PDA

Se fuld version : komplet liste

kaerby
10-11-2004, 05:50 PM
hejsa
burde men ikke forlange en komplet liste af de screendumps de har,
måske også nogle kopier af kontrakten med de kunstner, de påstår de representere som er på ens liste

Anonymous
10-11-2004, 05:59 PM
hejsa
burde men ikke forlange en komplet liste af de screendumps de har,
måske også nogle kopier af kontrakten med de kunstner, de påstår de representere som er på ens liste
Du kan sagtens bede om at få en kopi af alt bevismaterialet udleveret, det skriver de også i deres brev så vidt jeg husker.

kaerby
10-11-2004, 07:00 PM
spørgsmålet gik mere på om det var klogt

Jowls
10-11-2004, 07:49 PM
Hvis det kommer så vidt, at du bliver sagsøgt, vil din advokat sikkert bede om så meget materiale som muligt.

Hvis du selv forlanger materialet på nuværende tidspunkt er det - som andre også har været inde på - samtidig en indrømmelse af, at du har modtaget deres brev.

Anonymous
10-11-2004, 08:19 PM
Hvis det kommer så vidt, at du bliver sagsøgt, vil din advokat sikkert bede om så meget materiale som muligt.

Hvis du selv forlanger materialet på nuværende tidspunkt er det - som andre også har været inde på - samtidig en indrømmelse af, at du har modtaget deres brev.
Jamen det kan umuligt være uklogt at bede om bevismaterialet og det der med at tro man kan slippe ved ikke at gøre noget og nægte at have modtaget brevet er også en rigtig dårlig ide da du dermed bare sylter din egen mulighed for at indgå forlig og så ryger du bare direkte i retten i steddet. De kan sagtens sende dig et brev anbefalet senere hvor du så har forspildt din chance for forlig og så ender du alligevel i retten, vil ovenikøbet tro du kan komme til at betale selvom du ikke møder op da de så bare gennemføre sagen uden din tilstedeværelse. At tro at man kan gemme sig for APG på den måde er i det hele taget ikke en god ide da de altid kan kontakte dig på en måde senere hvor du ikke kan nægte at have modtaget brevet da det evt. så sendes anbefalet og herefter har du ingen mulighed for forlig. Bare et råd ang. det med at nægte modtagelse af brevet kan være en meget dårlig ide. Rådet med at nægte modtagelse kan ofte også bruges om andre ting som hvis man ex. har en strid om nogle regninger man ikke vil betale, så er det også andre ting man skal gøre som at betale mod protest for at kunne kræve pengene tilbage senere isteddet for at få flere og flere rykkere som også er en dårlig ide. I det hele taget er det en meget dårlig ide ikke at reagere på en helt masse forskellige slags henvendelser men der er selvfølgelig da undtagelser men dette med APG er ikke en af dem.

Bitforstyrret
10-11-2004, 10:16 PM
Nu er det jo ikke nødvendigvis sådan at APG synes at det er det sjoveste i verden at skulle i retten i en Screendump sag.. (jeg har fælt på fornemmelsen at de har på fornemmelsen at den ikke er sikker)...

Hvis man vælger at ignorere deres venlige hilsen har jeg en fornemmelse af at de venter en tid hvorefter de sender et nyt brev.

Derefter venter de nok en tid, og så sender de et nyt brev (måske anbefalet)

Jeg tror endda de lader deres tilbud om ½ pris stå ved magt... for at undgå at skulle i retten..

Formodentlig prøver de også at ringe til een inden de tager skridt til at gå i retten.

Kommer der først en stævning, kommer den ikke med posten.. Den bliver bragt fra retten af et bud (normalt en politibetjent på efterløn) og den kan om nødvendigt afleveres på ens arbejdsplads..

Ovenstående er KUN gæt... men ikke urealistiske.. tror jeg

Anonymous
10-12-2004, 11:54 AM
Nu er det jo ikke nødvendigvis sådan at APG synes at det er det sjoveste i verden at skulle i retten i en Screendump sag.. (jeg har fælt på fornemmelsen at de har på fornemmelsen at den ikke er sikker)...

Hvis man vælger at ignorere deres venlige hilsen har jeg en fornemmelse af at de venter en tid hvorefter de sender et nyt brev.

Derefter venter de nok en tid, og så sender de et nyt brev (måske anbefalet)

Jeg tror endda de lader deres tilbud om ½ pris stå ved magt... for at undgå at skulle i retten..

Formodentlig prøver de også at ringe til een inden de tager skridt til at gå i retten.

Kommer der først en stævning, kommer den ikke med posten.. Den bliver bragt fra retten af et bud (normalt en politibetjent på efterløn) og den kan om nødvendigt afleveres på ens arbejdsplads..

Ovenstående er KUN gæt... men ikke urealistiske.. tror jeg
Men det er ikke særligt sikkert at gætte, mine bud kan være langt mere realistiske end dine og så er det ikke en god ide bare at vente. Mener også APG har fået medhold i deres sager om screendumps og den der med de fusker med beviserne holder heller ikke så tror godt du kan regne med de vil tage den helt til retten hvis det skal være.

Klawz
10-12-2004, 12:00 PM
De få sager vi har kendskab til siger, at det aldrig er et problem at indgå forlig! Et konkret eksempel er en person blev afkrævet 700.000 kr., som fik et forlig på 30.000 kr.

Tidsfristen på 10 dage er alene lavet for stresse. Vi har ikke kendskab til en eneste sag, hvor APG har nægtet at indgå et forlig selvom tidsfristen har været overskredet. Vi har faktisk ikke kendskab til nogle sager hvor APG har nægtet forlig overhovedet.

Anonymous
10-12-2004, 12:08 PM
De få sager vi har kendskab til siger, at det aldrig er et problem at indgå forlig! Et konkret eksempel er en person blev afkrævet 700.000 kr., som fik et forlig på 30.000 kr.

Tidsfristen på 10 dage er alene lavet for stresse. Vi har ikke kendskab til en eneste sag, hvor APG har nægtet at indgå et forlig selvom tidsfristen har været overskredet. Vi har faktisk ikke kendskab til nogle sager hvor APG har nægtet forlig overhovedet.
Det var da godt du lige nævnte det, kunne du godt have sagt MEGET tidligere men så kan han vel tage det roligt. Stik dem 15k og håb de lader dig være :D

Anonymous
10-12-2004, 12:14 PM
Samtidig må vi vel også huske på at der faktisk er en del som har betalt til APG så du skal nok ikke regne med at ved at lade være at svare slipper du helt for dem, så dumme tror jeg alligevel ikke de er. Men du kan selvfølgelig bare vente på de skriver igen, sige at du vil være villig til at betale X antal kroner til dem i erstatning og så vente og høre hvad de siger til det og fortsætte med at forhandle på denne måde. Om ikke andet tror jeg de fleste synes det bliver interessant at høre hvordan din sag ender, om du indgår forlig, bliver slæbt i retten, får hele bøden eller slet ikke hører mere fra APG. Det sidste tvivler jeg nu kraftigt på bliver tilfældet.

Geeko
10-12-2004, 01:15 PM
Nej han skal da ikke bare sige han vil være villig til at betale X kroner, da det muligvis tæller som en indrømmelse.

Han skal som så mange andre også har sagt få sig en advokat så han ikke laver nogle dumme fejl.

Anonymous
10-12-2004, 05:47 PM
Nej han skal da ikke bare sige han vil være villig til at betale X kroner, da det muligvis tæller som en indrømmelse.

Han skal som så mange andre også har sagt få sig en advokat så han ikke laver nogle dumme fejl.
Jamen så kan han jo slet ikke indgå noget forlig overhovedet, vil det sige at rådet er ikke at gøre noget, lade APG beslutte hvad der skal ske næste gang og så bare ellers nægte alt og hvis det endelig kommer til en retssag så indgår man forlig, seriøst hvis APG først får den i retten og hvis de står stærkt tror jeg de er ret ligeglade med forlig, så vil de bare have dig til at betale det fulde beløb de mener du har kostet organisationen. Vil egentlig ikke opfatte det som en indrømmelse at man betaler et mindre beløb, nærmere en tilkendegivelse af at man ikke er glad for en retssag som man iøvrigt mener er uberettiget men som man ønsker at betale for at slippe for dette.

Jowls
10-12-2004, 06:01 PM
Jeg har stadig svært ved at kapere at en skærmudskrift skulle være et retskraftigt bevis på linje med fotos, DNA, blodprøver og fingeraftryk. Det kunne være interessant at høre en advokats syn på dette, hvis nogle af slagsen læser dette forum (eventuelle APG spioner må også godt svare :) )

Geeko
10-12-2004, 06:04 PM
For det første tror jeg næppe at ss uden andet bevismateriale er at stå stærkt i retten ;)

For det andet sagde jeg ikke at han under ingen omstændigheder skulle prøve at få sådant et forlig med APG, jeg sagde at han ikke BARE skulle sende et brev om han ville betale X antal kroner. Han skal 'alliere' sig med en advokat og følge hans råd, da han nok ved mere om lov og orden end dig om mig.

Anonymous
10-12-2004, 06:12 PM
For det første tror jeg næppe at ss uden andet bevismateriale er at stå stærkt i retten ;)

For det andet sagde jeg ikke at han under ingen omstændigheder skulle prøve at få sådant et forlig med APG, jeg sagde at han ikke BARE skulle sende et brev om han ville betale X antal kroner. Han skal 'alliere' sig med en advokat og følge hans råd, da han nok ved mere om lov og orden end dig om mig.
Det er nok rigtigt nok.

Anonymous
10-12-2004, 06:15 PM
Jeg har stadig svært ved at kapere at en skærmudskrift skulle være et retskraftigt bevis på linje med fotos, DNA, blodprøver og fingeraftryk. Det kunne være interessant at høre en advokats syn på dette, hvis nogle af slagsen læser dette forum (eventuelle APG spioner må også godt svare :) )
Retten har godtaget den før og vil nok gøre det igen, den med at screendumps kan manipuleres som bruges konstant holder heller ingen steder da disse advokater ville miste retten til at være advokater hvis det blev opdaget at de selv havde fremstillet et bevis, synes det er underligt at så mange bliver ved med at tro at APG reelt forfalsker beviser, lidt ligesom dem der hårdnakket påstår at amerikanerne aldrig var på månen seriøst må I være paranoide hvis I tror APG laver fake bevismateriale.

Klawz
10-12-2004, 06:20 PM
Hej

Vester Landsret har afvist brugen af screenshots som bevis, og Øster Landsret har godtaget brugen af screenshots (taget i overværelse af fogeden) som bevis.

Det betyder at retssituationen er uafklaret.

Sagen kommer formentligt for højesteret i løbet af dette år.

Jowls
10-12-2004, 08:45 PM
...synes det er underligt at så mange bliver ved med at tro at APG reelt forfalsker beviser, lidt ligesom dem der hårdnakket påstår at amerikanerne aldrig var på månen seriøst må I være paranoide hvis I tror APG laver fake bevismateriale.

Jeg tvivler overhovedet ikke på, at APG arbejder indenfor lovens rammer. Men i en retssal bør man kunne forlange solide og uigendrivelige tekniske beviser før man dømmes til at betale store pengesummer i erstatning. Der er mange eksempler på sager som er blevet tabt på trods af at "alle ved da at han gjorde det" - beviserne var bare ikke holdbare nok.

Forestil dig følgende forklaring fra en fildeler under anklage:

"For at komme på de gode hubs kræves det jo, at man deler mindst 30 Gbyte. Derfor fyldte jeg min disk med fakes som blot var navngivet efter nye og populære film. Det opdagede de andre fildelere ikke lige med det samme, så jeg havde god tid til at hente nogle filer som jeg virkelig ønskede mig. Ja, der var naturligvis et par ægte MPG'er imellem for syns skyld - sikkert en 10 stykker. Det er nok dem, I tilfældigvis har downloadet..."

Søgt? Tykkere end brun sovs? Ja måske, men på ingen måder et umuligt scenario. Og hvem er det nu lige at enhver tvivl skal komme tilgode?

Det betyder at retssituationen er uafklaret.
Sagen kommer formentligt for højesteret i løbet af dette år.

Det bliver spændende. Jeg regner med at resultatet kommer på forsiden :)

techie
10-12-2004, 09:16 PM
Retten har godtaget den før og vil nok gøre det igen, den med at screendumps kan manipuleres som bruges konstant holder heller ingen steder da disse advokater ville miste retten til at være advokater hvis det blev opdaget at de selv havde fremstillet et bevis, synes det er underligt at så mange bliver ved med at tro at APG reelt forfalsker beviser, lidt ligesom dem der hårdnakket påstår at amerikanerne aldrig var på månen seriøst må I være paranoide hvis I tror APG laver fake bevismateriale.

For mig er det ikke så meget om APG skulle lave dem selv, men mere sandsynligheden for at de er fyldt med fejl.

Som vi kan se på de skærmshots som der er postet. Så tager APG et billede af en filliste fra en remote computer. På samme billede er der klokken, dato og IP adressen.

Det bringer *MANGE* fejlkilder - for mange..

For det første stoler APG på et program til listningen af filerne. Man aner ikke hvad der reelt er i den anden ende bagved fil navnene. Det er flere eksempler på organisationer som APG der bare sender breve ud fordi folk har filnavne liggende som tilfældigvis minder om titler på musik/film/programmer. Microsoft har sendt breve til folk der havde OpenOffice liggende. Et eller andet filmselskab har sendt breve til folk der havde ANSI filer på et par kb. med generiske navne som BASIC. Disse mindede om navne på TV serier eller lign.

Dato og klokken på den den computer der tager skærmbilledet. Hvilken garanti er der for at klokken er rigtig? Ved brug af f.eks dynamiske IP adresser kan IP adresser skifte meget hurtigt og ikke bare ved hver opkalds session eller lign. Min ISP forcer f.eks IP skift med jævne mellemrum for at folk ikke benytter IP'en til servere.

Og apropos IP adresse. Det er ISP'en som oplyser adresse på personen de mener der har benyttet IP'en på det tidspunkt i angiver. Går klokken på jeres maskine og deres maskine ens? Er deres log pålidelig? Kan det snydes? Specielt i de nye bolignet hvor det er alm. ethernet. Kunne man tænke sig situationer hvor folk har hardcodede en IP og brugte den og DHCP serveren reg. at den havde givet den til anden (hvor den så bare fejler). Loggen ville bare pege på en anden nu. Min ISP har fantastiske problemer med deres system - F.eks var deres DHCP server nede i mere end 3 dage og de har pr. mail bekræftet at produktet er fejlbehæftet. Når lortet ikke kan levere adresser pålideligt, kan det så logge pålideligt?

Hvem er personerne som laver disse skærmdumps? Hvilken uddannelse har de og hvad kvalificerer dem til dette arbejde?. Jeg forestiller mig at det er studerende eller lign. Hvordan er de lønnet? Får de betaling pr fangst eller timebetaling. Det er tidl. afsløret hvordan folk på provision har snydt ved f.eks meningsmålinger.

Og sidst.. Hvad med misbrug? Jeg har f.eks et trådløst netværk. Jeg har forsøgt at beskytte det efter bedste evne, men man kan ikke være sikker på at det ikke kan hackes og så står jeg pludseligt med et erstatningskrav fra APG - hvis naboen down/uploader via min forbindelse. Også dette er der eksempler på - senest med politiet har rensaget en formodet afpresser, men fandt et åbent wireless netværk istedet. Flere ISP'er sælger/udlejer STADIGT usikre WEB baserede AP's.

Alt i alt er det utrolig usikkerhed omkring brugen af disse skærmdumps.

De er ikke en dyt værd som bevis og de bør ikke bruges. At fogeden og domstolene accepterer disse som beviser er simpelthen ufatteligt. De burde kun kunne bruges til at få fogeden til at kigge nærmere på adressen og SIKRE ORDENLIGE BEVISER i form af en konfiskeret computer med MATCHENDE DATA på.

APG er i mine øjne en terrororganisation, som skaber unødig frygt i befolkningen. Se nogle af disse mennesker som har modtaget et uhyrligt krav fordi andre har brugt deres forbindelse. Som f.eks moderen, hvis søn MÅSKE har brugt et p2p program.

Kan jeg få den næste? Jeg har en fremlejet lejlighed og for nyligt har vedkommende bedt om internet adgang via boligforeningen. Jeg har naturlig fortalt at p2p er forbudt, men hænger jeg på den eller er det ham hvis han bryder ophavsretsloven?

Alle kan blive ramt af et erstatningskrav og ingen tør gøre noget fordi APG har for mange penge i ryggen og truer med latterlige beløb.