Se fuld version : NewsLeecher vs NewsbinPro ? NZB filer også.
PeterH
10-10-2004, 01:02 PM
Er ret ny på news download området.
Har brugt news i mange år, dog ikke til at hente filer fra.
Jeg har installeret NewsLeecher iforgårs, købt en unlimited account hos newshosting, og hente allerede med fuld speed i diverse grupper.
Er der nogle fordele ved NewzbinPro som jeg ved mange bruger ?
Jeg bruger en Beta udgave af Newsleecher fra deres hjemmeside.
Folk snakker om at man kan hente NZB filer fra newzbin.com og slipper for at updatere newsserverne.
Hvad indeholder nzb filerne. Er det ALT hvad newsserveren indeholder, eller er det en samlet pakke på det man ønsker, f.eks ALLE rar filerne til Columbo ?
PackedManiac
10-10-2004, 01:19 PM
.nzb filer er lidt ala .torrent filer. De indeholder begge metadata (så vidt jeg ved), som fortæller klienten, hvilken nyhedsgruppe den skal hente fra, hvilken fil den skal hente osv.
Du behøves ikke konstant at opdaterer serverne i Newesleecher. Du kan bruge search og så søge efter det du gerne kunne tænke dig at se nærmere på. Og det gælder også hvis du aldrig har hentet headers fra den/dem.
Nogengange indeholder .nzb filerne alle filerne til en given udgivelse, andre gange indeholder de kun en fil fra en udgivelse. Det er mit indtryk at sidstnævnte er det mest almindelige, men nu henter jeg heller ikke .nzb filer fra Newzbin, så det kan være at det er anderledes der.
Hvad angår Newsleecher vs. NewzbinPro.. aner det ikke. Har kun prøvet Agent, Newsleecher og Newzgrabber (tror jeg den hedder). Jeg synes Newzleecher ser pænest ud og at den kører rigtig godt. Desuden bliver den også opdateret regelmæssigt. Syndt at den koster så mange penge, som den gør, men det er jo også en rigtig god klient.
PeterH
10-10-2004, 01:40 PM
Hvilken version af Newsleecher bruger du ?
Den fulde version, eller den nyere beta ?
Stammer nzb filerne kun fra newzbin ? eller også andre steder? eller er nzb blot en forkortelse for NewZBin ?
PackedManiac
10-10-2004, 02:06 PM
Jeg bruger version 1.0 Final.
Oprindeligt tror jeg vidst nok at .nzb filerne har rod i Newzbin. Det er også dem Newsleecher har samarbejdet med, da de skulle lave deres klient. Det er også derfor at du ikke vil kunne finde et crack til Newsleecher på deres side :wink:
Du kan få .nzb filer andre steds fra, eksempelvis alt.binaries.nl og andre usenet indeksers. Du kan også søge på de enkelte newsgroups efter .nzb filer.
.nzb er vidst nok en forkortelse for 'newzbin', ja.
PeterH
10-10-2004, 08:21 PM
jeg kan ikke umiddelbart finde nzb filerne derinde.
Skal man søge på f.eks en titel, også laver den en nzb fil til en ? Eller hvordan ?
Jeg bruger version 2.0 Beta 3
Men der virker superseach ikke helt perfekt. Jeg kan sagtens søge, men får ikke lov at hente det. Skal ind manuelt selv og vælge tingene.
Kan man hvis man køber Newsleecher bruger supersearch som det eneste, og derved ikke skulle "abonere" på newsgroupsnu og opdatere dem ?
PackedManiac
10-11-2004, 01:51 PM
Har ikke prøvet at søge efter nzb filer selv, fordi jeg ikke bruger dem, men det er meget simpelt. I fanebladet 'Search' taster du det søgeord ind, som du gerne vil søge efter (hvis det er nzb filer, jamen så tast det ord ind). Du skal selvfølgelig huske at vælge en newsgroup du vil søge i. Det er dem som du har subscribet på, som du vil finde i venstre margen.
Du kan også søge efter titler, hvis det er det du vil. Eksempelvis tast linux ind, og søg på det. Den søger både på filnavne og headers (dvs overskrifter).
Det at du ikke får lov at hente det, kan jeg ikke forstå. Bare højre-klik og vælg Leech. Du kan også mærke det af som du godt vil hente ned med space. Eller med musen markere med et flueben, hvilke headers du gerne vil hente ned.
eksempelvis:
linux.part01
linux.part02
osv.
Den eneste umiddelbare forskel jeg kan se ved en regristreret version af Newsleecher og trial versionen, hvad angår brug af search funktionen, er at du kan søge i flere grupper med en købt version. I trial versionen kan du kun søge i en gruppe af gangen.
Jeg bruger en trial version, og har ingen problemer med at hente det ned som jeg søger efter.
PeterH
10-11-2004, 03:45 PM
Okay..
Nu er det ikke 1.0 trial jeg har, men 2.0 Beta3 trial.
Måske er det der at mit problem ligger.. Tror jeg at installere 1.0 iaften, og køber en licens. Så burde det være løst.
PeterH
10-11-2004, 06:59 PM
Nu mangler jeg blot et crack / serial til Newsleecher. 35$ er jo trods alt også en del penge :)
PackedManiac
10-12-2004, 12:28 AM
Det eneste crack du finder vil være et 'trial resetter' crack. Da jeg prøvede det på Newsleecher beta 30, virkede det ikke.
Der skulle så være kommet et til til version 1.0, men har ikke prøvet det i nu.
Jeg tror folkene bag Newsleecher har forbindelser til scenen...
PeterH
10-12-2004, 09:24 AM
Okay. Så må man jo bare støtte dem :)
Deres SuperSearch i 2.0 virker også temmeligt fedt. At den søger i alle grupper, istedet for blot i de udvalgte.
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.