PDA

Se fuld version : Kan APG bruge stikkere til noget???

frenzy
10-18-2004, 04:32 PM
Er der nogen her der har gørt historier om, hvorvidt APG bruger stikkere. (læs. ser igennem fingre med at nogle af deres kontakter rent faktisk sharer noget "ulovligt" mod at de får oplysninger).
Sagen er den at en af mine gode webfrinds fra Boston har fortalt mig over messenger at hendes kæreste er blevet tilbudt at "afbetale sin bøde til RIAA ved at blive ved med at share big time på en US dc++ hub mod at han leverede IP'er og sharelister til deres "piracy taskforce" Sjovt nok sagde han nej - og PT sidder han så i fængsel mens de forbereder sagen ØV ØV - Men tilbage til DK kan f.eks APG bruge sådanne ulovlige oplysninger til noget som helst???

j0ppeman
10-18-2004, 04:55 PM
Officielt kan de ikke. det er pisse ulovligt.

Men uofficielt kan de vel godt...

Jowls
10-18-2004, 05:39 PM
Jeg tror ikke at APG bruger "stikkere" i ordets normale betydning, men der er sikkert ingen tvivl om, at de køber assistance af folk som ved noget om fildeling.

Det er jo ikke noget man lærer om på jura-studiet og de sædvanlige IT-konsulent virksomheder er nok heller ikke lige på forkant med P2P software.

Så jeg kunne godt forestille mig, at de beviser der bruges i de verserende sager mod fildelere er samlet af nogle som os selv. Ikke folk som er blevet lokket med straffrihed eller immunitet, men slet og ret folk som er hyret til formålet.

Arrow
10-19-2004, 12:26 AM
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=23784

Jeg ved dog ikke hvad sagen endte med :wink:

Arrow