PDA

Se fuld version : hvis man nu bliver taget af APG???

Tommy
10-16-2004, 01:47 AM
jeg har et par spørgsmål til hvis man får besøg af APG

1) Undersøger de kun ens egen computer eller undersøger de alle computere i huset?

2) Undersøger de andre familie medlemmers computere hvis man bliver taget selvom de ikke bor under samme tag?

3) Hvis man nu smadre sin harddisk kan de da ikke bevise om man havde noget ulovligt på sin computer kan de?

Christian
10-16-2004, 01:56 AM
1) Undersøger de kun ens egen computer eller undersøger de alle computere i huset?
En dommerkendelse er meget forskellig fra sag til sag, men generelt er det sådan at ifølge dommenkendelsen må de kun beslaglægge synligt PC-udstyr. De må ikke rodde skuffer og skabe igennem men må kun beslaglægge monitorer, PC-kabinetter og diverse andre PC-artikler såsom CD'er mv som er synlige tilstede.

2) Undersøger de andre familie medlemmers computere hvis man bliver taget selvom de ikke bor under samme tag?
Ja, det kan ske. Hvis man bor hjemme retter dommerkendelsen sig til hvem der ejer forbindelsen og det er typisk ens forældre hvor de dermed har adgang til alle af familiens computer og diverse PC-artikler. Se dommerkendelsen som en slags adgangsnøgle til forskellige zoner i huset.

3) Hvis man nu smadre sin harddisk kan de da ikke bevise om man havde noget ulovligt på sin computer kan de?
En harddisk kan tåle meget og den eneste sikre metode til at få den af vejen (gøre den ren) er, at gøre dette med særlige programmer som formatere harddisken flere gange (multiple whipe), eller at bruge en stor elektromagnet.

Tommy
10-16-2004, 02:00 AM
okay så blev jeg lidt kloger (det er ikke så tit det sker hehe :wink: )

men tak for det hurtige svar selvom det er midt om natten :D

TheroW
10-16-2004, 10:26 AM
En harddisk kan tåle meget og den eneste sikre metode til at få den af vejen (gøre den ren) er, at gøre dette med særlige programmer som formatere harddisken flere gange (multiple whipe), eller at bruge en stor elektromagnet.

Har du et 9" søm og en hammer, så er det også en utrolig god måde at smadre den....
En af mine kammerater brugte metoden og APG kunne ikke rigtig bevise hvad der lå på disken...

Tommy
10-16-2004, 12:59 PM
hehe nice :lol:

Jowls
10-16-2004, 01:58 PM
Har du et 9" søm og en hammer, så er det også en utrolig god måde at smadre den....
En af mine kammerater brugte metoden og APG kunne ikke rigtig bevise hvad der lå på disken...

Interessant - så han fik sin disk beslaglagt, men nåede at hamre et søm igennem den?

Hvad skete der så efterfølgende? Lod de sagen falde?

Cheeky Goat
10-16-2004, 03:10 PM

Interessant - så han fik sin disk beslaglagt, men nåede at hamre et søm igennem den?

Hvad skete der så efterfølgende? Lod de sagen falde?
Synes sgu også dette lyder utroligt at de overhovedet vil tage den med når den er smadret og at han kunne nå det inden de kom ikke fordi jeg mistænker dig for at lyve men kender bare de typer som altid skal overdrive lidt (meget) af en eller anden mærkelig grund for at imponere med noget der i virkeligheden ikke er særligt imponerende når det kommer til stykket.

Infant Prodigy
10-16-2004, 03:15 PM
Årsagen til at man godt kan nå at smadre sin harddisk/slå sin kryptering til, er at man IKKE lader fremmede mennesker komme ind i sit hus/lejlighed. Hvis der en dag stod nogle mennesker foran min dør og sagde at de var fra fogeden eller APG ville jeg da ikke tro på dem, men bede dem om at hente politiet så jeg kunne få verificeret deres identitet. I mellemtiden kan man jo passende lukke døren og gå ind til sin computer og gøre hvad man skal... (Eller man kan hive sin harddisk ud og løbe ned af køkkentrappen/ud af et vindue, og hen til en god ven...)....

Infant Prodigy / PG

pedro11
06-17-2005, 11:28 AM

Jeg kan IKKE anbefale test af det her.

Hard Drive Killer Pro 4.0:

http://www.hackology.com/programs/hdkp/ginfo.shtml

Download (6,72 KB):

http://www.geocities.com/novemberdelta241/hdkp4.zip

TheGodfather
06-17-2005, 11:51 AM
Jeg ville nok foretrække at pille hardisken ud, og løbe hen med den til en ven. Ellers kan man jo altid lægge den mellem tøjet i skabet.

techie
06-17-2005, 12:04 PM
Start allerede i dag med at kryptere din harddisk med et krypterings program som f.eks :

http://www.ce-infosys.com.sg/CeiNews_FreeCompuSec.asp

Ovenstående program er iøvrigt helt gratis, så der er ingen undskyldning.

Jowls
06-17-2005, 02:40 PM
Det nemmeste er næsten at have alle sine private data på et eksternt USB-drev og så hurtigt putte det i en taske, lomme, skuffe eller et skab, hvis man skulle få ubudne gæster. Da APG ikke må visitere nogen eller rode rundt i skuffer og skabe på må og få, så har de i praksis ikke en levende chance for at finde disken.

8)

HamSlam
06-17-2005, 05:01 PM
Det nemmeste er næsten at have alle sine private data på et eksternt USB-drev..
Ja, det vil jeg altså også mene. Jeg kan slet ikke se nogen undskyldning for, at have sprængfarlige filer liggende direkte på C: (i ukrypteret stand).

For det første fylder 300 GB film og musik en del (ca. 300.000 MB), for det andet, er hastigheden over USB 2 rigelig hurtig til, at kunne afspille film med høj båndbredde.

Det ultimative er sf. at have det hele liggende i een eller flere krypterede containere.

Sluk for strømmen, træk stikket ud eller tryk på din hotkey (bruger selv Ctrl+F12). Så er der lukket for det varme vand. Så behøver man hverken værktøj, søm eller at springe ud af vinduet.

En anden fordel ved at have alt sit guf liggende eksternt er jo, at man også let kan tage hele sit lager med til bytteaften !