PDA

Se fuld version : Sad og tænkte lidt!

morst
10-13-2004, 09:03 PM
Hej PG brugere!!
Jeg sad lidt og tænkte på APG bøder, jeg synes deres tal med mp3 filer er meget godt afrundet, og de giver bøde for ca. 80% af musikken fordi de mener de har 80% af alle licenser, men så tænkte jeg hvad hvis en person sad med kun 60% af deres musik så for han jo bøde for 20% mere end han har ?
så tænkte jeg også de siger man laver 2 kopire 1. ved at hente musikken og 2 ved at dele den, men de har jo ingen bevis på at filerne er Downloadet fra en og du har jo ikke lavet 2 kopire før der er en der har hentet det fra en ? og det skal de jo kunne bevise før de kan give en bøde for det ?

Hilsen
En uheldig en :P hehe

Cheeky Goat
10-13-2004, 09:29 PM
Hej PG brugere!!
Jeg sad lidt og tænkte på APG bøder, jeg synes deres tal med mp3 filer er meget godt afrundet, og de giver bøde for ca. 80% af musikken fordi de mener de har 80% af alle licenser, men så tænkte jeg hvad hvis en person sad med kun 60% af deres musik så for han jo bøde for 20% mere end han har ?
så tænkte jeg også de siger man laver 2 kopire 1. ved at hente musikken og 2 ved at dele den, men de har jo ingen bevis på at filerne er Downloadet fra en og du har jo ikke lavet 2 kopire før der er en der har hentet det fra en ? og det skal de jo kunne bevise før de kan give en bøde for det ?

Hilsen
Det har du jo ret i, jeg ved faktisk ikke om du kan gå mod deres krav på 80% ved at fremvise din harddisk med alle filer hvor du beviser at det ikke er 80% men 60% kun som er deres filer også den med om hvor mange kopier af hver fil du kan have delt, der skal du jo også forsøge at modbevise/overbevise dommeren om at deres regnestykke ikke passer og så må du komme med det du mener er rigtigt. Om alt dette vil give dig en nævneværdigt lavere bøde eller om de overhovedet godtager det skal ingen jo kunne sige men hvis du vil modbevise at der "kun" er 60% som er deres filer så indrømmer du jo rent faktisk over for retten at du har delt nogle af deres filer men det er da værd at prøve hvis ikke du kan få et forlig til mindre end det de har tilbudt nu. Hvis ex. din oprindelige regning lyder på 1 mio og de tilbyder forlig til 500k og du så vil være villigt til at indgå forlig til 50k, altså 1/10 af deres oprindelige forlig så er det jo næsten logik for enhver at det er smartere at gøre dette end prøve at modbevise at det kun er 60% filer du har, om du så kommer til kun at betale for 60% kan det jo stadig blive dyrere end at indgå et evt. forlig men snak med en advokat om det som der bliver nævnt overalt.

morst
10-13-2004, 09:35 PM
Jeps jeps, men tænkte bare at de giver en "bøde" på det dobbelte uden at kunne bevise nogle har hentet fra dig vil sige de har ingen beviser på du har lavet 2 kopire, kun det teroatiske, og det holder jo ikke i retten, men man er jo uskyldig indtil modsatte er bevist så de burde ikke kunne give *2 i deres regninger, kun hvis de kunne bevise det ?

Bitforstyrret
10-13-2004, 10:27 PM
Hej PG brugere!!

Hilsen
Det har du jo ret i, jeg ved faktisk ikke om du kan gå mod deres krav på 80% ved at fremvise din harddisk med alle filer hvor du beviser at det ikke er 80% men 60% kun som er deres filer også den med om hvor mange kopier af hver fil du kan have delt, der skal du jo også forsøge at modbevise/overbevise dommeren om at deres regnestykke ikke passer og så må du komme med det du mener er rigtigt. Om alt dette vil give dig en nævneværdigt lavere bøde eller om de overhovedet godtager det skal ingen jo kunne sige men hvis du vil modbevise at der "kun" er 60% som er deres filer så indrømmer du jo rent faktisk over for retten at du har delt nogle af deres filer men det er da værd at prøve hvis ikke du kan få et forlig til mindre end det de har tilbudt nu. Hvis ex. din oprindelige regning lyder på 1 mio og de tilbyder forlig til 500k og du så vil være villigt til at indgå forlig til 50k, altså 1/10 af deres oprindelige forlig så er det jo næsten logik for enhver at det er smartere at gøre dette end prøve at modbevise at det kun er 60% filer du har, om du så kommer til kun at betale for 60% kan det jo stadig blive dyrere end at indgå et evt. forlig men snak med en advokat om det som der bliver nævnt overalt.

Havner en sag først i retten er det APG der som anklager skal BEVISE hvilke numrer du har liggende, og hvilke af dem de repræsenterer ophavsrettighedshaverne i. Din eneste opgave i en retsag er at påstå hårdnakket at du ikke har delt nogle ulovlige filer med nogen som helst.
En af dine rettigheder som tiltalt er at du må lyve i retten :wink:

WT
10-13-2004, 11:17 PM
hvad med alle de korrupte filer man også har. filer der ikke er hvad de giver sig ud for at være, er ødelagte eller fx. kun har noget af et musikstykke men ikke hele nummeret ?

PainMaster
10-14-2004, 08:59 PM
Der skal nok ikke herske tvivl om, at APG har taget adskillige stikprøver af det materiale du har liggende!! De ved naturligvis, at man vil forsøge sig med, at det kun var brudstykker, eller det hele var lille Ole man havde optaget synge, og så synes det er sjovt at omdøbt til Born in the USA...

Så dumme er de heller ikke...

Gør som mig: Jeg har fået et krav på 48k, og har overgivet sagen til en advokat...

PainMaster

Onslow
10-14-2004, 11:54 PM
Der skal nok ikke herske tvivl om, at APG har taget adskillige stikprøver af det materiale du har liggende!!

1) Tæller disse stikprøver som downloads? Så skal der jo også betales erstatning for disse!

2) Og er det ikke ligeså ulovligt for APG at downloade disse, som for alle andre?

morst
10-15-2004, 05:47 AM
Hmm når APG er på arb. er det så ikke lovligt for dem at tage disse stik prøver for det er jo dem der har rettighederne til tingene ??

Cheeky Goat
10-15-2004, 06:52 PM
Hmm når APG er på arb. er det så ikke lovligt for dem at tage disse stik prøver for det er jo dem der har rettighederne til tingene ??
Jo det er det jo nok eftersom de gør det i forbindelse med deres arbejde for organisationen, tror ikke du skal regne med APG benytter de downloadede ting til sjov, det er udelukkende for at kunne nakke dem der har delt det.