Se fuld version : BitTorrent-Klienter
Infant Prodigy
10-16-2004, 03:09 PM
Hey alle.
Vi vil gerne skrive en lidt mere uddybende guide om de efterhånden rimelig mange forskellige BT-klienter. Derfor må folk rigtig gerne skrive om deres erfaringer med der forskellige klienter, hvilke specielle features de forskellige har, hvor man downloader dem og hvad der ellers er af interessant info. Så vil vi samle det sammen til en guide og smide den i guide-sektionen. På den måde bliver det også en kollektiv skriveproces, hvor fildelingens fællesskabstanke for alvor kommer til sin ret.
Smid dit bidrag til guiden i denne tråd.
// EDIT //
Jeg har som følge af denne tråd skrevet en guide om de mange forskellige BitTorrent-klienter. Den er at finde her: http://piratgruppen.org/article.php3?id_article=181
Tusind tak til de folk der har bidraget..
// EDIT //
Infant Prodigy // Piratgruppen.org
Cheeky Goat
10-16-2004, 03:14 PM
Bit Tornado, simpelt program at bruge, bygger ikke på et forældet DOS sprog eller sådan noget så det ligner et levn fra 1980'erne men ser nogenlunde ud som alm. nutids programmer. Upload og downloadraten kan indstilles rimeligt meget efter brugerbehov, dog kan upload aldrig sættes til mindre end 2 der downloader fra dig @ 3 kb/s samlet men ellers er det glimrende, god hastighed, godt brugerinterface, godt opbygget og godt design.
tagfat
10-16-2004, 04:20 PM
Shareaza:
Jeg synes umiddelbart at det er et virkelig godt program, let at bruge, stabilt, mange funktioner og frem for alt "lækkert" i sit design og sin grafik.
Der er mange grafiske lækkerier samtidig med at grundlæggende funktionalitet er upåklagelig.
Eneste mulige minus er at jeg har opdaget at nogle torrents som ikke starter i Shareaza umiddelbart starter i Burst eller i Azureus. (Er der nogen forklaring på dette og kan jeg gøre noget ved det?)
Jeg er ikke klar over hvor stort et problem det eventuelt er, men jeg kan ikke få programmet til at holde op med at koble sig på gnutella netværket. Jeg har på fornemmelsen at det betyder at jeg viser min download folder på dette netværk?
The Galloping Goose
10-16-2004, 04:30 PM
ABC
Stabil hurtig og brugervenlig bygger på BitTornado 0.2.0
Mulighed for at se avancerede detaljer om torrent/forbindelser.
http://pingpong-abc.sourceforge.net/
Infant Prodigy
10-16-2004, 04:51 PM
Det går stærkt med svar - optur!
Folk må evt gerne være lidt mere konkrete: er der mulighed for at se antal seeds/leechers på hver download, mulighed for at køre flere downloads i samme vindue, mulighed for re-seeding, ændring af antal up/downloads og hastighed på samme?
og husk at smide download-links...
SuperNeo
10-16-2004, 08:07 PM
Brugte i sin tid BitTornado men oplevede en del ustabilitet. Nogle gange var en eller flere .rar filer "corrupted" og måtte så slette/hente de "corrupted" filer en gang til.
Kender dog andre der ikke har problemer med BitTornado !
EDIT: Har efter en del opdateringer af Azureus skiftet til BitComet 0.59 og vil anbefale BitComet fremfor Azureus da jeg oplevede at Azureus ikke var stabilt nok på min maskine.
(kender dog andre som ikke problemer med azureus)
Begge klienter er fremragende og Azureus har en del funktioner som jeg savner i BitComet.
--------------------------------------
Min favorit BT-klient er nu helt klart:
Azureus
Jeg var dog lidt skeptisk i starten p.g.a man skal ha Java installeret (ikke nok med MS-java !)
Men det tog ikke lang tid før jeg var solgt og har ikke brugt andet siden.
Azureus:
Virker næsten som en almindelig download manger.
Kan indstilles til Dansk. :D
Kan justere hastighed på Upload/Download.
Kan justere hvor mange Uploads/Downloads ad gangen.
Kan se antallet af seeders/leechers på hver download.
Kan køre flere downloads i samme vindue.
Kan evt flytte downloaded filer til anden destination efter endt download.
Kontrollere filer efter download eller ved resume.
Gode instillingsmuligheder.
Automatisk check for opdateringer.
Kan selv lave torrentfiler til upload.
Muligheder for selv at vælge listeningport.
Mulighed for at prioritere opgaver efter hvilke man vil have færdig først (prioriterer også din upload derefter).
Mulighed for kun at downloade/uploade specifikke filer fra torrenten hvis den består af flere filer.
Ingen spyware, adware eller reklamer. (download kun Azureus fra http://azureus.sourceforge.net)
Og sikkert en masse mere jeg ikke lige kan komme på,
men check evt Azureus's homepage..
Azureus Link:
http://azureus.sourceforge.net
barca
10-17-2004, 03:03 PM
lyder som et godt program!
når man har hentet det hvordan bruger man det så? det er jo ik nogen instalation!?
syntes det lyder lidt underligt alt det der med Bittorrent og man skal hante fra hjemme sider, og alt muligt!
SuperNeo
10-17-2004, 09:15 PM
lyder som et godt program!
når man har hentet det hvordan bruger man det så? det er jo ik nogen instalation!?
syntes det lyder lidt underligt alt det der med Bittorrent og man skal hante fra hjemme sider, og alt muligt!
Det skulle gerne være muligt at installere det hvis man henter den fil der hedder: Azureus_2.1.0.4_Win32.setup.exe
Arrow
10-18-2004, 12:12 AM
BitComet (http://www.bitcomet.com) er helt klart min favorit.
- Stor sprogpakke med dansk inkluderet.
- Gode instillingsmuligheder.
- Automatisk check for opdateringer.
- Kan selv lave torrentfiler til upload.
- Muligheder for selv at vælge listeningport.
- Muligheder for at definere den globale maximum upload og downloadhastighed.
- Mulighed for at prioritere opgaver efter hvilke man vil have færdig først (prioriterer også din upload derefter).
- Mulighed for kun at downloade/uploade specifikke filer fra torrenten hvis den består af flere filer. Specielt nyttigt hvis du downloader TV-serier og gerne vil have de første afsnit downloadet først.
- Har en dejlig popupmulighed nede ved uret i højre hjørne af skrivebordet. Før musen henover og den viser hvor langt igangsatte opgaver er, upload og downloadhastigheden for hver opgave, og den globale download/upload-hastighed. Popper også op når et download er færdigt.
- Mulighed for selv at foretage hashcheck hvis counteren viser forkert (sparer den også for at hashchecke hvert download hver gang programmet åbnes).
- Download kan pauses i korte perioder og genoptages uden at du har mistet forbindelsen til peers og leeches (mistes dog hurtig hvis du pauser, så anbefales det kun gøres hvis du lige hurtigt skal loade en hjemmeside eller lign.).
- Ingen spyware, adware eller reklamer.
Min anbefaling :wink:
Arrow
SkintMonkey
10-24-2004, 10:52 PM
nogle der kender en god linux klient
Scalpel
10-27-2004, 12:44 PM
Bruger torrentstorm, http://www.torrentstorm.com/ som trods den klamme hjemmeside fungerer virkelig godt, oplever næsten aldrig noget korrupt.
Du får:
Hurtig resume af download da den "tjekker" filen MEGET hurtigt.
Husker din torrent fil.
muligheder for at indstille hvor mange der må være forbundet med dig.
Mulighed for at stille på upload og download hastigheder og meget mere.
Go fetch ;D
Arrow
10-27-2004, 01:35 PM
Bruger torrentstorm, http://www.torrentstorm.com/ som trods den klamme hjemmeside fungerer virkelig godt, oplever næsten aldrig noget korrupt.
Du får:
Hurtig resume af download da den "tjekker" filen MEGET hurtigt.
Husker din torrent fil.
muligheder for at indstille hvor mange der må være forbundet med dig.
Mulighed for at stille på upload og download hastigheder og meget mere.
Go fetch ;D
Alle disse mulighedder er inkluderet i BitComet. BitComet springer endda checket totalt over, UDEN at lave fejl :wink:
Scalpel
10-28-2004, 11:54 AM
Alle disse mulighedder er inkluderet i BitComet. BitComet springer endda checket totalt over, UDEN at lave fejl :wink:
Troede ikke dette skulle være en konkurence tråd, men bare en tråd hvor alle de clienter man nu kunne komme i nærheden af og som fungerer blev nævnt/vist/linket til.
At du er ganske tilfreds med bitcomet er dejligt, at jeg er ganske tilfreds med torrentstorm er også fint. desuden mener jeg at det er rart den tjekker filen da jeg enkelte gange har hentet en del på mirc hvorefter der er kommet kø i mirc og så kan jeg bare starte resten af den i torrentstorm.
nimarq
10-29-2004, 03:32 PM
Hmm.. Fedt at folk smider det op så hurtigt.
Men er der nogen der kan hjælpe mig, gerne uden at være forblændet af kærlighed for en specielt klient:P, med at finde den hurtigste klient?
Har ABC og det fungerer udemærket, men ja. Det er jo aldrig godt nok vel? :P
Arrow
11-01-2004, 10:51 AM
Hmm.. Fedt at folk smider det op så hurtigt.
Men er der nogen der kan hjælpe mig, gerne uden at være forblændet af kærlighed for en specielt klient:P, med at finde den hurtigste klient?
Har ABC og det fungerer udemærket, men ja. Det er jo aldrig godt nok vel? :P
Det er sjældent at en klient er bedre end andre. Nogle klienter er dog designet til automatisk at begrænse din download i forhold til din upload. Nu er jeg fortaler for BitComet, men Azureus, TorrenTopia og nogle andre downloader også så hurtigt som muligt. Kampen står reelt mellem de klienter som giver maximum download ligemeget hvad. Derefter kommer foretrukne klient an på smag for features. Mht. din hastighed handler det om at finde den rigtige fil som bliver delt af mange, og at finde den rigtige tracker. Det er sjældent din klient der giver dårlig DL (medmindre den er konfigureret forkert selvfølgelig) :wink:
Arrow
tagfat
11-08-2004, 11:36 AM
Jeg vil godt lige anføre at jeg for nogle uger siden har opgivet Shareaza som client:
Med sin lækre grafik og brugervenlige facade var jeg i starten skeptisk til at skifte den ud. Flere alternativer var ustabile og meget spartanske i udstyret.
Shareaza viste sig desværre at have alvorlige problemer med forbindelser: jeg fik sjældent noget betydeligt upload fra mine torrents og mange torrents ville end ikke starte download. Efter sammenligning med ABC var sagen klar.
chicken
11-25-2004, 02:13 AM
Brugte i sin tid BitTornado men oplevede en del ustabilitet. Nogle gange var en eller flere .rar filer "corrupted" og måtte så slette/hente de "corrupted" filer en gang til.
Kender dog andre der ikke har problemer med BitTornado !
Min Fortrukne BT-klient er nu helt klart:
Azureus
Jeg var dog lidt skeptisk i starten p.g.a man skal ha Java installeret (ikke nok med MS-java !)
Men det tog ikke lang tid før jeg var solgt og har ikke brugt andet siden.
Azureus:
Virker næsten som en almindelig download manger.
Kan indstilles til Dansk. :D
Kan justere hastighed på Upload/Download.
Kan justere hvor mange Uploads/Downloads ad gangen.
Kan se antallet af seeders/leechers på hver download.
Kan køre flere downloads i samme vindue.
Kan evt flytte downloaded filer til anden destination efter endt download.
Kontrollere filer efter download eller ved resume.
Gode instillingsmuligheder.
Automatisk check for opdateringer.
Kan selv lave torrentfiler til upload.
Muligheder for selv at vælge listeningport.
Mulighed for at prioritere opgaver efter hvilke man vil have færdig først (prioriterer også din upload derefter).
Mulighed for kun at downloade/uploade specifikke filer fra torrenten hvis den består af flere filer.
Ingen spyware, adware eller reklamer. (download kun Azureus fra http://azureus.sourceforge.net)
Og sikkert en masse mere jeg ikke lige kan komme på,
men check evt Azureus's homepage..
Azureus Link:
http://azureus.sourceforge.net
Download Azureus Link:
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=84122
Download Java Link:
http://www.java.com/en/download/manual.jsp
Jeg kunne ikke sige det bedre selv,,, jeg har også Azureus på min pc,,, det er rigtig godt... Jeg har dog haft lidt problemer med det holder op med at svare,,, har du haft det...
Jeg har også ABC,,, det så ud til at være meget godt,,, men blev skuffet,,, det køre meget langsomt med forbindelse i forholdtil de andre BitTorrent klienter jeg har prøvet...
Så anbefaler klart Azureus...
eLGet
11-25-2004, 08:45 AM
Hopper ombord i den glade Azureus båd - og bryder ud i skønsang :P
nimarq
11-25-2004, 01:45 PM
Hmm. Måske har jeg været uheldig men mit ABC kører langt bedre end Azureus. Opsatte dem præcis på samme måde og prøvede at hente de torrents jeg var igang med færdig. Men Azureus fattede keine og holdt sig under 10 kB/s så det gad jeg ikke. :?
Siin-wu
11-27-2004, 05:28 AM
Tja jeg kan ik sige det bedre selv heller :D
Min Fortrukne BT-klient er nu helt klart:
Azureus
Jeg har så også prøvet ABC, Tornado og storm og som det ser ud vinder Azureus i mine øjne :) har fumlet lidt med dem alle med 5 venner og vores pc er nok lige så forskellig som en porche er i samligning med en gammel skoda :P
og vi alle endte med Azureus ah ok 1 kunne ik bestemme sig mellem Azureus og Tornado. :)
og nu med den seneste 2.2.0.0 er den kun blevet bedre :D 8)
ShareTheWealth
12-11-2004, 10:17 PM
Har prøvet mange klienter; ABC, Azureus, G3, BitTornado etc. men jeg synes at BitComet er den galeste klient... Aldrig crashed eller blevet ustabil eller noget, virker perfekt :P
Jeg havde et par problemmer med Azureus og jeg tror det er pga. det der langsomme Java pis som klienten er programmeret i. BitComet er lavet i C++ og som vi alle ved styrer C++ klart Java på alle punkter hvad angår hastighed og stabilitet.
BitComet har mange gale features, prøv det dog menneske :!:
BitComets hjemmeside (http://www.bitcomet.com)
Martin Hansen
12-12-2004, 05:23 PM
Bruger for det meste Burst!. Det synes jeg er klart det bedste, men så læste jeg på Infant Prodigys guide om bittorent kliener at det var forældet. Så tænkte jeg at jeg ville prøve Azzerus hvilket jeg så downloadede og brugte for en kort tidsperiode. Men jeg ved ikke hvorfor men jeg oplevede at nogen gange gad torrents´ne ikke at forbinde (Hvilket jeg yderst sjældent har oplevet med Burst!) ,og jeg downloadede kun med 1,5 kb/s langt de fleste af gangene (Hvor jeg med Burst! snildt kommer op på 30/40 kb/s). Det skal lige siges jeg kun sidder med en 512/128 adsl forbindelse så jeg kan max downloade med de 55 kb/s. Så jeg gik rimelig hurtigt tilbage til Burst! igen og det kører upåklageligt. Så overvejer ikke at skifte den ud forløbig når den kører så stabilt i mine øjne. Startede i begyndelsen med Bit Tornado men den kørte osse alt for ustabilt med hvad angår "røde meddelser" om at den ikke kunne connecte til trackeren og alt det der gylle (Det har jeg dog osse oplevet med Burst! men den downloade fint alligevel).
Mvh. Martin :D
NetwalkerDK
12-28-2004, 11:06 AM
Jeg har et spørgmål
Jeg har et problem min firewall på routeren kan jeg ikke komme forbi har prøævet at slå dne fra men det dur ikke eller åbne porte så kan ikke hente mere end 1 -10kb i sek og har altså 1mbit forbindelse..
Så ville spørge om nogen af disse clienter ignorer firewall?
Anonym
01-01-2005, 08:31 PM
Skiftede fra Azureus til BitComet og må sige der ikke er den store forskel. Jeg kunne mærke det da BitComet ikke tror alle mine ram og slugte dem..
Nu vil jeg køre lidt med BitComet og se hvordan det køre
Har fundet ud af at BitComet ikke kan sættes til hvilken ip den skal når man sidder bag firewall, det kan man nemlig med Azureus
nightspydk
01-08-2005, 07:13 PM
Azereus - for dyr i CPU/RAM at køre. Bliver/er muligvis banned fra nogle trackers p.g.a. dirty hacks.
Shadows 5.8.11 - rigtig god, men få configurationsmuligheder.
Bittornado - for fuld af bugs og for dyr.
Torrentstorm på Shadows 5.8.11 - et rigtigt god valg.
ABC - kører simpelthen ustabilt. Ikke underligt med den core (bittornado).
I øjeblikket bruger jeg Bitlord (http://www.bitlord.com/) . Den er rigtig god men også dyr i RAM. Forklaring kan muligvis findes på hjemmesiden.
- Sæt prioritet på torrent.
- Sæt global upload. Kan også justeres på individuelle torrents.
- Flere simultane torrents i et vindue.
- Meget hurtig resume. Ingen hashcheck. Nogle gange kniber det med at få forbindelse. Brug "manual connect"
- Meget nem at configurere, synes jeg.
- Rigtig gode oplysninger i integreret under vindue. Summary,trackers,files,peers,chat,logs,statistics.
Alt hvad hjertet ellers kunne begære.
Kører på Bitcomet core.
UG++ :lol: :roll:
Azereus - for dyr i CPU/RAM at køre. Bliver/er muligvis banned fra nogle trackers p.g.a. dirty hacks.
Shadows 5.8.11 - rigtig god, men få configurationsmuligheder.
Bittornado - for fuld af bugs og for dyr.
Torrentstorm på Shadows 5.8.11 - et rigtigt god valg.
ABC - kører simpelthen ustabilt. Ikke underligt med den core (bittornado).
I øjeblikket bruger jeg Bitlord (http://www.bitlord.com/) . Den er rigtig god men også dyr i RAM. Forklaring kan muligvis findes på hjemmesiden.
- Sæt prioritet på torrent.
- Sæt global upload. Kan også justeres på individuelle torrents.
- Flere simultane torrents i et vindue.
- Meget hurtig resume. Ingen hashcheck. Nogle gange kniber det med at få forbindelse. Brug "manual connect"
- Meget nem at configurere, synes jeg.
- Rigtig gode oplysninger i integreret under vindue. Summary,trackers,files,peers,chat,logs,statistics.
Alt hvad hjertet ellers kunne begære.
Kører på Bitcomet core.
UG++ :lol: :roll:
lyder jo meget godt.. men det kan altså højst få en 11 tal... 13 gives kun til de unormalt gode programmer.. hvilket vil sige at alle kan bruge det.. (også linux folk ;))
derudover er programmet ikke opensource.. syntes jeg er lidt trist men så længe det er gratis er det okay...
du siger selv det er dyrt i ram... så kan det da heller ik få topkarakter ;)... men alt ialt lyder det da som en rigtig god klient =)
tagfat
01-11-2005, 09:41 AM
BitComet
Jeg har længe brugt ABC og været glad for den på trods af dens ustabilitet. Men ved dl af en tv-serie kunne jeg ikke leve uden BitComets mulighed for at downloade seperate filer fra samme torrent og jeg har nu brugt den i en uges tid.
Jeg kan bekræfte alle de gode ting som er sagt om den i denne tråd: Funktionel, stabil og pæn. Dens Phython code er uden tvivl en fordel frem for Java som Azareus er programeret i.
Dog: Dens upload fungerer ikke nær så godt som ABC's og alene derfor vil jeg vende tilbage til denne. Upload er grundlaget for download og BitComet leverer ikke nær det som jeg har brug for. (det kan være en funktion af min placering i forhold til "the backbone", men jeg er ikke den eneste som foretrækker ABC på grund af upload-funktionen).
Hvornår får vi en client som kan det hele?
Tobias
01-11-2005, 05:10 PM
Hvad!? Hvilke hacks? Og hvilke tracker?
Er der iøvrigt nogen som kender noget til G3-klienten? Har set den et par gange under detaljer i azureus (Min favorit klient)!
tagfat
01-13-2005, 01:45 PM
F.eks.:
http://btmusic.org:2710/extras-azban.php
larry the lion
01-30-2005, 01:30 AM
har lige installeret azurens og den er kanon i forhold til bittonardo har ellers været stor fan af bittonardo men på det sidste måtte jeg genstarte den for at være sikker på om den virkede hele vejen igennem og max 10 kb/s. :(
lige nu mellem 80 & 100 kb/s med azurens :lol: :lol:
Tobias
01-31-2005, 12:03 AM
F.eks.:
http://btmusic.org:2710/extras-azban.php
Kan du ikke lige hurtig copy/paste den? De vil kun lukke medlemer ind!
Cheeky Goat
02-12-2005, 07:58 PM
Har lige downloadet og installeret BitComet, det kører da meget hurtigere end Azureus men er lige så flot, dog savner jeg oplysninger om hvor mange MBs der er downloadet, det fremstår kun i %, i Azureaus fremstod det direkte. Lige da jeg startede BitComet virkede det somom det sugede mere CPU/RAM end Azureaus, men skal lige teste dette lidt videre før jeg har en endelig konklusion.
Cheeky Goat
02-12-2005, 08:06 PM
Synes desuden Azureaus har sine egne fordele, som at man let kan sætte uploadspeed ved at markere en eller flere filer og højreklikke og så fordele uploadspeeden, dette kan man ikke med BitComet, hvis man tog de bedste ting fra Azureaus og proppede dem ind i BitComet ville man nok have den bedst tænkelige torrent klient.
Cheeky Goat
02-12-2005, 08:11 PM
Fortsatte lige en torrent i BitComet som havde kørt i Azureaus, den kørte i Azureaus med omkring 17-20 kb/s, nu kører den kun med 6-10 kb/s, kan det være pga. programmet eller er det bare et tilfælde? Og hvad betyder det at jeg har "10 seeds/56 kilde" og "10 peers/226 all" jeg burde da have flere peers end det samme antal som seeds, hvordan skal dette forståes?
Fortsatte lige en torrent i BitComet som havde kørt i Azureaus, den kørte i Azureaus med omkring 17-20 kb/s, nu kører den kun med 6-10 kb/s, kan det være pga. programmet eller er det bare et tilfælde? Og hvad betyder det at jeg har "10 seeds/56 kilde" og "10 peers/226 all" jeg burde da have flere peers end det samme antal som seeds, hvordan skal dette forståes?
prøve at skifte port, da nogle internet udbyder belaster de standard porte, med vilje.. jeg bruger selv 45556, og det spiller max.
Cheeky Goat
02-13-2005, 02:26 AM
prøve at skifte port, da nogle internet udbyder belaster de standard porte, med vilje.. jeg bruger selv 45556, og det spiller max.
Det var ikke det, det kørte nøjagtigt lige så godt som Azureaus lidt senere da den havde fået kontakt til flere eller hvad årsagen var, den kom faktisk op på omkring 150 kb/s rimeligt stabilt så tror jeg vil benytte BitComet fremover, har allerede afinstalleret den blå frø :)
nightspydk
02-28-2005, 03:32 AM
Synes desuden Azureaus har sine egne fordele, som at man let kan sætte uploadspeed ved at markere en eller flere filer og højreklikke og så fordele uploadspeeden, dette kan man ikke med BitComet, hvis man tog de bedste ting fra Azureaus og proppede dem ind i BitComet ville man nok have den bedst tænkelige torrent klient.
Mener du det er lettere. Ja det er nok rigtigt, men hvis du ikke skulle ha' set, så finder du det i:
højreklik torrent/properties/advanced. Tick "enable task specific settings" og sæt din min/max upload/download på dit torrent.
The Galloping Goose
03-31-2005, 06:46 PM
Nogen der har prøver Ziptorrent ?
http://www.ziptorrent.com/
Den har indbygget søge funktion :wink:
Grass
04-23-2005, 07:52 PM
:)
Thomas
05-25-2005, 11:22 AM
Mjah. Efter min mening er Azureus klart den bedste klient. Dog har det med at hænge på min bærbar :\
XkollapsX
06-21-2005, 05:17 PM
BitComet er helt kanont 8)
SuperNeo
06-21-2005, 05:48 PM
BitComet er helt kanont 8)
Hørt !
Syntes Azureus har en del funktioner som jeg savner i BitComet, men blev træt af ustabilitet og desuden var det ikke gode venner med mit antivirus program.
Med Azureus skulle jeg helst ikke d/l for mange torrents på samme tid, det er BitComet fuldstændig ligeglad med, det kører faktisk klippestabilt.
Har kørt med BitComet i 2-3 uger i træk 24/7 og det har ikke fejlet endnu.
BitComet kan varmt anbefales herfra :!:
:D
pedro11
06-30-2005, 06:09 AM
ABC er lige nu i en version 3.0.1b. Jeg sidder stadig og fedter med version 2.6.9, fordi mit møde med version 3.0 (mildt sagt) ikke var så heldigt.
Er der nogen, som har gode/dårlige erfaringer med version 3.0.1b? - er den stabil?
Jeg bruger ABC, fordi jeg synes den er god til seeding (af egne torrents).
mikkelbas
07-02-2005, 01:53 PM
Jeg bruger Bitcomet og synes det virker rigtig fint... :D Har kun prøvet det, for har virket så godt jeg ikke har brug for andre..
Madmandk
07-16-2005, 05:06 PM
Jeg har et problem med Azureus efter 1-2 timer stopper alt netværks trafik, så skal jeg genstarte eller disable og enable netværksforbindelsen så virker det igen.
nogle der har en ide til hvad der kan være galt?
OS, jeg har prøver med XP SP2 ENG, 2003 Server og nu med MCE 2005 SP2.
Iron Harry Rackham
10-25-2005, 07:53 PM
Jeg er lige i gang med at teste µTorrent, og indtil videre virker det som det program jeg kommer til at bruge fremover.
Den kan alt hvad jeg søger (sakset direkte fra hjemmesiden):
* Multiple simultaneous downloads
* Smart bandwidth usage
* File level priorities
* Configurable bandwidth scheduling
* Global and per-torrent speed limiting
* Quickly resumes interrupted transfers
* UPnP support (WinXP only)
* Supports popular protocol extensions
* Localized to different languages
* Typical memory use less than 4 MB
* Incredibly small: 97 KB
Prøv den hvis du har lyst.
http://www.utorrent.org/
Kofi Annan
10-26-2005, 09:09 AM
Jeg bruger også utorrent (og i øvrigt også IBM ThinkPad :wink: )
Den er perfekt til folk som blot vil hente/dele ting uden alt for meget CPU-/hukommelsesintensivt halløj.
Tja jeg startede med BitComet.
Der har aldrig været problemer så det kører jeg stadig med..
men når jeg får en bærebar har jeg tænkt mig at prøve µTorrent,(http://utorrent.com/) synes det virker som et godt program men har ingen erfaring med det.
Admiralen
12-05-2005, 05:21 PM
jeg brugte før bitcomet. men det gik altid ned om natten. nu prøver jeg utorrent og ser om det hjælper. det går ihvertfald lige så hurtigt. der står godtnok "nat error" forneden hvad gør man ved det?
The name
12-12-2005, 09:22 PM
Jeg har Utorrent, før en brugte jeg også Azureus, men det brugte alt for meget Cpu/Ram kraft så hørte jeg nogen sagde Utorrent kun brugte 6MB så tænkte det må jeg prøve og nu har jeg haft det i 2 dage og er ikke skuffet kan alt hvad man har brug for, kan godt være Azureus har flere ting, men så skal man også have instaleret det Jave haløj, og det er ikke fedt. så her i de sidste 3-4 timer har jeg da hentet 947Mb :P
Så kan anbefale Utorrent til dem med en rimelig gammel pc ikke fordi min er gammel, men så kan man det mindste også lave noget i mens det kunne man jo ikke med Azureis :)
The name
12-12-2005, 09:24 PM
Er du bag router Admiralen?
Prøv den hvis du har lyst.
http://www.utorrent.org/
Nixum-bixum! Det er en fy-scam-side!
http://www.utorrent.com/
Den rigtige...
-Zwin
Jesperkatt
01-21-2006, 01:11 AM
Som Azureusbruker testet jeg også µTorrent, men den store fordel Az har, med å regulere fart på hver enkelt torrent, savnet jeg primært.
Som uploader, er jeg avhengig av å justere torrents individuellt.
At Az bruker 150Mb minne, (ok, jeg har 2gig minne) bryr jeg meg ikke om. Når jeg har 25 aktive torrents, er det viktigste at jeg kan bestemme hva som skal opp, og i hvilken fart det skal opp.
*Om noen kan fortelle meg når µTorrent kommer med individuell hastighetsregulering på torrents, skal jeg teste den en gang til :)
GoticaDK
01-21-2006, 03:05 AM
Som Azureusbruker testet jeg også µTorrent, men den store fordel Az har, med å regulere fart på hver enkelt torrent, savnet jeg primært.
*Om noen kan fortelle meg når µTorrent kommer med individuell hastighetsregulering på torrents, skal jeg teste den en gang til :)
Jammen så må du vel igang med at teste igen ;) for det kan du allerede. Du skal bare højre klikke på torrenten også sige properties også kan du regulere "farten"
/Mvh. Gotica
Eller bare dobbeltklikke på torrenten i utorrent, og regulere derfra..
anders4431
04-28-2006, 10:02 PM
Jeg bruger µTorrent (µ = Alt Gr + m)
det bruger næsten ingen recurser (i forhold til Azureus!) og det fylder ingen ting. det skal ikke installeres og det hele ligger i en fil. det er nemt og hurtigt at starte. det er meget nemt at bruge og så findes det på dansk! den vil jeg helt klart anbefale!:!:!:!:! (jeg kan ikke finde nogle ulemper ved µTorrent)
Jeg har også prøvet Bitcomet men hvis man satte max upload ned sænkede download speed sig også. Derfor skiftede jeg til µTorrent
download link: http://www.utorrent.com/download.php
jefutte
04-29-2006, 10:54 PM
Jeg har også prøvet Bitcomet men hvis man satte max upload ned sænkede download speed sig også. Derfor skiftede jeg til µTorrent
Det gør µTorrent så også ;) Medmindre du indstiller det på hver enkelt torrent.[/u]
Kenci
04-30-2006, 09:09 AM
Har lige et spørgsmål : Hvordan udtaler man µ ??? :oops:
Hvis det er helt rigtigt, så udtales det vist "micro"..
Men devs bag klitenden kalder det bare for "u torrent".
µ hentyder jo jo til at µtorrent er så lille og bruger minimale ressourcer ;)
mrbeautiful
05-07-2006, 09:37 PM
Bruger selv µTorrent,og har brugt det i næsten alt den tid jeg har brugt bittorrent netværket.. (BitComet har jeg også været rigtig glad for, men den er desværre banned på mange trackere.), og det er et rigtig godt program..
www.utorrent.com
Aqu-stAr
05-08-2006, 11:23 AM
Azureus helt klart! :D
Harmster
05-24-2006, 11:11 AM
jeg bruger både Azureus og Bitcomet
Azureus på min stationere da jeg får de bedste hastigheder med det.
Bitcomet ligger på min eksterne da der ikke altid er java på de pcer den er sat til.
apock
07-24-2006, 05:04 PM
Jeg bruger BitComet og den har har virket fantastisk! Den har kørt uafbrudt i over 2 mdr. uden at crashe. :D
Men onde rygter siger at den er bannet af flere trackere pga. af dens DHT net (deler uden om trackeren). Nogen der ved mere om dette?
Hvis det er helt rigtigt, så udtales det vist "micro"..
Men devs bag klitenden kalder det bare for "u torrent".
µ hentyder jo jo til at µtorrent er så lille og bruger minimale ressourcer ;)
µ udtales my (præfiks), og det er jeg da også sikker på at dem der har lavet µTorrent ved, for det giver jo et fint ordspil, så udtales det jo nemlig my torrent altså mit torrent...
Skal forresten da også lige huske at sige at jeg for længst er gået over til at bruge µTorrent selv, og er oven ud tilfreds med det... har ingen planer om at skifte lige med det første...
Skaery
07-24-2006, 10:24 PM
µ udtales my (præfiks), og det er jeg da også sikker på at dem der har lavet µTorrent ved, for det giver jo et fint ordspil, så udtales det jo nemlig my torrent altså mit torrent...
Det har du nok ret i, udover at µ ikke udtales som det engelske my, men som det danske my
nightspydk
07-29-2006, 06:41 AM
Ikke helt korrekt
Micro" above refers to the fact that the letter µ is also an SI prefix for one millionth as well as the fact that the application has a small size. One other accepted pronunciation is "mu-torrent" since this is how the greek letter "µ" is pronounced.
Skaery
07-29-2006, 01:17 PM
Ikke helt korrekt
Micro" above refers to the fact that the letter µ is also an SI prefix for one millionth as well as the fact that the application has a small size. One other accepted pronunciation is "mu-torrent" since this is how the greek letter "µ" is pronounced.
Jeg læser matematik, så jeg ved godt hvordan man udtaler det :wink:
engelsk mu ~ dansk my
djdark
09-24-2006, 12:20 AM
jeg hopper på azureus vognen.
jeg har brugt Utorrent, jeg har det bare bedst med den blå frø :).
men jeg startede også med bitcomet, som er ganske udemærket, den er bare banned fra nogle få trackere
McHest
12-26-2006, 11:54 PM
nogle der kender en god linux klient
rtorrent (http://libtorrent.rakshasa.no/).
"LibTorrent is a BitTorrent library written in C++ for *nix, with a focus on high performance and good code. The library differentiates itself from other implementations by transfering directly from file pages to the network stack. On high-bandwidth connections it is able to seed at 3 times the speed of the official client.
The client uses ncurses and is ideal for use with screen or dtach. It supports saving of sessions and allows the user to add and remove torrents."
En meget lækkert klient, der ud over ovenstående også kan alt muligt med bandwidth limiting, priortering af filer i torrents og så videre.
Malangyar
02-17-2008, 10:57 PM
Jeg bruger µTorrent. Simpelt og effektivt. :)
vejsen
06-12-2008, 10:16 PM
µTorrent, man ar et godt overblik og så er det så simpelt at min mormor ville kunne finde ud af det:oops::grin:
aabenraa1
07-01-2008, 01:00 PM
du skal bruge bitTorrent så downloader man altid hurtigt:D og fordelen ved bitTorrent er også at jo mere man har uploaded jo hurtiger downloader man så i starten er den nok langsom men efter 3min er den altid på max <600
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.