PDA

Se fuld version : Nogen der har MEGET forstand på dette type forum?

Cheeky Goat
10-16-2004, 11:16 AM
Admin, dvs. Klawz har gjort så ved alle mine tidligere posts står der ikke længere Cheeky Goat men derimod bare gæst. Jeg kontaktede Klaus omkring dette men det lader ikke til de er så meget inde i hvordan forummet fungerer rent teknisk endnu. Jeg spurgte om man kunne tilknytte alle de gamle posts som i øjeblikket bare har brugeren "Gæst" tilknyttet, til min profil igen og hvis i ved det må i gerne komme med den tekniske forklaring da jeg går ud fra det er den de skal bruge for at kunne gøre det.

Cheeky Goat

Athas
10-16-2004, 11:24 AM
Ja, så vidt jeg husker er det muligt. Indlæg gemmes i en særlig tabel i databasen, så hvis de søger efter alle indlæg der har et userid på 0 (mener jeg, jeg kan ikke huske de præcise detaljer), kan de sætte userid til dig igen. Dit userid kan findes i den tabel der indeholder brugerne.

Det er lidt vagt, men jeg har pt. ikke en database jeg kan se efter i. :)

Cheeky Goat
10-16-2004, 11:38 AM
Ja, så vidt jeg husker er det muligt. Indlæg gemmes i en særlig tabel i databasen, så hvis de søger efter alle indlæg der har et userid på 0 (mener jeg, jeg kan ikke huske de præcise detaljer), kan de sætte userid til dig igen. Dit userid kan findes i den tabel der indeholder brugerne.

Det er lidt vagt, men jeg har pt. ikke en database jeg kan se efter i. :)
Hvad så hvis de har muliggjort det for enhver IKKE at logge sig ind men bare skrive en besked direkte så de fremstår som gæst, så vil jeg vel også få tilknyttet disse posts til mig eller hvad? De har somsagt været tilknyttet brugeren Cheeky Goat men så slettede Admin min profil eller sådan noget, hvorved jeg pludselig optrådte som gæst, jeg tilmeldte mig igen under samme brugernavn men de gamle posts er stadig tilknyttet gæst, tror du så stadig det kan lade sig gøre at "recover" postene til min bruger når nu alle kan skrive herinde som gæst?

Athas
10-16-2004, 10:50 PM
Muligvis vil indlæggene stadigvæk have dit gamle userid - hvis ikke, er det nødvendigt at analysere hver af dem i kontekst.

Christian
10-16-2004, 11:03 PM
Kære CG,

Nu kender jeg heldigvis meget til dette forumsystem og databaser generelt, og jeg må desværre sige, at det vil kræve rimelig meget arbejde (at finde rundt i databasen og tilknytte dig din gamle konto), så kan du ikke bare leve med det du har nu?

Vi har jo også mange andre ting at gøre her i PG end at rodde rundt i databaser etc. :wink:

Ens antal af posts definere ikke hvem man er, tværtimod. Dine gamle posts gør stadig gavn, så vær glad for det trods alt.

Pest
10-17-2004, 01:03 PM
Det ville kræve ekstremt meget arbejde som Christian også siger.
Hvad de ville skulle gøre, var først at skriver det ID alle dine forskellige posts har ned. Bagefter gå ind i din profil og lige finde dit bruger id, som i øvrigt er 688. Bagefter skulle de så gå ind i tabellen og finde alle de rækker med et af de mange "ID" de har skrevet ned fra alle dine posts, og så ændre kolonnen "poster_id" til 688 istedet for -2 eller 0 eller hvad de nu har gæst som.
Jo flere posts du har skrevet jo mere besværligt ville det bliver.
Man kunne muligvis lave en kode der gjorde det for dem, men det ville stadig kræve at de, eller du fandt ID'et for alle de posts du har skrevet. :)

Skulle de stadig af en eller anden grund være interesseret kan et indlægs id hurtigst findes ved at trykke "ret" og så kigge i URL. der står der til sidst &p=5740 i mit tilfælde, fordi det her er post nr. 5740 :) Pænt besværligt.

Cheeky Goat
10-17-2004, 08:54 PM
Det ville kræve ekstremt meget arbejde som Christian også siger.
Hvad de ville skulle gøre, var først at skriver det ID alle dine forskellige posts har ned. Bagefter gå ind i din profil og lige finde dit bruger id, som i øvrigt er 688. Bagefter skulle de så gå ind i tabellen og finde alle de rækker med et af de mange "ID" de har skrevet ned fra alle dine posts, og så ændre kolonnen "poster_id" til 688 istedet for -2 eller 0 eller hvad de nu har gæst som.
Jo flere posts du har skrevet jo mere besværligt ville det bliver.
Man kunne muligvis lave en kode der gjorde det for dem, men det ville stadig kræve at de, eller du fandt ID'et for alle de posts du har skrevet. :)

Skulle de stadig af en eller anden grund være interesseret kan et indlægs id hurtigst findes ved at trykke "ret" og så kigge i URL. der står der til sidst &p=5740 i mit tilfælde, fordi det her er post nr. 5740 :) Pænt besværligt.
Der findes altså ikke en funktion indbygget som kan tage alle posts med et bestemt brugernummer, (eksempelvis alle posts med nr 0 eller -2 som der altså burde stå ud for min profil nu) men hvad nu hvis ikke der står 0 eller -2 men eksempelvis 268, kan de så ikke bare bede systemet lave alle de steder om der står 268 om til 688?