PDA

Se fuld version : Ny kampagne fra DMF og måske APG - "Bevar Originalerne&

Share_Khan
10-15-2004, 04:54 PM
Jeg fik nyheds mail fra Dansk Musiker Forbund (DMF)idag.

Lidt kedeligt, men efter at have læst Jowls geniale detektiv indlæg...:

APG præsenterer sig ikke altid som APG. Af og til kan de også finde på at benytte det mere positivt ladede navn: RettighedsAlliancen. Et ord som nærmest giver associationer i retning af superhelte i røde kapper som kommer flyvende for at give de onde pirater bøllebank og redde dagen.
Men uanset navnet uden på pakken, så er indholdet jo stadig det samme kedelige stads. Derfor smuttede jeg lige indenfor hos Hostmaster DK for at checke, hvilke domæner vores allesammens yndlings-advokater ellers har registreret - bare så vi ved hvem vi har med at gøre. Here goes....

www.antipirat.dk

www.antipiratgruppen.dk

www.pirateri.dk

www.rettighedsalliancen.dk

www.trademaintain.dk

www.bevaroriginalerne.dk

www.stoppiratkopiering.dk

www.dma09.dk

www.dma08.dk

www.dma10.dk

www.dma07.dk

www.dma06.dk

www.e-trademark.dk

www.iconequity.dk

www.icon-equity.dk

www.varemærkeafdeling.dk

www.trademarkdepartment.dk

www.varemærkeafdelingen.dk

www.trademark-department.dk

www.dtecnetsoftware.dk

www.dtecnet-software.dk

www.vitalpetfood.dk

www.unipet.dk

Jeg kan især godt lide "bevaroriginalerne.dk" - det tyder jo på, at APG også vil kæmpe for folketingets beståen :wink:

Det ser også ud som om, de støtter kampen for god dyremad. Så alle jer som er blevet busted - betal med glæde, for tænk på at hver tusindkrone-seddel i betaler, kommer de små søde hundehvalpe til gode. :roll:

(Tjeck tråden her: http://www.piratgruppen.org/forum/viewtopic.php?t=773)

...tjekkede jeg lige igen. Der var nemlig en nyhed om "RettighedsAlliancen".

Lidt syret at APG ikke er nævnt?

Bevar originalerne

"Det er et forsøg på at forklare folk hvorfor det er vigtigt at betale for det man bruger," forklarer Martin Arnoldsen, direktør i DMF, som er medspiller i kampagnen "Drop kopierne, bevar originalerne". "Ellers kan man frygte at der ikke fremover vil være mulighed for at producere musik og kunst eller mulighed at for kunstnerne kan overleve," siger Arnoldsen og fortsætter: "Det drejer sig om at vi bevarer dem der kan lave noget originalt".

Vær med til at udbrede budskabet
Danske musikbrugere vil fra 1. november stifte bekendtskab med det nye slogan i pladebutikker, biografer, videoudlejningsforretninger, tv, radio og mange andre steder. Musikerne kan selv være med til at udbrede budskabet fortæller Arnoldsen: "Jeg håber musikerne tager godt i mod kampagnen og bruger logoet på deres plakater, cd'er og øvrigt materiale, for at man hele tiden bliver mindet om at man skal betale kunstnerne for det arbejde de udfører."

RettighedsAlliancen, der står bag initiativet, består foruden musikerorganisationer også af rettighedshavere inden for film, tv samt detailledet. "Det er et forum der er åbent for alle der ønsker at være med til at påvirke at man ikke kopierer," slutter Martin Arnoldsen.

Tjeck selv her: http://www.dmf.dk/page.asp?mnid=2102&l=1

Jowls
10-15-2004, 05:44 PM
:D :oops: Tak for rosen...

Tjah, Martin Arnoldsen og Johan Schlüter kender jo sikkert også hinanden godt, eftersom de begge sidder godt og solidt på bestyrelsesposter i Phonofile - www.phonofile.dk

Det er dem som står bag bibliotekernes elektroniske musik-udlån.

Er det forøvrigt ikke sjovt som Johan Schlüter Advokatfirma bliver ved med at dukke op overalt som en anden Godfather, hvor der er den mindste mulighed for at lave penge på kultur? Jeg har efterhånden på fornemmelsen, at de har tjent mere på dansk musik end de ti mest populære bands tilsammen....

Cheeky Goat
10-15-2004, 06:57 PM

Tjah, Martin Arnoldsen og Johan Schlüter kender jo sikkert også hinanden godt, eftersom de begge sidder godt og solidt på bestyrelsesposter i Phonofile - www.phonofile.dk

Er det forøvrigt ikke sjovt som Johan Schlüter Advokatfirma bliver ved med at dukke op overalt som en anden Godfather, hvor der er den mindste mulighed for at lave penge på kultur? Jeg har efterhånden på fornemmelsen, at de har tjent mere på dansk musik end de ti mest populære bands tilsammen....
Hehe, sådan skal det da også være, det er jo forkert det de foretager sig men det kan da godt være det er gået hen og blevet en guldrandet forretning for dem :D

TNB_Dominic
11-19-2004, 10:06 PM
Hehe, sådan skal det da også være, det er jo forkert det de foretager sig men det kan da godt være det er gået hen og blevet en guldrandet forretning for dem :D

derfor får vi V. meget svært ved at få dem til at lukke og slukke... men vi prøver da alligevel... men det bliver hårdt... men de skal ned med nakken :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

HereticMind
11-19-2004, 10:10 PM
hmm prøver han at score penge på at have registeret dma siderne? De står vel for danish music awards år xx ?

Khain
11-22-2004, 12:54 AM
hmm.,. hvis man nu kan bevise at de laver penge på kulturelle rettigheder.. med fuldt overlæg...

techie
11-22-2004, 12:02 PM

Er det ikke temmeligt uetisk at et advokat firma har så dybe kommercielle interesser i musik branchen den påstår at forsvare med sagsanlæg?

TNB_Dominic
11-26-2004, 11:26 PM
Er det ikke temmeligt uetisk at et advokat firma har så dybe kommercielle interesser i musik branchen den påstår at forsvare med sagsanlæg?

vi snakker jo om APG nu... de er måske ikke dumme, men de er da de mest følelses kolde, penge griske, "mennesker" jeg nogensinde har hørt om... nazisterne var da kun onde over for en vis mængde mennesker, disse mennesker gør det for penge only!!... hva er der af andre motivationer?...
og jo, det er MEGET uetisk at de har så dybe kommercielle interresser i musik branchen osv... men er man ikke nødt til at være overbærende overfor dem der ikke forstår ting?... APG er måske intelligente i forhold til en IQ test, men de er på 0.3 kursen i følelser... (det er ikke godt til alle der ikke ved det :wink: )