PDA

Se fuld version : Beskrivelse af APG's metoder...

Uffe
10-11-2004, 04:13 PM
Efter meget overvejelse og per request fra nogle af de andre brugere har jeg nu valgt at nedskrive hvad jeg ved/kan se om den måde APG finder deres ofre på.

Jeg kører med Dynamisk IP i Windows, dog har jeg altid haft den sammen IP det sidste år (siden jeg fik internet)

Først for lige at rette nogle af de brugere som mener at have ret ang. "priser" (Og jeg ved disse er de rigtige, da jeg sidder med brevet foran mig :( ) :

Musik-filer: 10 kr. per stk
Film-filer: 70 kr. per stk

Usikkerhedsfaktor ang. deres rettigheder 0.8 (80 %)

Antal koperinger: Standard = 2

Det vil sige at for mit vedkommende ser det sådan ud:

XXX filmværker * 0,8 * 70 = 2 Mdr. Løn ( Kun ved forlig ellers 4 mdr. )

Jeg udgår at bruge specifikke beløb, da jeg har opfatted at dette ikke er ønsket herinde, Pga. vedblivelsen af ens anonymitet.

Hvordan opererer de når de skal have fat i os (mig blandt andet)?

For det første kan jeg kun fortælle om deres DC metoder.

Som deres client-program bruger de oDC 5.31 samtidigt med at de kører et program der heder Colasoft Capsa som kan se hvilke IP'er man er connected til. Det vil sige at når de henter ens filelist kan de se hvilken ip man benytter samt ens ISP. Herefter, er det så vidt jeg ved, kun nødvendigt for dem at kontakte ens ISP med en dommerkendelse for at få IRL adresserne på IP'erne.

Jeg personligt har nu tænkt med at betale, med mindre der kommer nogle med nogle konkrete eksempler på folk som er sluppet gennem en retsag uden at skulle betale. Det er nemlig nemt at sige man ikke skal betale afgiften når erstatningskrav og truslen om en retsag ikke hænger og dingler over ens eget hovedet. En anden grund til at jeg har tænkt mig at betale er at jeg er en af dem der er sluppet forholdvis "billigt".

Mvh. Ex-"piraten"

P.S. Det sjove gik sgu' ligesom af det da jeg fik et brevet...

j0ppeman
10-11-2004, 11:06 PM
Vi føler alle med dig. Man kan heller ikke kræve mere end muligt af folk og det er helt deres egen beslutning :)

Håber du klarer dig fremover :)