Se fuld version : Nogle forskellige spøgsmål
Shi-n0-bi
10-17-2004, 02:11 PM
Hej! Her er et nogle spøgsmål:
1. Kan man få mere end en bøde for at piratkopierer?
2. Man er den støstestraf for at hacke?
3. vil cd kopiering ikke snart blive lovligt? Ligesom kassetbånd?
4. Er det mere ulovligt at sælge piratkopier end bare at have dem for sig selv?
På forhånd tak!
Christian
10-17-2004, 02:44 PM
1. Kan man få mere end en bøde for at piratkopierer?
Ja, hvorfor ikke? Hvis du betaler en bøde du fik for et stykke tid siden f.eks., så kan du sagtens få én til senere hvis du overtræder loven påny.
2. Man er den støstestraf for at hacke?
Det må du sq spørge en advokat om, for det afhænger jo af sagens omfang.
3. vil cd kopiering ikke snart blive lovligt? Ligesom kassetbånd?
Nej, det ser ikke sådan ud lige p.t. Der går nok en rum tid endnu før det kommer på tale.
4. Er det mere ulovligt at sælge piratkopier end bare at have dem for sig selv?
JA, meget! Du tager penge for at videresælge ophavsbeskyttet materiale, og det er strengt ulovligt. Det udløser de største bøder, og hvis du selv gør dette, vil jeg opfordre dig til at stoppe straks!
Shi-n0-bi
10-17-2004, 04:53 PM
Bare roligt! Det gør jeg ikke... kommer fra OpenSource miljøet så jeg giver alt væk gratis :D
Men spøgsmål 1 var nermere ment som... altså, kan man få betinget og ubetinget dommeeller kun bøder?
Christian
10-17-2004, 05:22 PM
Bare roligt! Det gør jeg ikke... kommer fra OpenSource miljøet så jeg giver alt væk gratis :D
Undskyld anklagningen, det skulle ikke have været ment så hårdt :wink: Jeg kender én masse personer som gør dette, og jeg kan ikke sige andet end det giver mig en vammel smag i munden at gøre dette.
Men spøgsmål 1 var nermere ment som... altså, kan man få betinget og ubetinget dommeeller kun bøder?
Jeg mener at man i Danmark nu godt kan blive fængslet i store sager om kopiering (eller tager jeg fejl)? Noget med 1 eller 2 års fængsel i grove sager. Bøder, ja dem kender vi til :roll:
Shi-n0-bi
10-17-2004, 05:59 PM
Ok... takker :D
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.