PDA

Se fuld version : Råd og støtte

kaerby
10-12-2004, 08:40 PM
hejsa alle, jeg vil først sige tak til alle dem der kommer med støtte udtagelser, der ud over vil jeg grene appelere lidt til jer også, jeg er jo en af dem der var med i denne omgang, selv om jeg er langt fra en af dem der har fået en stor regning, hvil jeg gerne beskrive forløbet lidt. hvad sker der så med en når man åbner brevet, ja først står ens hjerte helt stille og man tænker #€%&€#"!#€€. der efter tænker man på familiens undergang og at man skal gå fra hus og hjem, jeg har heldigvis været med på hubberne i mange år, så jeg gik der ud og klagede min nød til vennerne, der var et par stykker der også havde fået en regning, de kendte heldigvis denne hjemmeside, jeg skrev til sidens advokat og har fået et brev tilbage som varmer og beroliger mig utroligt meget... tak for det....
Til jer der ikke er blevet skræmt som jeg er blevet, vil jeg opfordre til at reklamere på hubberne for denne side, så kan det være at der kommer mere i støttekassen. ikke for at være grisk, vil jeg mene at nogen af dem der har fået de store regninger, har været med til at share til mange og fortjener støtte til advokat,

hilsen den måske snart fattige

techie
10-12-2004, 09:59 PM
ikke for at være grisk, vil jeg mene at nogen af dem der har fået de store regninger, har været med til at share til mange og fortjener støtte til advokat,

hilsen den måske snart fattige

Du har min sympati og Digital Retshjælp har fået hjælp herfra 2 gange indtil videre og det er ikke sidste gang.

Håber de når de rette..

Tobias
10-12-2004, 10:43 PM
Kan kun anbefale at andre gør som jeg, nemlig oprette en fast bank overførsel :!: Det er ikke vigtig at give meget, bare vi er mange nok :!:

Mvh.
Tobias Hansen

Ps. Held & lykke

Christian
10-12-2004, 11:21 PM
Det er rart at se at folk får kendskab til denne hjemmeside og dets diverse servicer. Spred ordet.

Til dig kaerby, hæng i makker, vi står bag dig.

Jowls
10-13-2004, 12:58 AM
Den måske snart fattige..

Lad os håbe at det ikke kommer så vidt. For første gang begynder APG at få kvalificeret modstand, så dette kunne jo også risikere at blive en masse afviste retssager på grund af usikre beviser. Jeg krydser fingre....

Kan kun anbefale at andre gør som jeg, nemlig oprette en fast bank overførsel...

Den metode har jeg også valgt.

enigma
10-13-2004, 10:24 AM
jeg har betalt støtte til siden her og det vil jeg gøre langt ud i fremtiden de har været til stor hjælp for mig..

jeg skal bare selv ud og finde penge til at hyre Per Overbeck, det er mange penge når man næsten ikke har nogen..

og en regning på omkring en kvart million er mange penge så derfor bliver man påvirket af det psykisk jeg tænker ikke på andet hele dagen.. og det er svært at koncentrer sig med den tanke i baghovedet..

folk der spiller hellige og siger at det er ens egen skyld er nogen nar røven som slet ikke kan forestille sig hvordan det rammer en når man modtager sådan en bong!!

er der nogen der ved hvad der sker efter de 10 dage hvis man ikke svare??

det er jo ikke en stævning men det kan jo være at den kommer et par dage efter?

Pirat Forever no one can stop it. FUCK APG SO MUCH!!!!

Jowls
10-13-2004, 11:33 AM
er der nogen der ved hvad der sker efter de 10 dage hvis man ikke svare??

det er jo ikke en stævning men det kan jo være at den kommer et par dage efter?

Her er hvad Klawz skrev om det...

De få sager vi har kendskab til siger, at det aldrig er et problem at indgå forlig! Et konkret eksempel er en person blev afkrævet 700.000 kr., som fik et forlig på 30.000 kr.

Tidsfristen på 10 dage er alene lavet for stresse. Vi har ikke kendskab til en eneste sag, hvor APG har nægtet at indgå et forlig selvom tidsfristen har været overskredet. Vi har faktisk ikke kendskab til nogle sager hvor APG har nægtet forlig overhovedet.

Som du selv siger, er du jo langt fra blevet stævnet - det er foreløbigt kun en trussel. Brevene blev ikke engang sendt anbefalede.

RC
10-13-2004, 11:43 AM
Kan kun anbefale at andre gør som jeg, nemlig oprette en fast bank overførsel :!: Det er ikke vigtig at give meget, bare vi er mange nok :!:
Mvh.
Tobias Hansen
Ps. Held & lykke Kan det siges mere enkelt.. jeg kan kun tilslutte mig og ønske Kaerby alt held i den sag, men samtidigt skal du også Kaerby afvende dig fra den danske tankegang omkring "Når der kommer en regning, så skal den også betales". Det Kaerby har modtaget er en fiktiv opkrævning som kan ankes langt ud i fremtiden, og fremtiden betyder i dette tilfælde at lovgivningen vil ændres på dette område, det ses af politikkernes holdning, "Der vil ikke blive ændret på copyrights området i den kommende fremtid, men det er nødvendig at tilpasse den til den teknologi vi har i dag".
Så mangler vi bare et Parti der vil/kan argumentere for at det bliver medtaget i det kommende valg, og her er der en opgave for dette Forum, og det's initiativ tagere, det er et skridt i den rigtige retning.

Jeg har søgt efter det sted hvor man kunne bidrage økonomisk, men fandt det ikke, så jeg vil gerne have opfrisket kontonummeret.

notme2
10-13-2004, 12:24 PM
Overfør det ønskede beløb til følgende konto i Merkurbank: Registreringsnummer: 8401 Kontonummer: 1514274

Hvis din bankrådgiver eller din netbank mener, at der er for få tal i kontonummeret, så sæt tre (3) nuller foran - altså 0001514274.

RC
10-13-2004, 12:49 PM
Overfør det ønskede beløb til følgende konto i Merkurbank: Registreringsnummer: 8401 Kontonummer: 1514274 Tak skal du have, jeg kan kun opfordre andre til at deltage, vi kan alle (nåe ja måske alle) komme i den klemme, så jeg har fulgt Tobias opfordring.

kaerby
10-13-2004, 03:35 PM
hejsa
dejligt at se der er så mange der støtter økonomisk,
hvis der nogen der kender op'er eller owner af hubber,
så prøv at spørge dem om de ikke vil køre en kampange for siden her, så der kan komme mere økonomisk støtte,,

notme2
10-13-2004, 04:13 PM
hejsa
så prøv at spørge dem om de ikke vil køre en kampange for siden her, så der kan komme mere økonomisk støtte,,
Hej alle...så er der også herfra røget et beløb ind på kontoen...jeg håber virkeligt at de mest værdig trængende får den hjælp de nu måtte have behov for, jeg selv vil prøve med lidt støtte fra min bank at komme igennem....
Så kom nu...selv mindre beløb kan jo hjælpe !! :wink:

ArcaneDenial
10-13-2004, 04:19 PM
Uha, der er jo så mange tråde med dette emne efterhånden, så jeg vil da blot give min dybeste sympati med. Det er phucked at få sin ferie smadret på den måde, men kan sige at både jeg og min ven har været i gang med at støtte den digitale retshjælp efter bedste økonomiske formåen. Jeg arbejder også på at få flere til at slippe en lille smugle stakater og så lige undvære smøgerne et par dage :) Det kan kun være sundt for os alle.
Held og lykke til både dig og alle andre. Håber i kommer vel igennem det.

j0ppeman
10-13-2004, 05:08 PM
Vil lige udtrykke min sympati her også. Håber du klarer dig :)

RC
10-13-2004, 05:38 PM
hejsa
så prøv at spørge dem om de ikke vil køre en kampange for siden her, så der kan komme mere økonomisk støtte,, Det var jo netop det jeg gjorde, og bruger gerne opfordringen, men du bør have i erindring at dette er en dansksproget site, og som Hub for et globalt network, er det ikke nemt at få udenlanske brugere til den samme forståelse, da de generelt har samme problemer lokalt.

Monster
10-15-2004, 09:26 PM
:roll: Hej Kaerby
jeg vil gi dig ret i at det gibber i en når får kravet. jeg fik et på ca 1,2 mille så det gibber.

få fat i en advokat
jeg har per overbeck og han er beroligne at snakke med.

fat mod og hold hovedt koldt

Jørgen

Cheeky Goat
10-16-2004, 11:34 AM
folk der spiller hellige og siger at det er ens egen skyld er nogen nar røven som slet ikke kan forestille sig hvordan det rammer en når man modtager sådan en bong!!
Jeg siger ikke ordret nogen steder det er din egen skyld (selvom det vel egentlig ikke kan være andres skyld) men at det ikke var smart at uploade, ja det står jeg gerne ved at have sagt og at det er dumt at dele, det sagde jeg først efter en eller anden kom med en kommentar om at jeg rullede mig ud fordi jeg ikke bare kaldte det dumt at uploade så synes lige du skal se på helheden isteddet for at brokke dig sådan.

Share_Khan
10-16-2004, 07:37 PM
Jeg siger ikke ordret nogen steder det er din egen skyld (selvom det vel egentlig ikke kan være andres skyld) men at det ikke var smart at uploade, ja det står jeg gerne ved at have sagt og at det er dumt at dele, det sagde jeg først efter en eller anden kom med en kommentar om at jeg rullede mig ud fordi jeg ikke bare kaldte det dumt at uploade så synes lige du skal se på helheden isteddet for at brokke dig sådan.

Hey Cheeky! Tak for shout out'et og tak for endnu et informativt indlæg det ville have været svært at være foruden! Din tidslinie hænger dog ikke helt sammen. ...men til det konstruktive: Kan du ikke skrive i din profil at du ikke deler, eller lave din egen t-shirt, istedetfor hele tiden at spamme tråde med din "modige og rebelske" holdning til sharing? Uddyb hellere den "helhed" du omtaler sidst i dit indlæg. Evt i en ny tråd (Det tæller osse opad på antal posteringer!!! Wauv, hva'?).

Christian
10-16-2004, 07:58 PM

Hey Cheeky! Tak for shout out'et og tak for endnu et informativt indlæg det ville have været svært at være foruden! Din tidslinie hænger dog ikke helt sammen. ...men til det konstruktive: Kan du ikke skrive i din profil at du ikke deler, eller lave din egen t-shirt, istedetfor hele tiden at spamme tråde med din "modige og rebelske" holdning til sharing? Uddyb hellere den "helhed" du omtaler sidst i dit indlæg. Evt i en ny tråd (Det tæller osse opad på antal posteringer!!! Wauv, hva'?).
Det vil jeg ikke opfordre Cheeky til at gøre af diverse årsager, da han i sin signatur for et stykke tid siden skrev at hvis man havde et problem med at han ikke sharede data, kunne man CENSURERET sig selv.

Det resulterede i en stor reprimande for vores side, og den sag er glemt, så lad være med at opfordre ham til at udsætte sig selv for endnu flere reprimander.

Til dig Share_Khan så lad være med at være spydig overfor Cheeky, det hjælper ikke ligefrem nogen som helst andet end at piske en ond stemning op. Hvis du ikke lader være fra nu af med at prikke til Cheeky, kan jeg eller en anden redaktør blive nødt til at slette eller censurere dine fremtidige indlæg for provokerende undertoner. Det ønsker vi naturligvis ikke at gøre, men hvis det fortsætter, så gør vi det.

Christian
10-17-2004, 05:17 PM
En rettelse fra min side:

Selvfølgelig må CG godt lave en tråd med sine holdninger.

Cheeky Goat
10-17-2004, 08:48 PM
En rettelse fra min side:

Selvfølgelig må CG godt lave en tråd med sine holdninger.
Tak for det men har nu ikke umiddelbart noget jeg vil lave en tråd om mine holdninger decideret lige nu men synes ellers denne tråd gik lidt i stå efter din lidt skarpe melding til Share-Khan :wink: Måske den kommentar også var ment for at fortsætte debatten der hvor den slap før.

Share_Khan
10-27-2004, 03:12 AM

Det vil jeg ikke opfordre Cheeky til at gøre af diverse årsager, da han i sin signatur for et stykke tid siden skrev at hvis man havde et problem med at han ikke sharede data, kunne man CENSURERET sig selv.

Det resulterede i en stor reprimande for vores side, og den sag er glemt, så lad være med at opfordre ham til at udsætte sig selv for endnu flere reprimander.

Til dig Share_Khan så lad være med at være spydig overfor Cheeky, det hjælper ikke ligefrem nogen som helst andet end at piske en ond stemning op. Hvis du ikke lader være fra nu af med at prikke til Cheeky, kan jeg eller en anden redaktør blive nødt til at slette eller censurere dine fremtidige indlæg for provokerende undertoner. Det ønsker vi naturligvis ikke at gøre, men hvis det fortsætter, så gør vi det.

Hej Christian.

Jeg har læst dit indlæg, og din retfærdige harme på vegne af den lille mand, er beundringsværdig!

Detaljerne i sagen mellem jer og Cheeky er jo alment kendte, så det er dårligt af undertegnede ikke at tage hensyn dertil.

...og censurer du bare løs til du får to tennisalbuer af det. Jeg kan jo alligevel ikke stoppe dig, så hvorfor overhovedet bekymre sig om det?

Min spydighed kan end ikke fjernes kirurgisk, så den lille passage du (formodentlig) har copy/pastet fra et APG trusselsbrev, vil nok heller ikke gøre tricket.

Det er nemt at få mig til at forlade boardet, hvis det er der du vil hen. Bare spørg pænt og bekræft at de andre PG'ere er enige...

PS: Ved du hvad det er for en helhed Cheeky omtaler i sit indlæg? Det perspektiv, som han opfordrer modtageren af et trusselsbrev, til at se tingene fra? Hvis ikke, synes du ikke det kunne være spændende at høre mere om?

Christian
10-27-2004, 03:22 PM
Jeg har læst dit indlæg, og din retfærdige harme på vegne af den lille mand, er beundringsværdig!
Det gælder for alle brugere af dette forum, selv dig.

Detaljerne i sagen mellem jer og Cheeky er jo alment kendte, så det er dårligt af undertegnede ikke at tage hensyn dertil.
Det er iorden.

...og censurer du bare løs til du får to tennisalbuer af det. Jeg kan jo alligevel ikke stoppe dig, så hvorfor overhovedet bekymre sig om det?
Jeg eller nogen af de andre PG redaktører ønsker naturligvis ikke at censurere nogen som helst, men når det gælder forummets ve og vel skrider vi ind.

Min spydighed kan end ikke fjernes kirurgisk, så den lille passage du (formodentlig) har copy/pastet fra et APG trusselsbrev, vil nok heller ikke gøre tricket.
Hahahaha :D

Det er nemt at få mig til at forlade boardet, hvis det er der du vil hen. Bare spørg pænt og bekræft at de andre PG'ere er enige...
Det er helt dit eget valg om du vil forlade dette forum, ikke mit. Bare hold dig munter og lad være med at "provokere" andre og alt vil forløbe fredeligt.

PS: Ved du hvad det er for en helhed Cheeky omtaler i sit indlæg? Det perspektiv, som han opfordrer modtageren af et trusselsbrev, til at se tingene fra? Hvis ikke, synes du ikke det kunne være spændende at høre mere om?
Jeg er overhovedet ikke enig i Cheeky's holdninger, men derfor kan jeg stadig tale pænt til ham. Som man siger: "målet helliger ikke midlet", fordi hans holdning som ikke matcher din kan du ikke tillade dig at gå "verbalt til angreb". :wink:

FakeNick
10-31-2004, 03:35 PM
Flyt da jeres Off-topic-snak ind under "Off-topic", så vi andre kan læse dette udemærkede indlæg uden at skulle indvoldveres i jeres (efter min mening) ligegyldige strid

EDIT (Christian): Det skal du da ikke bestemme...