PDA

Se fuld version : DVDR - .img-filer skal brændes på DVD-medier

Epimetheus
10-14-2004, 01:55 PM
Jeg har en række .img-filer, som jeg plejer at se vha. DAEMON Tools og min software DVD-player.
Imidlertid køber jeg snart en DVD brænder med understøttelse for Dual Layer.. og så skal mine DVD film brændes ud på medier! :)

Er det bare lige ud af landevejen, i DAEMON drevet med .img-filen og så bare "copy" funktionen i NERO Burning ROM? Eller skal man gøre noget særligt?

Og sidst men ikke mindst, et par af mine film er i NTSC-format. Det giver ingen problemer på min computer, men hvad siger min standalone DVD til det?

Giver NERO mulighed for at omkode formatet til PAL - hvordan skal jeg ellers gøre det? Jeg er helt ny på dette område, så en kort trin-for-trin vejledning vil være guld.. :D Hvilket program kan omkomprimere etc..??

Tak!

Christian
10-14-2004, 04:47 PM
www.doom9.org

www.divxdigest.com

Der er måske nogle guides som kan hjælpe dig.

SuperNeo
10-15-2004, 09:22 AM
Jeg har en række .img-filer, som jeg plejer at se vha. DAEMON Tools og min software DVD-player.
Imidlertid køber jeg snart en DVD brænder med understøttelse for Dual Layer.. og så skal mine DVD film brændes ud på medier! :)

Er det bare lige ud af landevejen, i DAEMON drevet med .img-filen og så bare "copy" funktionen i NERO Burning ROM? Eller skal man gøre noget særligt?

Og sidst men ikke mindst, et par af mine film er i NTSC-format. Det giver ingen problemer på min computer, men hvad siger min standalone DVD til det?

Giver NERO mulighed for at omkode formatet til PAL - hvordan skal jeg ellers gøre det? Jeg er helt ny på dette område, så en kort trin-for-trin vejledning vil være guld.. :D Hvilket program kan omkomprimere etc..??

Tak!

.IMG filer kan brændes med DVD-Decrypter :!:
www.dvddecrypter.com

heidan
11-04-2004, 11:59 PM
Img filer kan sagtens brændes med Nero. Du skal bare bruge den del af Nero der hedder Burning Rom.
Tryk: Optager - brænd image.
Den vil skrive noget med fremmedfilopsætning, men bare tryk ok så køre det.
Har selv gjort det mange gange

heidan

Lemon
11-11-2004, 07:46 PM

Tak!

Både tv og afspillere kan i dag klare både ntsc og pal.. og jeg tror ikke du vil ønske at konvertere.. det indebærer at ændrer hastighed på lyden med 4% og klippe billeder ud af filmen :)