PDA

Se fuld version : The Day Of Days

Smiley_Carpe_Diem
10-09-2004, 12:17 PM
Først ville jeg sige mange tak til PG, for alle de gode guides som i har på jeres side.
Jeg er en af de 156 DC++ brugere som er fået et "dejligt" erstatningsbrev, men jeg er måske lige så fortvivlet som alle jer andre 155 personer. Jeg vil rigtig gerne hører fra alle jer andre, om hvad i har tænkt jer at gøre, for jeg vægter måske folks mening mere, som rent faktisk har fået et brev og som stå i lort til halsen (ikke fordi jeg ikke er interesseret i jeres andre meninger!) end folk som kun kan gætte sig til hvordan det ville være at hele ens ferie bliver ødelagt, og ikke mindst et ordenligt minus i økonomien
Jeg syntes ikke at kunne finde noget om, andre sager hvor brugere som er blevet tilsendt erstatningskrav, p.g.a screendumps, har fået nedsat erstatnngen eller blevet frifundet ??

Jeg vil meget gerne hører fra andre brugere som er har fået brev. Ligeledes hvilken hub de befandt sig på.

Smiley_Carpe_Diem

Tideligere OP på TIC

HarleyMan
10-09-2004, 03:45 PM
Hey Smiley.
Du er ik den eneste ven, vi er flere fra samme sted der har fået en regning! Men vi arbejder på sagen og håber da på hjælp fra alle der ved lidt om det :)
HarleyMan

Christian
10-09-2004, 03:47 PM
Pyha, jeg føler sq med jer, og husk nu at tage det stille og roligt, og for Guds skyld ikke forhaste noget som helst.

Jeg ved godt at det måske er et dumt og totalt upassende spørgsmål at stille, men hvor meget lyder jeres individuelle erstatsningskrav på?

Undskyld på forhånd hvis det støder nogen ! :oops:

/Christian

kaerby
10-09-2004, 05:24 PM
hejsa,,
jeg har også fået en og kender en der også har fået,,
vi var begge på piraten3 i febuar

den fattige :D

Gondor_2k
10-09-2004, 05:53 PM
mit brev kan læses her, der er også info om tid og sted...
http://l4m3r5.com/picz/apg/

for det første vil jeg ikke betale, for det andet har jeg tænkt mig at pille min server fra hinanden og sende delene lidt rundt til forskellinge personer.

Christian
10-09-2004, 05:54 PM
mit brev kan læses her, der er også info om tid og sted...
http://l4m3r5.com/picz/apg/

for det første vil jeg ikke betale, for det andet har jeg tænkt mig at pille min server fra hinanden og sende delene lidt rundt til forskellinge personer.

Gondor, har du noget imod at jeg lægger dine scannede billeder af dit erstatsningskrav ud på min egen hjemmeside? Kun hvis det er i orden med det selvfølgelig?

The Galloping Goose
10-09-2004, 06:15 PM
hmmm disse screen dumps viser de ikke bare en hel masse delte mapper ?

Smiley_Carpe_Diem
10-11-2004, 09:27 AM
Jo screemdumåsne viser hvad man har delt, og at de har prøvet at hente noget fra en.

Nogen anelse om hvor lang tid ens ISP gemmer ens log over dataoverførsler ??

Pest
10-11-2004, 01:37 PM
Jo screemdumåsne viser hvad man har delt, og at de har prøvet at hente noget fra en.

Nogen anelse om hvor lang tid ens ISP gemmer ens log over dataoverførsler ??

De er forpligtet til mindst at gemme dem i et år, i overenstemmelse med "antiterrorloven".

Smiley_Carpe_Diem
10-11-2004, 03:56 PM
okay tak

Ved i om står bedre / dårligere, hvis man har været OP på selve hubben, og man skal i retten ?

}ice{
10-12-2004, 12:55 PM
kan de overhovdet bruge du skærm dumps til noget ? det er kune de første par stykker hvor man kan se ipen men ikk noget ulovligt... nr alt det ulovlige kommer så forsvinder ip kan de bruge sådan noget i retten ?

Smiley_Carpe_Diem
10-12-2004, 03:44 PM
Ja, det lagde jeg også mærke til, de har selv skrevet Ip adressen på listen over de ting som de mener at jeg delte, hvilket kan medføre at de til tider laver fejl, men jeg ved ikke om de kan bruge det i retten

Jowls
10-12-2004, 04:16 PM
At bruge et skærmdump som bevis i retten svarer nogenlunde til at bruge en tegning af et fingeraftryk - jeg kan simpelthen ikke forestille mig, at dette accepteres. De skal jo ikke bare "sandsynliggøre" at man har haft filerne til upload - det skal vel "bevises". Og hvordan APG mener at de kan gøre dette uden at have downloadet og checket samtlige filer eller konfiskeret anklagedes harddisk med filerne på, fatter jeg ikke.

Netop derfor vil jeg også opfordre alle som ikke har tænkt sig at betale til at få bragt PC'en i en stand, så den med sikkerhed kan tåle at blive kigget efter i sømmene af fogedens eksperter. Hvis nogle af sagerne går i retten, tror jeg at en beslagslæggelse af harddisken kunne være næste skridt.

Monster
10-15-2004, 09:42 PM
hej jeg har også modtaget et krav. og jeg har overladt sagen til per overbeck og jeg agter ikke at betale før efter en evt. retsag og selv der kan jeg ik betale 1.2 millioner

jeg var på dc++ på the wild place

Rosenlund

FakeNick
10-31-2004, 02:18 PM
Til alle jer, som har omtaget et brev, gør følgende:

1. Tag jeres harddisk(e) ud, og destruer den/dem!
2. Køb så en ny og sæt i, installer et styrersystem, så det se ud som om computeren altid har været sådan..

3. I kan også bare krytper jeres harddisk(e), så kan det heller ikke spores

Grunden til dette er, at selvom i har slettet alle ulovlige ting, er der en stor change for at kunne frembringe de slettede ting... hvis jeres harddiske bliver konfiskeret og kigget igennem, er I ikke så godt stillet i retten...

Christian
10-31-2004, 02:40 PM

2. Køb så en ny og sæt i, installer et styrersystem, så det se ud som om computeren altid har været sådan..

Grunden til dette er, at selvom i har slettet alle ulovlige ting, er der en stor change for at kunne frembringe de slettede ting... hvis jeres harddiske bliver konfiskeret og kigget igennem, er I ikke så godt stillet i retten...
Tak for rådene, endnu engang. Alt dette er blevet gentaget minimum 30 gange nu, lidt som at høre en plade som er gået i stykker.

FakeNick
10-31-2004, 04:13 PM

Tak for rådene, endnu engang. Alt dette er blevet gentaget minimum 30 gange nu, lidt som at høre en plade som er gået i stykker.

sry, var lige kommet ind på forumet, efter ikke at have brugt det længe... og dette var så det første indlæg jeg kiggede i :roll: