PDA

Se fuld version : hvad er IRC??

barca
10-17-2004, 11:27 AM
Hej

Det kan godt være at i syntes at jeg lyder lidt dum når jeg spørger om hvad er IRC, jeg mener at jeg har hørt at det er et chatte program??

Er det rigtigt?

Håber i kan bære over med mig :wink:

ZuCkZ
10-17-2004, 11:34 AM
ja, det er rigtigt. Folk benytter ofte programmet mIRC til det. Man kan sende filer gennem en indbygget funktion i programmet.

barca
10-17-2004, 12:28 PM
hmm hvorfor så fil dele der over? det går jo gennem deres server!

Det er jo lige som at fildele på MSN Mennenger...

ZuCkZ
10-17-2004, 12:33 PM
hmm hvorfor så fil dele der over? det går jo gennem deres server!

Det er jo lige som at fildele på MSN Mennenger...

Så vidt jeg ved connecter IP'erne/proxy'erne sig direkte til hinanden uden andre kan se det.

Chron
10-17-2004, 06:11 PM
Det eneste serveren får at vide er filnavn og IP.
IP'en har serveren alligevel i forvejen. No real danger. Læs min post.

barca
10-17-2004, 06:14 PM
Okay tak for det! :D

Kan i sige mig nogle gode IRC programmer?

Kan alle IRC Programmer chatte med hindanden?

barca
10-17-2004, 06:18 PM
hvorfor dele filer over IRC når man kan oprette en ftp server?

ZuCkZ
10-17-2004, 06:41 PM
Okay tak for det! :D

Kan i sige mig nogle gode IRC programmer?

Kan alle IRC Programmer chatte med hindanden?

ja det kan de!! prøv www.mirc.com

barca
10-17-2004, 06:57 PM
har hentet det! men syntes det er lidt underligt og mega grimt! jeg var ved at prøve og hente noget der inde men kan ik finde ud af det har brugt guiden her på siden, men der skete ik, noget????

hvad kan der være galt?

vrenak
10-17-2004, 08:17 PM
lidt svært at sige hvad der kan være galt uden flere detaljer, men f.eks. kan du jo kigge om du i dit status vindue fik en filetype ignored, du skal nemlig ind og fjerne dens ignorering af filtyper og da mange kommer i en kø er autoaccept også en god ting gå ind i View->options->DCC sæt autoaccept, sæt autoget file og resume, fortsæt til ignore, vælg ignore only, of tjek at listen nu kun indeholder filer du ikke vil ha', du skal dog lige huske at det åbner mulighed for at du kan få tilsendt virusfiler, men hvis du ikke bare blindt åbner alt i din download folder er der jo ikke nogen fare, fjern fluebenet i turn back on XX mins. boksen. Ang. udseendet.. det kommer vel an på smag og behag, personligt kan jeg meget godt li' den pænere end f.eks. MSN's poppede design. du kan spørge videre på kanalen på EFnet, hvis det er.

miNdGaMe
10-18-2004, 10:54 PM
Hvis du synes det er grimt, så gå ind her (http://nnscript.de). Download det script og så kan du hvis du trykker F12 ændre dit skin i mIRC, det bliver det pænere af :D