Se fuld version : Bare lige en ide
Shi-n0-bi
10-16-2004, 03:30 PM
Hej..! Når jeg henter filer er det kun udlanske filer. Jeg har nemlig på fornemmelsen at mange af de dansk filer bliver overvåget af APG og jeg er endnu ik blevet taget ved kun at dl filer fra udlandet.
bare en ide?
barca
10-17-2004, 12:05 AM
lyder fornuftigt men FBi og CSI er der stadig!
Athas
10-17-2004, 03:44 AM
CSI er der stadig!
Afhvad?
Jeg har nemlig på fornemmelsen at mange af de dansk filer bliver overvåget af APG og jeg er endnu ik blevet taget ved kun at dl filer fra udlandet.
Og 99,99999999% af de fildelere, som henter danske filer, er aldrig blevet snuppet af APG. Og ingen fildelere med et normalt downloadmønster er nogensinde blevet snuppet. APG er hidtil udelukkende gået efter fildelere, som deler et meget stort antal filer, og som bruger de usikre fildelingstjenester, hvor det er muligt for APG at se alle delte filer.
Men desværre er der mange, der ligesom dig er hoppet på APGs dygtige propaganda, og tror, at APG og fogeden ringer på døren i samme øjeblik de downloader en dansk fil.
Brogaard
10-17-2004, 10:13 AM
Og ingen fildelere med et normalt downloadmønster er nogensinde blevet snuppet. APG er hidtil udelukkende gået efter fildelere, som deler et meget stort antal filer
Downloadmønster?
APG har også sendt breve ud til folk der selv har relativ små shares.
Computerworld skriver:
Erstatningskravene spænder fra 4.032 kroner til 598.464 kroner, og i gennemsnit lyder kravet på 84.337 kroner.
APG har også sendt breve ud til folk der selv har relativ små shares.
Det mindste krav, som er offentliggjort, er på 4.000 kr. Det svarer til ca. 300 MP3-filer. Jeg vil ikke betegne det som et normalt downloadmønster, hvis man har 300 danske MP3-filer til deling.
Hvis man downloader et par film eller MP3-filer engang imellem, så er risikoen for at blive snuppet af APG ekstremt lille. Men hvis man har flere hundrede filer til deling på DC++ eller Kazaa, så er risikoen tilsvarende stor.
Brogaard
10-17-2004, 02:08 PM
Eller 50 film og 15 albums (løst regnet). Jeg synes selv ikke det virker helt forkert, men det afhænger jo af en selv.
Som det er blevet skrevet før, så er det ikke kun danske film og sange man kommer til at betale for, og det betyder (indtil videre) ikke noget hvor meget man downloader.
Grunden til at jeg skrev, er fordi mange der læser dette forum ikke er trygge ved bruge fildelings tjenester længere, og derfor er det vigtigt at komme med konkrete eksempler på hvad man kan gøre for at sikre sig. At opfordre folk til kun at hente og dele en gang i mellem vil ødelægge fildelings samfundet, og så er det først at APG har vundet. Man kan sagtens downloade hvad og hvornår man vil, og samtidig dele f.eks. 50 film og 15 albums uden at få smidt girokort på ½ million kroner i hovedet. Selv på ”usikre” fildelings tjenester.
barca
10-17-2004, 02:13 PM
øhhh når i siger løst regnet!
Jeg kunne godt tænke mig at få en pris liste over hvor meget det koster at downloade og blive taget for eks. film mp3 O.S.V
er der lagt priser på sådan noget? troede bare at det var dem som's musik der var blevet hentet at de kunne bestemme hvad de ville tage for at han har kopi af deres musik?
Christian
10-17-2004, 02:25 PM
øhhh når i siger løst regnet!
Jeg kunne godt tænke mig at få en pris liste over hvor meget det koster at downloade og blive taget for eks. film mp3 O.S.V
er der lagt priser på sådan noget? troede bare at det var dem som's musik der var blevet hentet at de kunne bestemme hvad de ville tage for at han har kopi af deres musik?
De priser er blevet spurgt om mindst 20 gange nu, og der er adskillige tråde om emnet her i forummet. Prøv at lede sektionerne igennem for de er ikke svære at få øje på. :|
og det betyder (indtil videre) ikke noget hvor meget man downloader.
Jo, det betyder i høj grad noget. APG går konsekvent efter de fildelere, som deler mange filer. De almindelige fildelere, der måske kan præsenteres for et erstatningskrav på 500 kr., er ikke interessante -dels fordi omkostningerne ved at opbygge sagen er højere end erstaningskravet, dels fordi APG med den slags småkrav risikerer at få en - set fra deres synspunkt - uheldig effekt, hvor regninger på nogle få hundrede kroner faktisk får folk til at opfatte fildeling som mindre risikabelt.
At opfordre folk til kun at hente og dele en gang i mellem vil ødelægge fildelings samfundet, og så er det først at APG har vundet.
Det er bestemt heller ikke det jeg opfordrer til. Mit budskab er, at hvis man har et normalt downloadmønster, så er fildeling stort set risikofrit. Når det gælder download af danske filer, så er udbuddet ikke så stort, og selv om man f.eks. downloader alle de film, som releases, så svarer det måske til 50 film om året. Og så længe man på den måde henter filer "af og til" er risikoen forsvindende lille. Men hvis man lægger 30.000 MP3-filer til download, så ser det helt anderledes ud.
Man kan sagtens downloade hvad og hvornår man vil, og samtidig dele f.eks. 50 film og 15 albums uden at få smidt girokort på ½ million kroner i hovedet. Selv på ”usikre” fildelings tjenester
Det kan man godt, men risikoen for at komme i kontakt med APG stiger kraftigt, hvis man anvender de "usikre" fildelingstjenester og hvis man deler usædvanligt mange filer.
Christian
10-17-2004, 02:39 PM
Jo, det betyder i høj grad noget. APG går konsekvent efter de fildelere, som deler mange filer. De almindelige fildelere, der måske kan præsenteres for et erstatningskrav på 500 kr., er ikke interessante -dels fordi omkostningerne ved at opbygge sagen er højere end erstaningskravet, dels fordi APG med den slags småkrav risikerer at få en - set fra deres synspunkt - uheldig effekt, hvor regninger på nogle få hundrede kroner faktisk får folk til at opfatte fildeling som mindre risikabelt.
Det er forkert mibr, fordi APG har flere gange udtalt at de går efter alle som deler ophavsbeskyttet materiale. Om det er Mikkel på 13 år som deler flere tusind filer, eller om det er Hr. Jensen på 45 år som deler nogle få albums, de har sagt at de ikke skelner mellem disse. Men om det er sådan i praksis ved jeg ikke, men de gør dette for at sprede frygt i alle grupperne og sætte eksempler.
Det er forkert mibr, fordi APG har flere gange udtalt at de går efter alle som deler ophavsbeskyttet materiale.
Selvfølgelig har de sagt det. Hvad skulle de ellers sige? "Vi går kun efter de store fisk, så hvis du bare downloader et par hundrede film om året, så kan du roligt fortsætte"? :wink:
APG har selvfølgelig en interesse i at skræmme folk, og det virker (desværre). Derfor bruger de alle midler på at give offentligheden det indtryk, at risikoen for at blive snuppet for fildeling er enorm. Og så er det vi ser folk som Shi-n0-bi, der ikke tør downloade danske filer.
Faktum er, at de mindste krav APG har fremsat ligger i størrelsesordenen 4.000 kr. Jeg har aldrig hørt om tilfælde, hvor folk har fået erstatningskrav for "almindelig" fildeling. Men APG vil selvfølgelig til enhver tid fastholde, at de går efter alle fildelere - for det budskab er en væsentlig del af deres strategi.
Brogaard
10-17-2004, 07:06 PM
og det betyder (indtil videre) ikke noget hvor meget man downloader.
Jeg tror vi taler forbi hinanden. Hvad du downloader og hvad du deler er 2 forskellige ting. Du behøves ikke dele alt du downloader, så hvis du bare deler en fast mængde filer, kan du i teorien downloade alt du vil. I alt fald indtil videre, og derfor er der ingen grund til at anbefale folk at passe på ikke at downloade for meget.
Hvad du downloader og hvad du deler er 2 forskellige ting. Du behøves ikke dele alt du downloader
Det gør du faktisk på de fleste tjenester - mens du downloader. Først når filen er hentet, kan du vælge at flytte den væk fra din delte mappe. Dermed vil du, mens du downloader, figurere som source hos andre downloadere - herunder også hos APG. Jo flere filer du downloader, jo oftere vil du (og din IP-adresse) figurere som source.
Risikoen er stadig forholdsvis lille, fordi APG kun kan registrere, at du deler enkeltfiler. Men når APG på et tidspunkt skal til at køre prøvesager på eDonkey og BT, så vil de utvivlsomt gå efter de IP-adresser, som de oftest støder på. Og derfor er risikoen alt andet lige større, jo flere filer du downloader (og dermed også deler). Hvis du har ekstremt mange downloads, og din IP-adresse eller nick konstant dukker op i APGs overvågningssystemer, så risikerer du at blive en af dem, som får en regning.
Hvis du derimod har et almindelig downloadmønster så vil det være så godt som umuligt at samle nok sager til at du kan få en mærkbar regning. Og derfor er langt de fleste fildelere helt udenfor risikozonen.
Brogaard
10-17-2004, 08:28 PM
Tvivler stærkt på at vi bliver enige om det her.
Jeg mener i modsætning til dig, at man ikke skal begrænse sin download af frygt for APG da chancen for at blive snuppet for dette (DC++, BT ect) faktisk ikke eksisterende. Jeg tvivler på vi kommer videre, så jeg stopper her.
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.