AM
selvfølgelig er det kilobyte.

Jeg kan desværre ikke oplyse dig om nogle streams udover de som jeg linker til nederst i guiden, men ellers prøv netradioerne osv, dem er der jo rigeligt af. :)