PDA

Se fuld version : Xbox Dashboard??

Morrison
10-15-2004, 04:27 PM
Jeg har lige købt en chippet Xbox (Aladdin XT chip, dog kun med original harddisk da jeg regner med at brænde div spil/programmer på DVD). Jeg har læst lidt om programmer der kan bruges med en chippet box, men det ser ud til at man ikke kommer uden om at skifte dashboard - eller hvad?
Spørgsmålet er så, hvordan installerer man nemmest det bedste dashboard? (er det svært og hvor galt kan det gå?)

Cheeky Goat
10-15-2004, 07:14 PM
Jeg har lige købt en chippet Xbox (Aladdin XT chip, dog kun med original harddisk da jeg regner med at brænde div spil/programmer på DVD). Jeg har læst lidt om programmer der kan bruges med en chippet box, men det ser ud til at man ikke kommer uden om at skifte dashboard - eller hvad?
Spørgsmålet er så, hvordan installerer man nemmest det bedste dashboard? (er det svært og hvor galt kan det gå?)
Du finder bare dashboardet på nettet, det kommer sandsynligvis i et .rar arkiv. Så pakker du rarfilen ud og overfører disse filer til Xboxens C drev. Hvis du ikke har noget andet dashboard end det originale på Xboxen i forvejen omdøber du bare default.xbe filen til evoxdash.xbe, de fleste bios'er kører nemlig evoxdash.xbe og visse andre dashboardnavne i en bestemt rækkefølge men hvis du bare renamer denne fil og ikke har andre filer der i forvejen hedder evoxdash.xbe skulle det fungere. Du har ikke skrevet om du har en bios endnu samt om der overhovedet er noget på harddisken samt om det er den originale harddisk, det må du lige gøre hvis du skal have mere hjælp.

jon1ya
10-17-2004, 11:29 PM
Jeg vil vove at påstå det er lettest ved at lave en xbox bootcd med slayers evox dashboard på, og så bruge selve programmet der ligger på den cd under hovedmenuen til at installere det på din xbox. :)

Check evt. guiden her på siden jeg har skrevet for tips.

Cheeky Goat
10-18-2004, 02:33 PM
Jeg vil vove at påstå det er lettest ved at lave en xbox bootcd med slayers evox dashboard på, og så bruge selve programmet der ligger på den cd under hovedmenuen til at installere det på din xbox. :)

Check evt. guiden her på siden jeg har skrevet for tips.
Jo, det er selvfølgelig klart det letteste men når du først har fået det hele til at køre med Evox kan det jo være du vil skifte til et andet dashboard og så er det bare at gøre som beskrevet altså udpakke filerne og smide dem ind under C.

jon1ya
10-18-2004, 02:54 PM
Det kan du have ret i :)

Men for en ny bruger uden den tekniske viden, så er at brænde en cd i bund og grund noget lettere end at skulle ftpe mellem en xbox og en pc.