Se fuld version : 200GB på fri fod
Arrow
10-19-2004, 09:30 PM
Jeg har netop gjort et godt køb som jeg synes jeg vil dele med jer.
Hvis i mangler palds tror jeg at jeg kan anbefale den her 200 GB harddisk (http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=65070) fra Seagate.
Seagate Barracuda 7200.7 Plus
Lager: 200 GB
Omdrejninger per minut: 7200 rpm
Cache: 8 MB
Overførsel: ATA-100
Søgetid: 8.5 ms
Pris: 816 kr. inkl. moms (865 inkl. afhentning) hos BJ trading.
Jeg har selv bestilt min hos PC-fokus (priserne har lige ændret sig, PC-fokus var billigst før).
Ud af 14 brugeranmeldelser, har 13 givet den 5 ud af 5 stjerner på edbpriser. Den sidste gav den en stjerne fordi hans computer kun kunne finde 33 GB (hvilket bare er en uopdateret BIOS eller et uopdateret Windows), men selv han sagde den var støjsvag, og med så gode karakterer må den næsten være et køb værd. Jeg citerer hermed nogle af de 14 anmeldelser:
// Har (selvfølgelig) også denne disk.
Den blev købt for at erstatte en støjende WD i min server. (WD1000BB)
Disken er virkelig støjsvag, og min forhåbning er, at denne disk vil forblive sådan i meget lang tid, og ikke som andre diske begynde at støje meget på et senere tidspunkt.
Hvis man (som jeg) kan blive irreteret over den mindste støj kan det anbefales at sætte disken til quiet accustics, så siger den virkelig ingenting, heller ikke når den søger på disken (hvilket den faktisk ikke gør alligevel, men så bliver den HELT stille). Man ofrer lidt hastighed på det, men overførselshastigheden er stadig over 40 mb/s. //
// Helt og erdeles iorden disk. man sætter den i kører diskmaneger og wopti så har du en dejlig stor disk til ingen penge og som absolut ikke støjer. det man så bare skal huske at gøre inden man sætter den i det er at installerer service pack 1 til windows på computeren. for hvis ikke det er gjort så opfatter windows den kun som en 128 gb. men 5 * herfra køb denne disk hvis du vil være sikker på pålidelighed og kvalitet //
// Så er vi oppe på 4. seagate harddisk jeg ikke kan være andet end 100% tilfreds med.
Ca 40 mb/s med ntfs, 47 mb/s med fat32, 8ms access time, sandra tests.
Lydniveauet er, som det har været siden barracuda, dejligt lavt.
Temperaturen er på ca 27 grader med 80mm foran. Små 2 gradere varmere end min 80gb 7200.7.
Og prisen er jo slet ikke til at klage over.
Så endnu en gang max antal stjerner til seagate.
Glæder mig til efterår/vinter hvor seagate lancerer deres 400gb. //
Jeg har ikke selv modtaget den endnu (bestilte den igår, Mandag d. 18) men den ser ud til at leve op til folks forventning, så jeg er spændt. Så mangler i lidt ekstra downloadplads må dette siges at være det ultimative. Overvej det, for jeg tror det er et godt køb. Der følger en kommentar herfra, når jeg engang selv har modtaget og testet den :wink:
Mvh. Arrow
Christian
10-20-2004, 07:00 PM
Ej hvor cool for jeg skal selv bestille den selv samme harddisk om et par dage *hehe*. Jeg har tænkt mig at købe en mobil 3.25'' skuffe hvor jeg så laver denne om til en mobil harddisk.
Ret fed idé synes jeg selv, da det er en meget billigere løsning at lave den selv end at købe en færdiglavet mobil harddisk container.
Her er min idé til en lækker mobil løsning:
DATA-TEC N350U USB2.0 box kit i aluminium til 1x 3,5" IDE HDD (http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=155703) DKK 295,00 inkl. moms
Seagate Barracuda 7200.7 Plus (http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=65070) DDK 865,00 inkl. moms
TOTAL: 1160,00 inkl. moms
Til sammenligning koster den samme harddisk i en mobilskuffe med USB 2.0 / FireWire interface 1.760 kr (http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=94303)! Den anden skuffe som jeg har linket til har kun USB 2.0 interface, men når man ser på hvor hurtig Firewire er i forhold til USB 2 bliver denne slået! Derfor har man ikke brug for begge interfaces, men kun USB 2.0 fordi denne standard er hurtigere. Smart ikke...
USB 2.0 har 480Mbit/s vs. Firewire 400Mbit/s
Håber jeg har inspireret nogle mennesker til at gøre det samme :wink:
CODAY
10-20-2004, 07:19 PM
Jeg har netop gjort et godt køb som jeg synes jeg vil dele med jer.
Hvis i mangler palds tror jeg at jeg kan anbefale den her 200 GB harddisk (http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=65070) fra Seagate.
Seagate Barracuda 7200.7 Plus
Lager: 200 GB
Omdrejninger per minut: 7200 rpm
Cache: 8 MB
Overførsel: ATA-100
Søgetid: 8.5 ms
Pris: 816 kr. inkl. moms (865 inkl. afhentning) hois BJ trading.
Jeg har selv bestilt min hos PC-fokus (priserne har lige ændret sig, PC-fokus var billigst før).
Ud af 14 brugeranmeldelser, har 13 givet den 5 ud af 5 stjerner på edbpriser. Den sidste gav den en stjerne fordi hans computer kun kunne finde 33 GB (hvilket bare er en uopdateret BIOS eller et uopdateret Windows), men selv han sagde den var støjsvag, og med så gode karakterer må den næsten være et køb værd. Jeg citerer hermed nogle af de 14 anmeldelser:
// Har (selvfølgelig) også denne disk.
Den blev købt for at erstatte en støjende WD i min server. (WD1000BB)
Disken er virkelig støjsvag, og min forhåbning er, at denne disk vil forblive sådan i meget lang tid, og ikke som andre diske begynde at støje meget på et senere tidspunkt.
Hvis man (som jeg) kan blive irreteret over den mindste støj kan det anbefales at sætte disken til quiet accustics, så siger den virkelig ingenting, heller ikke når den søger på disken (hvilket den faktisk ikke gør alligevel, men så bliver den HELT stille). Man ofrer lidt hastighed på det, men overførselshastigheden er stadig over 40 mb/s. //
// Helt og erdeles iorden disk. man sætter den i kører diskmaneger og wopti så har du en dejlig stor disk til ingen penge og som absolut ikke støjer. det man så bare skal huske at gøre inden man sætter den i det er at installerer service pack 1 til windows på computeren. for hvis ikke det er gjort så opfatter windows den kun som en 128 gb. men 5 * herfra køb denne disk hvis du vil være sikker på pålidelighed og kvalitet //
// Så er vi oppe på 4. seagate harddisk jeg ikke kan være andet end 100% tilfreds med.
Ca 40 mb/s med ntfs, 47 mb/s med fat32, 8ms access time, sandra tests.
Lydniveauet er, som det har været siden barracuda, dejligt lavt.
Temperaturen er på ca 27 grader med 80mm foran. Små 2 gradere varmere end min 80gb 7200.7.
Og prisen er jo slet ikke til at klage over.
Så endnu en gang max antal stjerner til seagate.
Glæder mig til efterår/vinter hvor seagate lancerer deres 400gb. //
Jeg har ikke selv modtaget den endnu (bestilte den igår, Mandag d. 18) men den ser ud til at leve op til folks forventning, så jeg er spændt. Så mangler i lidt ekstra downloadplads må dette siges at være det ultimative. Overvej det, for jeg tror det er et godt køb. Der følger en kommentar herfra, når jeg engang selv har modtaget og testet den :wink:
Mvh. Arrow
jeg er den stolte ejer af denne hardisc. :D den er dejlig støjsvag, meget
mere end min gamle.
jeg vil ikke anbefale dig at købe den hos bjtrading. jeg kender flere der har fået dårlige service der.
efter at deres ting var gået i stykker.
edbprisers kommentare kan du ikke regne med da de nemt kan redigere dem. læs istedet en test af det du vil købe.
Christian
10-20-2004, 09:30 PM
jeg vil ikke anbefale dig at købe den hos bjtrading. jeg kender flere der har fået dårlige service der, efter at deres ting var gået i stykker.
Det skal du se bort fra Arrow, da BJ Trading har top-karekterer i service og samtidig har E mærket, som forretning som er en garanti for høj kvalitet. Du kan være sikker.
Fra E-mærkets forside: "Det overordnede formål med e-mærket er at være med til fjerne den utryghed, der kan være forbundet med handel på internettet. Mange forbrugere oplever i dag stor utryghed i forbindelse med bestilling af varer og betaling over nettet. Forbrugernes utryghed og usikkerhed vedr. betaling, garanti, aftaleindgåelse - såvel som usikkerhed om hele forretningsgrundlaget for internethandel har også fået danske virksomheder til at forholde sig afventende. Utrygheden omkring handel på internettet har på den måde sinket hele udviklingen af handel på internettet.
e-mærket skal være med til at skabe bedre betingelser for udviklingen af e-handel i de kommende år ved at hjælpe forbrugerne med at identificere e-handelsbutikker, som står for optimal forbrugersikkerhed."
komas
10-20-2004, 10:46 PM
jeg har godt nok en 200gb hd fra maxtor, har af en eller anden grund altid sværget til det mærke...
Arrow
10-22-2004, 03:26 PM
jeg har godt nok en 200gb hd fra maxtor, har af en eller anden grund altid sværget til det mærke...
Maxtor er skam også et godt mærke. Der sidder pt. en 160 GB Maxtor i min Xbox :wink:
Arrow
har en 80gb seagate jeg hev ud af en p1 133 jeg fandt på en losseplads.. en test viste at ejeren havde smidt den ud pga den windows der lå på (xp, på 32 sd ram) lavede fejl i opstarten.. (eller bare blev træt af den)... så kom ik her og snak om at jeres er billige :P
derudover har jeg en WD som system og 7 maxtor diske... larmer de?.. ja gu fa'en larmer de.. men da slet ik så meget som de 3x 80mm foran dem gør.. men vil hellere have mine diske på 25idl og 30 load end en stille server... en server skal ik være stille :) - en server skal larme som en hummer køre gennem mudder.
Arrow
10-23-2004, 01:05 AM
har en 80gb seagate jeg hev ud af en p1 133 jeg fandt på en losseplads.. en test viste at ejeren havde smidt den ud pga den windows der lå på (xp, på 32 sd ram) lavede fejl i opstarten.. (eller bare blev træt af den)... så kom ik her og snak om at jeres er billige :P
derudover har jeg en WD som system og 7 maxtor diske... larmer de?.. ja gu fa'en larmer de.. men da slet ik så meget som de 3x 80mm foran dem gør.. men vil hellere have mine diske på 25idl og 30 load end en stille server... en server skal ik være stille :) - en server skal larme som en hummer køre gennem mudder.
Kunne ikke lade være med at lægge mærke til din sidste linie: "en server skal ik være stille :) - en server skal larme som en hummer køre gennem mudder."
Minder lidt om min ide med skærme mht. gaming: De skal ikke være fladskærme som er små og ser flotte ud, vil sku meget hellere have et ordentligt 19" skrummel stående på mit skrivebord, så det ser du som om den fylder noget, og repræsenterer en kraftigt computersystem. Blæreeffekten længe leve :D
Arrow
Christian
10-23-2004, 01:09 AM
Bigger is better. http://www.ghosty.dk/forums/style_emoticons/default/elvis.gif <--- nice lille blærerøvs Elvis smiley fra mit forum
Mit high-tower kabinet er lavet af ren stål (eller støbejren, er usikker egentlig), men vejer med alle delene i, 22.6 kg LOL :lol:
Arrow
10-23-2004, 04:54 PM
Bigger is better. http://www.ghosty.dk/forums/style_emoticons/default/elvis.gif <--- nice lille blærerøvs Elvis smiley fra mit forum
Mit high-tower kabinet er lavet af ren stål (eller støbejren, er usikker egentlig), men vejer med alle delene i, 22.6 kg LOL :lol:
OMFG!
3 ord: Psy, Ko og Pat, eller hov det var et :?:
Arrow
Chron
10-26-2004, 10:46 PM
Her er min satan..
http://www.antec.com/images/400/PLUS1080AMG.jpg
Den slår ikke helt din, Christian, ligger kun på 19.8kg... Tæt løb dog!
Hvis jeg ikke havde støvsuget dyret for nyligt ville jeg ligge langt over din - God damnit!
Christian
10-26-2004, 11:07 PM
Mit kabinet - AOpen HQ08 Blue (http://www.ghosty.dk/kabinet.php)
Det er ikke mit kabinet som der er taget billeder af
Chron
10-26-2004, 11:41 PM
Fjernede et solidt lag på 4cm hundehår den anden dag... Superfedt :P Så er det på tide at barbere den lortehund hehe.
Christian
10-26-2004, 11:55 PM
Fjernede et solidt lag på 4cm hundehår den anden dag... Superfedt :P Så er det på tide at barbere den lortehund hehe.
Hahahaha :D
Jeg tror sq jeg vil tage nogle billeder af mit kabinet en af dagene, gør det samme det kunne jo være sjovt at sammenligne "art d'cor"?
Chron
10-27-2004, 12:24 AM
Hmm jeg kan da lige grabbe digitaleren i morgen og ordne det, no prob!
Det skal dog nævnes at min computer skal opleves, ikke ses... Og selv når den opleves er den så langt fra optimal som noget da kan være... Men hvad fanden, jeg hygger, det er hvad det hele handler om!
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.