PDA

Se fuld version : IP adresser

techie
10-11-2004, 01:06 PM
En opfordring til at de uheldige !

Jeg syntes i skulle offentlig're de IP adresser, som der er nævnt i dokumenterne. Det kunne fortælle noget om hvilke arbejdsmetoder der benyttes.

F.eks om det er ADSL linier, dynamiske adresser, hvem de er registreret til og lign.

Jowls
10-11-2004, 03:15 PM
Ja, det ville jeg også være meget interesseret i... :twisted:

Monster
10-15-2004, 09:31 PM
:twisted: hej
jeg har fået et krav.

på en tdc adsl kravet er fra dc++ og på 1,2 mille

Jørgen

Christian
10-15-2004, 09:41 PM
:twisted: hej
jeg har fået et krav.

på en tdc adsl kravet er fra dc++ og på 1,2 mille

Jørgen
Læs vores guides igennem mht. hvordan du kan forholde dig og hvilke ting du kan gøre for at hjælpe dig selv.

http://www.piratgruppen.org/article.php3?id_article=78

Held og lykke, og hold hovedet koldt og gør intet forhastet!

The Galloping Goose
10-15-2004, 09:46 PM
Har han gjort :)

http://www.piratgruppen.org/forum/viewtopic.php?t=737

Christian
10-15-2004, 09:51 PM
Har han gjort :)

http://www.piratgruppen.org/forum/viewtopic.php?t=737
Helt iorden så :wink:

Jensine
10-17-2004, 10:44 AM
Jeg var blandt de uheldige der fik en påskehilsen med et krav på 41.600 før forlig.
Kravet kom til mig, men Nick'et var min samlevers. Vi havde på det tidspunkt Tele2 ADSL med skiftende IP adresser.
Kontakt til Tele2 med anmodning om at få kopi af retskendelse gav ingen svar, vi har ikke Tele2 mere.
Vi kontaktede Per Overbeck, så nu afventer hvad der sker.

Jowls
10-17-2004, 12:19 PM
Du kan godt risikere at skulle vente længe Jensine.

Jeg havde forleden en uformel sludder med et par gamle studiekammerater som valgte jura, og de mente begge - uden at være eksperter i sager af denne type - at den logiske strategi for APG vil være at vente længe nok til at de er helt og absolut sikre på at ingen af de tiloversblevne agter at acceptere et forlig.

Derpå vælger de sikkert at køre en eller to prøvesager, og hvis disse tabes, dropper de formentlig resten.

Dette må endelig ikke opfattes som en juridisk ekspertvurdering - blot resultatet af en uformel snak med nogle som kender lidt til advokat-verdenen. Men det lyder nu meget plausibelt i mine ører.

APG har jo opnået det de egentlig var ude efter - at sprede angst og terror bland fildelere. Pengene er ikke vigtige for dem. Det er publicity'en de går efter. Dine skaldede 41.600,- dækker jo knapt en måneds leasingafgift på Johan Schlüters Jaguar, og et årskort til en rimelig golfklub koster mindst det dobbelte... :wink:

Spøg tilside - I har gjort det rigtige ved at holde hovedet koldt og kontakte Per Overbeck. Det er der mange andre som også har, og hele pirat-samfundet venter nu spændt på APG's næste skridt.

Jensine
10-17-2004, 01:13 PM
Iflg. Per Overbeck er der et par af de sager han har, som er udvalgt til at blive prøvet ved domstolene, dem har han modtaget en stævning på.

Jowls
10-17-2004, 04:38 PM
Det var interessant - jeg vidste ikke at der allerede var udtaget stævninger. Men strategien passer jo meget godt. Ved du noget om, hvornår de omtalte sager er planlagt til at skulle for retten?

Cheeky Goat
10-17-2004, 04:50 PM
Tror sgu endnu engang APG vinder, det har de jo gjort før så hvorfor skulle de ikke det igen.

Jensine
10-17-2004, 05:21 PM
Nej jeg ved desværre ikke hvornår de skal for retten, men håber da ikke det varer alt for længe. Jeg synes ikke det er "spændende" at have sådan en sag hængende over hovedet.
Jeg er ærlig talt også utrolig skuffet over at Tele2 ikke engang besvarer en skriftligt henvendelse ang. udlevering af adresse. :evil:

Jowls
10-17-2004, 06:44 PM
Tror sgu endnu engang APG vinder, det har de jo gjort før så hvorfor skulle de ikke det igen

Nej - I sager hvor en fil-liste har været fremført som bevis, har de vundet en og tabt en. Så rent statistisk kan det jo gå begge veje.

Nej jeg ved desværre ikke hvornår de skal for retten, men håber da ikke det varer alt for længe. Jeg synes ikke det er "spændende" at have sådan en sag hængende over hovedet.

Nej, det kan jeg da godt forstå. Jeg har også et par venner som venter i både spænding og frygt på resultatet. Om retten virkelig vil acceptere et par skærmdumps og en halv snes downloadede filer som bevis for, at man har delt flere tusinde film og mp3'ere.

Jeg er ærlig talt også utrolig skuffet over at Tele2 ikke engang besvarer en skriftligt henvendelse ang. udlevering af adresse.

I det øjeblik du bliver stævnet - og det tror jeg kun du bliver, hvis APG vinder deres prøvesager - så kan du i hvert fald få APG's materiale. Eftersom du havde dynamisk IP spiller det jo en central rolle.

techie
10-27-2004, 12:30 AM
Tror sgu endnu engang APG vinder, det har de jo gjort før så hvorfor skulle de ikke det igen

Nej - I sager hvor en fil-liste har været fremført som bevis, har de vundet en og tabt en. Så rent statistisk kan det jo gå begge veje.

Som jeg forstår afgørelserne blev et skærmdump der var taget af APG afvist, men et skærmdump taget med fogeden som vidne godkendt.

Så de mennesker som ikke har haft besøg af fogeden står vel sådan set godt.