Se fuld version : Danske filer - Emule -
chillz
10-12-2004, 02:20 AM
Nu var det så lige at jeg kom til at se at der var denne her danske film på emule som jeg har savnet og ikke set i mange år. Så er det at jeg tænker om det ville være en dum idé at downloade denne da jeg jo helst ikke vil blive taget af APG i min første forbrydelse.
Sagt med andre ord er det dumt hvis man er bange for at blive taget af APG at downloade danske film/ musik. hvis man er bange for disse sataner?.
Denne kunne godt have ligget i sikkerhed men det kom den ikke til sorry :o(
Jeg håber i kan give mig nogle råd til dette
- man kan ikke se mine shared filer
- man skal jo share på emule for at hente
- jeg har dynamisk ip
Er der noget i vil råde mig til at gøre for at øge sikkerheden med Emule ?
Brug en opdateret ipfilter.dat fil og hvis du er bange for at blive taget skal du ikke downloade noget. Der er altid en risiko. :)
chillz
10-12-2004, 12:56 PM
Okiz nogen der har en guide til dette
Det jeg mente er om det er mere usmart at hente en dansk fil end det er at hente en udenlandsk fil og er det noget i tænker over før i klikker på filen hvis i feks skal hente et stykke muski eller en film
http://forum.emule-project.net/index.php?showtopic=19247
Du bliver nødt til at registrere dig for at se siden jeg har linket til. Der er mulighed for at download en ofte opdateret ipfilter.dat fil.
Umiddelbart er der en større risiko ved at downloade danske filer, men risikoen er altid til stede. Sådan er livet desværre...
chillz
10-12-2004, 01:58 PM
Er registreret derinde så jeg takker for dit svar.
Men ville egentlig også gerne høre fra lidt flere
Det er fordi jeg læste en artikkel om at APG selv hostede danske file for at fange folk der sugede de filer.
Det var også for at starte en debat om emnet.
APG de søger så om det er en Dansk ip hvad gør de hvis der er tale om en svensker eller nordmand ?
O.s.v
Er emule egentlig let at tracke nu hvor de jo ikke kan se hvad jeg deler and so?
Sagt med andre ord er det dumt hvis man er bange for at blive taget af APG at downloade danske film/ musik. hvis man er bange for disse sataner?.
I praksis er det risikofrit at downloade enkeltfiler med Emule.
Du skal huske på, at APGs erstatningskrav er 140 kr. for en film og 20 kr. for en lydfil. Og inden de vil kunne præsentere dig for dette "astronomiske" erstatningskrav skal de gennem en længere procedure: Først skal de i retten og have en kendelse på, at din udbyder skal udlevere din adresse. Derefter skal de i kontakt med udbyderen, og så skal de endelig skrive til dig. Den proces starter de ikke, bare fordi de har snupper dig i at downloade en dansk film og derfor har et erstatningskrav på 140 kr... Og selv hvis de skulle beslutte sig for at gå efter dig, så er en regning på 140 kr. jo til at betale :-)
I praksis har APG aldrig udsendt erstatningskrav på mindre end ca. 3.000 kr. Så kan du selv regne ud, hvor mange gange de skal snuppe dig, for at kravet kan løbe op i den størrelsesorden.
Du løber reelt først en risiko hvis du profilerer dig som releaser eller hvis du konstant downloader læssevis af danske filer, så APG hele tiden støder på dit IP-nummer. Så kunne de måske finde på at komme efter dog af rent principielle årsager. Men der er ikke nogen grund til at være bange for at downloade film, musik og programmer engang imellem.
Er emule egentlig let at tracke nu hvor de jo ikke kan se hvad jeg deler and so?
Det er netop det, som gør Emule til et ret sikkert netværk - altså at APG ikke kan se dine delte filer. De kan kun se dig som source på lige netop den fil, som de selv er ved at downloade, og dermed kan du i praksis ikke blive præsenteret for de enorme erstatningskrav, som nogle uheldige DC-brugere fik med posten i sidste uge.
chillz
10-12-2004, 03:18 PM
Ok men nu hvor man jo har en dynamisk ip så er det vel ikke et problem da den jo skifter så snart jeg genstarter maskinen.
Hvad gør de hvis de så Feks snupper en svensk eller en norsk ip de forstår jo for det meste også dansk. så de downloader vel i også danske filer i ny og næ.
BTW jeg fik et link til en ipfilter.dat hvor skal den ligge henne og hvad skal jeg gøre med den.
Sry men jeg kunne sgu ikke rigtig overskue at læse alt det som var beskrevet i overstående link. det blev til noget rod så hvis der er en der gider at bruge 2 min på en kort forklaring på dansk kunne det være rart.
Ok men nu hvor man jo har en dynamisk ip så er det vel ikke et problem da den jo skifter så snart jeg genstarter maskinen.
Sørg for at tjekke det, for nogle dynamtiske IP-adresser udskiftes kun sjældent. Derudover skal du sørge for at du ikke har et unikt brugernavn, for ellers kan de bare bruge det som udgangspunkt, hvis de virkelig har set sig sure på dig (f.eks. hvis du releaser).
Hvad gør de hvis de så Feks snupper en svensk eller en norsk ip de forstår jo for det meste også dansk. så de downloader vel i også danske filer i ny og næ.
Som udgangspunkt gør de intet. Men der er et samarbejde mellem APG og deres søsterorganisationer i andre lande, så hvis de støder på udlændinge, som deler mange filer, tipper de sikkert deres søsterorganisationer.
BTW jeg fik et link til en ipfilter.dat hvor skal den ligge henne og hvad skal jeg gøre med den.
Hvis du spørger mig, så skal du bare glemme alt om den. Den er falsk tryghed, og ingen aner, om APG og andre organisationer rent faktisk bruger de IP-adresser, som findes i filen.
chillz
10-12-2004, 03:35 PM
releaser? hehe som nogle af jer nok har lagt mærke til er jeg lidt ny på området :) er det det man kan vælge under delte filer ( priotet tingen )
Ipen skifter hver gang er sikker :)
Intet unique brugernavn har ikke ændret dette altså hvis der er snakke om i emule ? hehe hvor det som standard kommer med en webaddresse som brugernavn
Hvilke søsterorganisationer er der i sverige / norge.
Håber ikke at i bliver trætte af mine "dumme" spørgsmål
Og tak for alle de svar i har givet mig de har klarlagt en del spørgsmål :)
Zagrez
10-14-2004, 12:36 AM
Hvis du spørger mig, så skal du bare glemme alt om den. Den er falsk tryghed, og ingen aner, om APG og andre organisationer rent faktisk bruger de IP-adresser, som findes i filen.
APG ip range 80.82.96.0 - 80.82.98.255
PET ip range 130.228.219.0 - 130.228.219.255
Politiet ip range 69.93.0.0 - 69.93.255.255
Peerguardian kan anbefales som Blockprogram.
http://forums.shareconnector.com/viewtopic.php?t=61604
Håber det hjælper :)
chillz
10-14-2004, 04:54 AM
kan jeg ikke bare blokere dem via Norton internet sec. ?
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.