Se fuld version : Politiken: "Musikpirater vinder i Højesteret"
Share_Khan
10-13-2004, 06:43 PM
Musikpirater vinder i Højesteret
Den amerikanske musikbranche har tabt et vigtigt slag i Højesteret.
Internetfirmaer slipper for at udlevere kundenavne, selv om der er mistanke om musikpirateri.
Af Sisse K. Ibsen
Den amerikanske Højesteret har sagt ’Nej!’.
Oven i købet uden at ville kommentere hvorfor. Der blev bare sagt nej.
Så glemme det, kan de altså, den amerikanske musikbranche.
Der bliver ikke noget af at afkræve de amerikanske internetfirmaer oplysninger om, hvilke kunder der gemmer sig fra hvilke netadresser........... Læs videre her: http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=340333
God nyhed!!!
Jowls
10-13-2004, 07:14 PM
:D Dejligt at se, at borgerrettigheder vinder over snævre interessegrupper engang i mellem - uanset hvor mange penge sidstnævnte råder over.
Det kunne have været interessant at læse rettens begrundelse....
PackedManiac
10-13-2004, 08:11 PM
Synes at det går både frem ad og bagud derovere for tiden.. man får "mixed reports", men godt at høre :)
Strictly
10-13-2004, 10:30 PM
Det kunne have været interessant at læse rettens begrundelse....
Den står da i artiklen fra Politiken:
"Den amerikanske Højesteret har sagt ’Nej!’.
Oven i købet uden at ville kommentere hvorfor. Der blev bare sagt nej. " :D
Herligt nyt!
Khain
10-14-2004, 03:50 AM
så virker systemet sq alligevel...
Arrow
10-14-2004, 12:36 PM
så virker systemet sq alligevel...
Det amerikanske? Nej, denne afgørelse, og afgørelsen om p2p-firmaer er ansvarlige for deres programmer brug er de eneste 2 afgørelser som har været positive derovre. Der kommer sku næsten flere og værre love end i Danmark. Læste f.eks. for noget tid siden at The Guvernator (aka. Arnold S.) skrev under på en lov med fængselsstraf for kopiering af TRE FILM ELLER OVER (frit efter hukommelsen)??? Og der er sikekrt mere på vej. Systemet derovre virker ikke en skid.
tagfat
10-15-2004, 04:08 PM
Jeg læste om det på politikkens webside og blev så opmuntret at jeg googlede Verizon og sendte dem en tillykke-mail. Jeg ved ikke om de oplever det som spam, men de sendte da en venlig mail retur idag.
Jeg håber at de får en fed oplevelse af opbakning fra internet brugere.
Den centrale i forbindelse med fildeling er for mig at det for en sjælden gang skyld er et område hvor big-buisness trækker det korte strå. Der er nok eksempler på at store firmaer kan køre en virkeligt hensynsløs linie uden at der kan gøres noget. Her er det for en gang skyld dem som kæmper en håbløs kamp.
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.