Se fuld version : Opringning
minus
10-11-2004, 11:32 AM
Kan det virkelig passe at APG ringer rundt til folk og skræmmer med et kæmpe erstatningskrav hvis ikke man stopper med at downloade...
Jeg blev ringet op af en advokat der påstod at jeg havde hentet musik for et meget stort mio. beløb (hvilket rent faktisk overhovedet ikke passer) og at jeg skulle betale godt 1/10 af det beløb hvis jeg ikke slettede det. Det ville de så komme og tjekke at jeg havde gjort inden for et par uger eller tre...
Hvordan kan de overhovedet tillade sig at komme med sådan en beskyldning. Hvor har de de tal fra. Virker fuldstændig overdrevet i mine ører!
Og hvor har de mit nummer fra. IP'en står ikke engang i mit navn, men i min bofælles.
De påstod at de ville sende et brev, så nu må vi se om det holder vand.
Hvordan skal man forholde sig til det?
j0ppeman
10-11-2004, 11:39 AM
Tror du ikke det er muligt at nogen af dine bekendte tar pis på dig? :)
Vi ved jo alle at APG bruger hulboer-metoder men ligefrem ringe rundt til folk virker ikke som dem.
minus
10-11-2004, 11:44 AM
Alle jeg har snakket med har nægtet.. selv om jeg flere gange spurgte om han ikke tog pis fortsatte han ufortrødent
Jowls
10-11-2004, 11:50 AM
Sådan noget har jeg godt nok heller aldrig hørt om før. Og IP'en er ikke i dit navn? Der ER en af dine (ex)venner som laver fis med dig :)
j0ppeman
10-11-2004, 11:54 AM
Kom lige i tanke om noget.
Der er en dansk side på nettet, en eller anden humor side, hvor du kan bestille en opringning fra en vred APG advokat :D
Det er 100% nogen der har taget pis på dig... :D
minus
10-11-2004, 12:01 PM
Kan du overhovedet ikke huske hvad det er for en side.. gad jeg godt lige se!
Men på den anden side, så er det faktisk rart at få ryttet lidt op på hd'en
j0ppeman
10-11-2004, 12:07 PM
Jeg tror den hed noget med "århus" ... mere kan jeg ikke huske
Arrow
10-11-2004, 02:14 PM
Jeg tror j0ppeman har ret, det er rimeligt sikekrt nogen der tager pis på dig.
Nu skriver du at du ikke har lavet noget ulovligt, men skulle det være tilfældet vil jeg dog alligevel anbefale du sletter det ulovlige du har (eller låner en harddisk). Da dette dog kan bringes frem igen ved specielle rogrammer anbefaler ejg du bruger Handybits File Shredder (http://www.handybits.com/shredder.htm) som sletter filerne så de ikke kan genkendes igen. Men min anbefaling er at du lige "bytter" harddisk med en ven den næste måned (han ksal naturligvis ikke downloade ulovligt), bare for en sikkerheds skyld, medmindre du selvfølgelgi er 100% på at der ikke ligger ulovligt materiale på din comp.
Du kan dog også vælge at kryptere de filer du ikke er sikker på er lovlige. Igen har Handybits været smarte. Handybits EasyCrypto (http://www.handybits.com/easycrypto.htm) klarer opgaven (note, har ikke prøvet dette program. Har kun erfaring med deres file shredder). Ellers brug PGP-disk. Det skader ikke at kryptere hvis du føler dig truet.
Men igen, det er nok med 99% sikkerheds snyd. For det første fordi:
1) Jeg aldrig har hørt om at APG ringer rundt til folk og truer dem, medmindre det var en joke. J0ppeman har nemlig ret i at man KAN bestille en APG telefonjoke et sted på nettet.
2) Deres forlig har så vidt jeg ved aldrig lydt på andet end halvdelen af det man har delt. så 1/10 er ude af propotioner for APGs standard.
3) Du har ikke delt noget, så derfor er deres beviser enten kommet ud af den blå luft. Skulle det dog være tilfældet at det ikke er fup har du intet at frygte så længe de ikke fnider noget ulovligt hvis de skulle komme med en kendelse.
4) Hvis de ringer til folk er det for det første ud over normal advokatskik. For det andet skal de vise dig de beviser de har sendt.
Om du gider tage nogen skridt for at beskytte dig selv er op til dig. Men anbefaler det da det ikke skader :wink:
Mvh. Arrow
minus
10-11-2004, 02:23 PM
har skam taget alle de forholdsregler der kan tages.. men jeg undrer mig bare over hvis det faktisk er et rigtigt opkald, hvordan de kan tillade sig at komme med så overdrevet et beløb uden at have noget at have det i. (medmindre de har hacket - men stadig havde jeg ikke for det beløb). Desuden kører jeg i passive mode i dc++ og så vidt jeg ved kører man dermed med dynamiske porte. Så at overvåge min traffik vil vel være tåbeligt, eller??
Jeg er ikke bange for dem - jeg står bare undrende overfor deres metoder...
Christian
10-11-2004, 03:04 PM
har skam taget alle de forholdsregler der kan tages.. men jeg undrer mig bare over hvis det faktisk er et rigtigt opkald, hvordan de kan tillade sig at komme med så overdrevet et beløb uden at have noget at have det i. (medmindre de har hacket - men stadig havde jeg ikke for det beløb). Desuden kører jeg i passive mode i dc++ og så vidt jeg ved kører man dermed med dynamiske porte. Så at overvåge min traffik vil vel være tåbeligt, eller??
Hej Minus,
Det er næsten helt sikkert at det er en eller anden som har gjort grin af dig. Der er lige et par ting i dit indlæg som jeg må rette. For det første er det strengt ulovligt at hacke en computer uden specifik tilladelse fra ejermanden. APG må eller KAN ikke hacke din computer, for ærlig talt, så dumme er de ikke da det er en grov lovovertrædelse! Det med at du er i "passive mode" i DC++, har intet med dynamiske porte at gøre. Passive mode har noget af gøre med hvis din forbindelse på en eller anden måde er beskyttet af en firewall.
minus
10-11-2004, 03:09 PM
fedt
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.