PDA

Se fuld version : Anime og andre skøre ting

BlackTiger
10-16-2004, 09:56 PM
Nu er jeg selv stor anime fan, men jeg har altid undret mig over hvordan det står til med rettigheder/APG.
APG kan jo ikke sagsøge alle og enhver, men kun folk som besider materiale som de (deres klienter) har ophavsretten til.
Men hvad så med Anime og andre skøre ting som der selvfølgelig er copyright på, men som ikke udgives i danmark - er det så 100% APG sikkert at downloade?

Christian
10-16-2004, 10:22 PM
Nu er jeg selv stor anime fan, men jeg har altid undret mig over hvordan det står til med rettigheder/APG.
APG kan jo ikke sagsøge alle og enhver, men kun folk som besider materiale som de (deres klienter) har ophavsretten til.
Men hvad så med Anime og andre skøre ting som der selvfølgelig er copyright på, men som ikke udgives i danmark - er det så 100% APG sikkert at downloade?
Som regel er der intet ophavsbeskyttet materiale som er sikkert at downloade. Husk på, at det IKKE kun er APG som kan spore og sagsøge dig. Der er også udenlandske organisationer såsom FBI (og en lang liste af andre organisationer såsom RIAA og MPAA etc.) som er begyndt at spore folk f.eks. her i Danmark og dernæst informere APG. De samarbejder på kryds og tværs af landegrænserne.

Derfor vil jeg sige, at det ikke er 100% sikkert.

NiZ
10-29-2004, 06:03 PM
Det er dog tæt på.... Jeg kender ikke én dansk anime-fan der er blevet bustet.