PDA

Se fuld version : BitTorrent er noget LORT!!!

barca
10-17-2004, 07:44 PM
HEJ

jeg mener at BitTorrent er noget lort! hellere de gode gamle programmer som emule, limewere O.S.V

Der kan man søge, og det er nemmere at bruge.

her skal man ind på en masse sider hvor der måske er 100 filer man kan fælge at downloade!!! :evil:

Hvorfor bruge BitTorrent? når man kan bruge Emule?

Apocryphite
10-17-2004, 07:54 PM
Barca, du er da indbegrebet af uvidenhed :roll:

Prøv at undersøge hvordan man bruger programmerne før du klager over dem... og jeg gider ikke forklare dig BT, det er sikkert gjort et par gange allerede.

Bonux
10-17-2004, 08:28 PM
emule er ikke et godt gammelt program :wink: Det er e-donkey til gengæld og i den nyeste ver. er der et BT plug-in der fungere rigtig godt. Jeg bruger kun pirate bay og med den får jeg de vilde dl hastigheder.

Bonux
10-17-2004, 08:34 PM
Efter at ha browset lidt rundt på forummet kan jeg se at du ikke har givet programmet særlig meget chance. I det at du i dag har spurgt efter et godt program til at dl med. 4 timer efter kommer denne tråd :shock:

På samtlige Bt sider er der altid et arkiv. Jeg tror du er for utålmodig og har ikke kigget dig ordentlig for. 8)

Christian
10-17-2004, 08:37 PM

Halløj, stop lige med den tone tak. Vi er allesammen tolerante mennesker herinde, og det burde du også blive nu når du er medlem her :wink:

Cheeky Goat
10-17-2004, 08:40 PM
Styrken ved Bittorrent er:

+ Filerne er sjældent korrupte
+ Du får ofte højere DL hastighed da alle uploader til hinanden samtidig med de downloader.
+ Du finder helt andre filer på bittorrent end du gør på Kazaa eller andre fildelingsnetværk. Det fungerer bare ikke at downloade en eller anden stor ting på Kazaa el. lign. men det gør det på bittorrent fordi det på denne måde er helt anderledes opbygget i sin struktur. Jeg var også noget skeptisk første gang jeg rigtigt hørte om begrebet herinde. Jeg havde hørt om det før men tror aldrig jeg fik det til at virke. Da jeg havde downloadet en stor fil og den virkede kunne jeg godt se at Bittorrent har visse kvaliteter i forhold til Kazaa og lign. Synes i øvrigt din overskrift er meget grineren, kommer til at tænke på en lille dreng der står og brokker sig over at den is han har fået ikke smager som han gerne ville have det :wink:

Christian
10-17-2004, 08:43 PM

+ Du får ofte højere DL hastighed da alle uploader til hinanden samtidig med de downloader.
+ Du finder helt andre filer på bittorrent end du gør på Kazaa eller andre fildelingsnetværk. Det fungerer bare ikke at downloade en eller anden stor ting på Kazaa el. lign. men det gør det på bittorrent fordi det på denne måde er helt anderledes opbygget i sin struktur. Jeg var også noget skeptisk første gang jeg rigtigt hørte om begrebet herinde. Jeg havde hørt om det før men tror aldrig jeg fik det til at virke. Da jeg havde downloadet en stor fil og den virkede kunne jeg godt se at Bittorrent har visse kvaliteter i forhold til Kazaa og lign.
Lyder meget fornuftigt!

Jeg er begyndt at bruge BT men har mere eller mindre opgivet det pga. meget langsomme hastigheder sammenlignet med f.eks. DC++ hvor jeg på ingen tid har over 200 kb/s på en 2mgbit forbindelse.

I BT kan den stå hele natten og kun downloadet et par hundrede megabyte med en max hastighed på blot 40 kB/s, hvad er der mon galt? Som klient bruger jeg BitComet, og de filer som jeg prøver at hente er der mange som seeder (så det burde reelt ikke være noget problem). Er det bare mig som er utålmodig?

barca
10-17-2004, 09:18 PM
for det første tager det en krig bare at finde filerne!

de er ikke sat i alfabetisk orden!

PackedManiac
10-17-2004, 09:30 PM
@Christian

Det er lidt ligesom en hub... find den rigtige "hub" og du får tophastighed. Når vi snakker BitTorrent gælder det bare om at finde den rigtige side/tracker.

SuperNeo
10-17-2004, 09:42 PM
HEJ

jeg mener at BitTorrent er noget lort! hellere de gode gamle programmer som emule, limewere O.S.V

Der kan man søge, og det er nemmere at bruge.

her skal man ind på en masse sider hvor der måske er 100 filer man kan fælge at downloade!!! :evil:

Hvorfor bruge BitTorrent? når man kan bruge Emule?
Ok, men så er du nok i det forkerte Sub-Forum !
Hyg du dig bare med emule, hej hej :wink:

SuperNeo
10-17-2004, 09:55 PM

+ Du finder helt andre filer på bittorrent end du gør på Kazaa eller andre fildelingsnetværk. Det fungerer bare ikke at downloade en eller anden stor ting på Kazaa el. lign. men det gør det på bittorrent fordi det på denne måde er helt anderledes opbygget i sin struktur. Jeg var også noget skeptisk første gang jeg rigtigt hørte om begrebet herinde. Jeg havde hørt om det før men tror aldrig jeg fik det til at virke. Da jeg havde downloadet en stor fil og den virkede kunne jeg godt se at Bittorrent har visse kvaliteter i forhold til Kazaa og lign.
Lyder meget fornuftigt!

Jeg er begyndt at bruge BT men har mere eller mindre opgivet det pga. meget langsomme hastigheder sammenlignet med f.eks. DC++ hvor jeg på ingen tid har over 200 kb/s på en 2mgbit forbindelse.

I BT kan den stå hele natten og kun downloadet et par hundrede megabyte med en max hastighed på blot 40 kB/s, hvad er der mon galt? Som klient bruger jeg BitComet, og de filer som jeg prøver at hente er der mange som seeder (så det burde reelt ikke være noget problem). Er det bare mig som er utålmodig?

Er du bag en router ? Hvis ja, så husk at åbne de porte som din BT-klient bruger !
(En test kan laves hvis man henter noget hvor der er "rigtig" mange seeders og "næsten" ingen seeders !)

Det er fint nok der er mange seeders, men er der også mange leechers ? Hvis ja, så er det en god ting man har en god upload !

Og så lige det jeg har sagt så mange gange: Bruger du standardporte (6881 - 6889)? Hvis ja, så sørg for at ændre dem til et sted imellem 49152 - 65535 !

Nu kender jeg ikke så meget til BitComet så prøv evt at teste nogle andre BT-klienter, såsom: BitTornado, BitTorrent eller min fortrukne Azureus :wink: og se om det gør en forskel og evt hvilken en der passer dig bedst !

Christian
10-17-2004, 10:24 PM
Er du bag en router ? Hvis ja, så husk at åbne de porte som din BT-klient bruger !
(En test kan laves hvis man henter noget hvor der er "rigtig" mange seeders og "næsten" ingen seeders !)
Ja det er jeg. Jeg er på nuværende tidspunkt på en LAN forbindelse hvor jeg normalt ikke har adgang til selve routeren, men for et stykke tid siden blev jeg udnævnt til administrator for vores ejendom og i den anledning kunne jeg godt åbne for de porte som BT skal bruge. Der er dog den hage, at jeg ikke har tilladelsen til at gøre dette. Så surt show.

Det er fint nok der er mange seeders, men er der også mange leechers ? Hvis ja, så er det en god ting man har en god upload !
Jeg er ikke sikker på hvordan man ser hvor mange leechers der er, hvordan gør man dette? Ser man det i sin klient eller på en trackerside såsom Suprnova?

Og så lige det jeg har sagt så mange gange: Bruger du standardporte (6881 - 6889)? Hvis ja, så sørg for at ændre dem til et sted imellem 49152 - 65535 !
Ja jeg bruger standardportene, og nu vil jeg da prøve de andre.

Bonux
10-17-2004, 10:47 PM
for det første tager det en krig bare at finde filerne!

de er ikke sat i alfabetisk orden!

ed2k links er da heller ikke i alfabetisk orden lige når de bliver releaset, men når man så søger i eks shareconnectors arkiv kommer de op i alfabetisk.

Det er fuldstændig det samme på piratbay.

SuperNeo
10-17-2004, 11:32 PM
Jeg er ikke sikker på hvordan man ser hvor mange leechers der er, hvordan gør man dette? Ser man det i sin klient eller på en trackerside såsom Suprnova?

Ja, det ser du i klient.. Somsagt kender jeg ikke meget til BitComet, men mener at den kan det. Det kan de fleste klienter.
Man kan også se det på SuprNova, men jeg ved ikke helt om man kan regne med det der står :roll:

Og prøv evt at hent BitTornado, det er lille simpelt program som ligner den originale "BitTorrent" klient, men i BitTornado kan du bare ændre en del ting som ikke kan ændres i BitTorrent. (upload/download hastighed, antal af connections og så kan man se de forskellige seeders/leechers man har forbindelse til)

Jowls
10-18-2004, 03:45 AM
...i den anledning kunne jeg godt åbne for de porte som BT skal bruge. Der er dog den hage, at jeg ikke har tilladelsen til at gøre dette...

Det er lettere at få tilgivelse end tilladelse, som jeg plejer at sige... :wink:

Apocryphite
10-20-2004, 12:50 AM

Halløj, stop lige med den tone tak. Vi er allesammen tolerante mennesker herinde, og det burde du også blive nu når du er medlem her :wink:
Yeah, you're right, I lost my cool there :(

Husker bare noget om at jeg blev irriteret på barca fordi han spurgte basically det samme spørgsmål i alle de forskellige fora, og brugte meget ladede udsagnsord på hans umiddelbare holdning ;)

Achilleos
10-21-2004, 12:24 AM
til Christian
ja prøv bit tornado det er godt og ordner også en del af portende selv med hvilke den skal bruge, for høje hastigheder skal du bare finde de rigtige sider prøv evt. www.torrentbits.org der er for det meste rimelig gode hastigher da de har et uploader team, de har ikke det største udvalg da de kun holder det nyeste og sletter ting efter 14 dage hvis der ikke er plads bare prøv lidt senere da de sletter brugere hele tiden.

og til Borca prøv at finde nogle ordenlige BT sider så der står de for det meste i orden.

AndersAnd
10-30-2004, 10:29 PM
startde med at rode lidt med bittorrent for et par måneder siden.
hentede bittornado og måtte sande at det var noget være l***.
kunne ikke få det til at fungere så her iaften hentede jeg bitcomet den virker bare fra starten og jeg er positivt overasket hvor godt det er.
så det bliver nok mit nye vandhul.
just my 13½ cent