PDA

Se fuld version : windåse media player

z33k
10-15-2004, 02:59 PM
hvordan afinstallere jeg media player? jeg kan hverken under tilføj/fjern programmer eller tilføj/fjern windows komponenter. hvad gør jeg?

-pirat4ever-
10-15-2004, 08:01 PM
hvorfor vil du afinstalere windows medie player og til hvad formål ?

Bare nysgerrig

CODAY
10-15-2004, 09:30 PM
hvis du har sp1 kan du gøre det i tilføj/fjern programmer

The Galloping Goose
10-15-2004, 09:44 PM
Det kan du også med SP2, men du kan også afinstallere messenger men hvis du "checker" dine "running services" vil du se den stadig kører :roll: .

Jeg ved ikke om WMP har det på samme måde.

z33k
10-17-2004, 05:39 PM
hvorfor vil du afinstalere windows medie player og til hvad formål ?

Bare nysgerrig

Fordi jeg ikke gider have det?

Er der nogen der ved hvad jeg skal gøre?

og jeg har sp2

The Galloping Goose
10-17-2004, 05:46 PM
Kontrol panel .... Tilføj/Fjern programmer ..... Tilføj/fjern Windows komponenter ...vælg mediaplayer..fjen flueben og tryk næste.

Det skulle afinstallere den

-pirat4ever-
10-17-2004, 10:55 PM

Tænkte det nok, men lad den "være". Slet genvejen, lad et andet program som ex. bsplayer åbne alle filer.
Det fylder omkrin 12MB, og jeg har prøvet at afinstalere flere windows programmer hvilket resulteret i windows gik i kage.

z33k
10-18-2004, 04:10 PM

Tænkte det nok, men lad den "være". Slet genvejen, lad et andet program som ex. bsplayer åbne alle filer.
Det fylder omkrin 12MB, og jeg har prøvet at afinstalere flere windows programmer hvilket resulteret i windows gik i kage.

jeg kan sgu heller ikke komme af med skidtet, og på m$'s hjemmeside står der at man ikke kan afinstallere det fordi det er en del af os'et (f*** dem)

-pirat4ever-
10-20-2004, 06:04 PM
Tja. Ellers skift til linux :D

z33k
10-20-2004, 09:37 PM
Venter lige nogle år :)

Phyxsius
10-22-2004, 11:17 AM
Det kan du også med SP2, men du kan også afinstallere messenger men hvis du "checker" dine "running services" vil du se den stadig kører .

Prøv denne metode:
http://www.piratgruppen.org/forum/viewtopic.php?t=897

webzone
02-24-2005, 10:36 AM
her er et link det skulle kunne gøre det men vær nu forsigtig når i roder i regedit
http://home19.inet.tele.dk/vikinger/XP/Tjen1.htm

z33k
02-24-2005, 11:08 AM
her er et link det skulle kunne gøre det men vær nu forsigtig når i roder i regedit
http://home19.inet.tele.dk/vikinger/XP/Tjen1.htm

Ehm, kan ikke se hvor der står noget om fjernelse af WMP.

webzone
03-26-2005, 08:22 PM
¨ Åbn Stifinder og gå til Windows mappen, find en mappe ved navn INF.

NB. Gå til Mappeindstillinger og vælg alle filer synlige for ellers kan du ikke finde mappen.

I mappen INF find sysoc (ikke syssoc.PNF)

Du kan også finde filen ved i startmenu kør at skrive:

C:\WINDOWS\inf\sysoc.inf

Tag en Notepad kopi af sysoc før du ændrer i sysoc.

For gendannelse kan ikke redde dig fra fejl inde i filer.

¨ I syssoc.inf vælg menu rediger/søg og skriv msmsgs, så finder du følgende linje.

msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,hide,7

Slet ordet hide, så de 2 kommaer står ved siden af hinanden og luk syssoc og svar ja til gemme.

Nu er Messenger ikke længere skjult og kan fjernes i tilføj eller fjern et program i kontrolpanel.

Vælg Windows komponenter og her er Messenger ikke længere skjult.

Fjern hak ud for Messenger og OK til at fjerne.

NB når du installer opdatering service pakke 1 gendannes Messenger og så må du proceduren igennem igen!

Hvis du er uheldig kan du komme ud for at det kan kræve brug af Windows CD og service pakke.

Din XP service pakke ligger i C/Windows/ServicePackFiles.

¨ Gå til MsConfig startfane og hvis Messenger er nævnt så fjern det hak.

Messenger og andre programmer kan efter fjernelse stadig være nævnt på startfane i MsConfig, selvom du har fjernet programmet!

Ugyldige henvisninger på startfane kan fjernes med f.eks. Xteq.

Ugyldige henvisninger er lig med at programmet stadig er nævnt i registry, selvom programmet er fjernet, sandsynligvis i en nøglemappe med betegnelse run.

Problemet skyldes ofte at du glemte at inaktivere programmet inden du fjernede program fra din Pc.

¨ Meden du er i syssoc, så bemærk også denne linje.

MultiM=ocgen.dll,OcEntry,multimed.inf,HIDE,7

Det er Media Player, Volumen kontrol, og lyd optager.
Media player fjerne på samme måde som messenger

dette er citeret fra følgende side.. en stor tak til den sorte håndhttp://home19.inet.tele.dk/vikinger/XP/Tjen1.htm

Håber at dette vil være til hjælp for dem der syntes at media player og messenger er en pain in the ass