PDA

Se fuld version : At installere SP2

kakaomanden
10-14-2004, 02:17 PM
HeY...

Jeg har lige hentet sp2 til Windows XP, men når jeg skal installere vil den ikke pga. forkert Cd-key..

Kan man på nogen måde slippe uden om det problem??

Ps. det er ikke Windows update jeg bruger, har hentet filen til min disk...

Elmegaard
10-14-2004, 04:38 PM
Dit Windows XP er ulovligt.
Køb et originalt.

Procrastinator
10-14-2004, 04:43 PM
Kig på astalavista.box.sk efter en cd-key-changer. Eller vælg den lettere, hurtigere og mere holdbare løsning: Skift til Linux. Du vil takke dig selv for det.

Christian
10-14-2004, 04:43 PM
Køb et originalt.
Windows Service Pack 2 skelner ikke imellem en lovlig eller ulovlig version af windows, så det er fis og luftfrikadeller som du fyrer af dér Elmo. :!:

Kakao, du må gøre ét eller andet forkert, for den kan godt installeres på en "ikke lovlig version" af windows.

Christian
10-14-2004, 04:45 PM
Kig på astalavista.box.sk efter en cd-key-changer. Eller vælg den lettere, hurtigere og mere holdbare løsning: Skift til Linux. Du vil takke dig selv for det.
Du vil blive takket for hovedpine, ja, men af glæde, næppe. Der er stor forskel i brugervenlighed i forhold til windows, så hvis man ikke er bare lidt "haj" til sådan noget, skal man holde sig væk.

Elmegaard
10-14-2004, 04:46 PM
Køb et originalt.
Windows Service Pack 2 skelner ikke imellem en lovlig eller ulovlig version af windows, så det er fis og luftfrikadeller som du fyrer af dér Elmo. :!:

Kakao, du må gøre ét eller andet forkert, for den kan godt installeres på en "ikke lovlig version" af windows.

Jo den gør.
Hvis man ikke har en org. Windows XP (og dermed også en original cd-key/nøgle) kan den ikke installere det.
Sådan var det i hvert fald med SP1, og det er det vel også med SP2.

Christian
10-14-2004, 04:50 PM
Jo den gør.
Hvis man ikke har en org. Windows XP (og dermed også en original cd-key/nøgle) kan den ikke installere det.
Nope, det gør den altså ikke. Hvis du har fuldt bare lidt med i debatten om hvorvidt Windows SP2 kun skulle gøres tilgængelig for brugere med en original kopi af Windows, blev det besluttet at det ville være en for stor risiko at lade de fleste Windows brugere (som har en ulovlig kopi) være en sikkerhedsrisiko pga. de mange rettelser i service-packen som de ikke ville have adgang til.

Derfor er SP2 ikke kritisk mht. originalitet.

Det sidste du skrev: "fordi det var det før, så er det også det samme nu" --> fis, der er noget som hedder evolution og nytænkning, ikke :wink:

Jeg er 1000000000% sikker i min sag, trust me

Elmegaard
10-14-2004, 04:57 PM
Jo den gør.
Nope, det gør den altså ikke. Hvis du har fuldt bare lidt med i debatten om hvorvidt Windows SP2 kun skulle gøres tilgængelig for brugere med en original kopi af Windows, blev det besluttet at det ville være en for stor risiko at lade de fleste Windows brugere (som har en ulovlig kopi) være en sikkerhedsrisiko pga. de mange rettelser i service-packen som de ikke ville have adgang til.

Det sidste du skrev: "fordi det var det før, så er det også det samme nu" --> fis, der er noget som hedder evolution og nytænkning, ikke :wink:

Du lyder meget sikker, du har måske ret.
Jeg tænkte bare, at når den sidste Service Pack kun var for dem med en org./lovlig licens ville SP2 også være det.

kakaomanden
10-14-2004, 05:17 PM
Hej igen...

Nu har jeg gjordt som "Procrastinator" sagde og skiftet Cd key i windows. Det virker uden problemer med SP2 nu.. Så jeg er glad. :D

SuperNeo
10-14-2004, 08:48 PM
Jo den gør.

MS trak det i sig igen.. Og som det var med SP1 kan du ikke installere SP2 hvis du har en "kendt" pirat-key" men derfor kan man godt eje en kopi og evt en nøgle der ikke er "blacklistet" og derved installere SP2.

(1000000000% sikker ??)
Læs evt her: http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=17739

Elmegaard
10-14-2004, 08:59 PM
Så havde jeg jo ret :wink:

Christian
10-14-2004, 10:04 PM
Underligt, for jeg kunne godt ;) Derfor har jeg ret (i hvert fald delvist).... ?

Men hensyn til den nyhed så stammer den helt tilbage fra MAJ 2004, helt ærligt :D

SuperNeo
10-15-2004, 08:54 AM
Underligt, for jeg kunne godt ;) Derfor har jeg ret (i hvert fald delvist).... ?

Men hensyn til den nyhed så stammer den helt tilbage fra MAJ 2004, helt ærligt :D

Du har sikkert ikke haft en "kendt" pirat-key.

Ja, det er nok ikke en nyhed , men derfor er den god nok alligevel :wink:

PackedManiac
10-15-2004, 12:18 PM
Har personligt ikke selv tænkt mig at installere SP2 i den nærmeste fremtid. Hvad M$ egentlig har tænkt på da de udviklede den må guderne vide... det er dog den mest problematiske udgivelse hvad angår SPs jeg længe har set. :?

Hvis man har en prescott cpu skal man iøvrigt også lige passe på med at installere SP2 har jeg læst. Det har noget at gøre med processoren.

Elmegaard
10-15-2004, 03:50 PM
Har personligt ikke selv tænkt mig at installere SP2 i den nærmeste fremtid. Hvad M$ egentlig har tænkt på da de udviklede den må guderne vide... det er dog den mest problematiske udgivelse hvad angår SPs jeg længe har set. :?

Hvis man har en prescott cpu skal man iøvrigt også lige passe på med at installere SP2 har jeg læst. Det har noget at gøre med processoren.

Jeg tror at der er alt for mange der lader sig skræmme af, hvad andre siger.

Personligt har jeg ingen problemer med SP2.

PackedManiac
10-16-2004, 12:01 AM
Tja, det med Prescott cpuen kommer fra M$ selv, så den er god nok. Og hvis man tænker på de problemer bankerne og diverse firmaer har haft med SP2, såå...

Så længe SP2 ikke er et krav, så kan jeg sagtens undvære den. :)