Se fuld version : er det lovlig at køre hub
jeg har fået en fed regning fra apg fordi jeg køre hub jeg skal betale for den der deler på min hub da jeg deler 0 kan det passe :roll: da jeg mener det ik kan passe :?:
j0ppeman
10-09-2004, 12:28 PM
Det tror jeg squ ikke du skal...
jeg har fået en fed regning fra apg fordi jeg køre hub jeg skal betale for den der deler på min hub da jeg deler 0 kan det passe :roll: da jeg mener det ik kan passe :?:Det mener jeg der er faldet dom for man ikke foretager sig noget ulovligt, men jeg har desværre ikke linket, men ser gerne hvis andre har det så vi kan få det på det rene.
I USA er retningslinierne også klare, der er der intet ulovligt i at køre en Hub (Server), det er de oplysninger som mine servere i US har fået at vide. Det er alene fildelerne de siger deler kopi beskyttede filer, fildeling generelt er jo ikke forbudt/ulovligt.
./. This software is NO WAY affiliated with Napster, Inc. and uses technology different from one used by Napster, Inc. servers. Whatever courts in U.S. will decide about Napster, Inc. cannot be applied to SlavaNap servers.
With this server software all transfers are direct from one client to another client and data doesn't pass thru server. So server administrator cannot be responsible if one of clients will transfer illegal material from another client.
./. her omtales SlavaNap Server programmet. http://www.slavanap.org
:twisted: apg mener jeg giver folk lov til igemmen min pc at hente det der er ulovlig så som musik og film men det kan jeg ik lige forstå da det ik er fra mig de henter det :?
Elmegaard
10-09-2004, 09:35 PM
:twisted: apg mener jeg giver folk lov til igemmen min pc at hente det der er ulovlig så som musik og film men det kan jeg ik lige forstå da det ik er fra mig de henter det :?
Nej, men havde du ikke sat hubben op, ville de ikke kunne hente det.
Du siger inddirekte at det er iorden at de henter det. Du har i hvert fald ikke lukket hubben, selvom du vidste at de downloadede noget ulovligt.
Og kom nu ikke og sige "Jeg vidste ikke at det var ulovligt...". Det ved alle at du godt gør. Meget muligt at APGs metoder er på grænsen, men I pirater ved godt hvad der foregår på hubs, DC++ osv.
Nej, men havde du ikke sat hubben op, ville de ikke kunne hente det.
Du siger inddirekte at det er iorden at de henter det. Du har i hvert fald ikke lukket hubben, selvom du vidste at de downloadede noget ulovligt.
Og kom nu ikke og sige "Jeg vidste ikke at det var ulovligt...". Det ved alle at du godt gør. Meget muligt at APGs metoder er på grænsen, men I pirater ved godt hvad der foregår på hubs, DC++ osv.
Elmegaard - nu handler det her jo ikke om hvad du moralsk eller etisk set mener er ok. Spørgsmålet går på om det er ulovligt eller ansvarspådragende at køre en hub. Mange af de tidligere fildelingssystemer bruges i dag til lovlig udveksling/køb mod betaling. Personen der kører hubben bestemmer jo ikke HVAD brugerne skal dele. Fx bruges DC også til mange lovlige ting - jeg selv bruger dc til at hente ting til linux og postnuke og andre open source programmer.
Derfor siger alt fornuft, at hub-owneren ikke er ansvarlig for at hans i sig selv lovlige program/service af nogle bliver brugt til noget ulovligt. At dette var tilfældet ville svare til:
at staten skulle betale erstatning til trafikofre, fordi deres motorveje blev brugt til at køre for stærkt på,
at jagtbutikken skulle betale erstatning til ofre for knivstikkerier,
at bibliotekerne skulle betale erstatning for at udlåne materialer der efterfølgende bliver ulovligt distribueret,
at piratgruppen.org skulle betale erstatning for at råde, guide og henvise til programmer, sider mv. til brug for downloads,
at TDC skulle betale erstatning for at lægge server til udveksling af mp3'er via email
at Microsoft skulle betale erstatning for at folk udvekslede filer over messenger
Og hvis det imod alt fornuft skulle være ansvarspådragende må det være op til APG at bevise HVEM der har delt hvad og i hvilket omfang de har lidt et tab, at de ikke har fået dette tab erstattet via søgsmål mod useren også osv osv. Ikke mindst da hub-owneren så vil have regres mod useren.
Så hvis nogen ud fra juridisk metode kunne komme med et svar på spørgsmålet frem for Elmegaards opstød vil det være meget velset.
Viggo
10-09-2004, 11:43 PM
Jeg kan ikke se på nogen måde hvordan det kan være rigtig at en hub owner kan stå til regnskab for hvad en user deler jeg/vi har fået en bøde på 340000 for at userne på vores hub deler ulovlig mp3 filer og film..
det kan da på intet tidspunkt være vores ansvar hvad userne deler da vi ikke har inviteret nogen ind på hubben userne kommer jo af sig selv og ikke på vores opfordring..
jeg ser det lidt ligesom hvis man tager en hovedvej og 10 billister kører 130 i timen og bliver taget så skal dem som har anlagt den hovedvej Amt eller kommune have en bøde også !!
vi er ikke taget for ulovlig fil deling vi er taget for at userne deler på hubben og derfor må det da være userne og ikke os der står til regnskab overfor det.......
men I pirater ved godt hvad der foregår på hubs, DC++ osv. Hvor kan jeg dog have svært ved at se dine indlæg som seriøse, begreber som Fildelere sammenlignes med ulovlige piraterier, eller værre, som hælere... du må bruge lidt tid på at få de begreber på plads.
Jeg sidder ikke og gennemser 8 mill. filer der er delt, hvoraf mange er på et tegnsæt jeg ikke har installeret, eller filnavne jeg ikke kender, det er vel op til den enkeltes samvittighed at overholde reglerne der er for de enkle Hub/Serves/Network.
Misbrug er også at dele Fake-filer, selv om jeg ser det foreslået
Viggo
10-10-2004, 08:12 AM
Elmegaard Helt ærlig du må på et eller andet måde mangle et liv og som jeg ser det så er du ude i noget som er total stupid der er hverken hoved eller hale i alt det mundlort du sidder og lukker ud fatter lige max minus af hvorfor du ikke bare holder dig til emnet som du har valgt at komme med komentar til...
Emnet er om det er lovlig at køre hub og JA det er lovlig at køre hub hvis bare userne kun deler lovlige filer og så var spørgsmålet så om det kan være rigtig at en hub owner kan drages til ansvar for andres handlinger..
det kan på ingen måde være vores ansvar som hub owner hvad userne deler men vi gør hvad vi kan for at fjerne hvad der er ulovlig at dele men vi kan jo ikke sidde ved skærmen 24 timer i døgnet så det må være op til den enkelte user at sørge for hans share er iorden og lovlig... vi fik en bøde på 340000 og det er dobbelt takst og vores bøde er IKKE for at dele ulovlige filer men for det som userne deler..
og med vores 340000 og den regning userne får ja så kommer der vist penge i kassen 4 gange for hvert fil da useren ligesom os får en dobbelt regning hvis de ikke betaler inden 10 dage... total vandvittig..
jeg til enhver tid forstå hvis vi fik bøden for at have delt ulovlige filer men ikke for at andre deler ulovlige filer ....
8) de sviner til apg skal da ik bestemme om jeg har en hub til at chatte på jeg syntes det er for langt ude men jeg gider mig ik
Hmm.. Jeg mener da, at det er lovligt at køre hub på DC++, så længe du intet deler selv. En DC++ hub er jo for alle til at CHATTE på, hvis de deler ulovlige ting er det noget andet. Det er ligesom at sige det er ulovligt at have et diskotek fordi der bliver solgt stoffer...
j0ppeman
10-11-2004, 11:07 AM
Vil gerne lige minde folk om at holde en sober tone herinde. Ting som "Du fatter minus" o.l. hører ikke hjemme i en ordentlig debat.
Men videre til spørgsmålet.
Jeg tvivler MEGET stærkt på at du kan stilles til ansvar for hvad folk deler på din hub.
PG.org vil heller aldrig kunne stilles til ansvar for hvad folk skriver i deres fora. Den eneste måde hvorpå dette var lovligt var hvis folk opfordrede til terror-handlinger herinde. Og det er næppe sandsyneligt. Jeg mener i øvrigt at den nye terror lov er rettighedskrænkende. :D
[DK]M@sto
10-11-2004, 03:42 PM
Elmegaard Helt ærlig du må på et eller andet måde mangle et liv og som jeg ser det så er du ude i noget som er total stupid der er hverken hoved eller hale i alt det mundlort du sidder og lukker ud fatter lige max minus af hvorfor du ikke bare holder dig til emnet som du har valgt at komme med komentar til...
Så kender vi dig igen Viggo - tale ned til andre mennesker. HUSK at bare fordi DU ikke har et liv behøver andre jo ikke være i samme båd. Du har altid formået at pisse på andre mennesker.
For at svare på om det er lovligt at kører hub - "JA" gu er det lovligt, og du kan jo også bare lade være med at sætte min. share på, så kan folk komme ind UDEN share og dermed er det et Chatsted. Skrive en MOTD hvorpå der står DETTE ER ET CHAT STED så holder den sgu i retten. Jeg NÆGTER at tro at en retsag holder hele vejen hjem såfremt man opretholder de retningslinier.
:lol: nu får vi at se om det holde der , jeg køre en ret sag nu på apg om jeg gerne må køre hub jeg skal nok smide det her inde hvad der sker i denne sag :D :P PS. så snak lige pænt her inde :P tak :D
[DK]M@sto
10-11-2004, 07:51 PM
:lol: nu får vi at se om det holde der , jeg køre en ret sag nu på apg om jeg gerne må køre hub jeg skal nok smide det her inde hvad der sker i denne sag :D :P PS. så snak lige pænt her inde :P tak :DJeg taler altid pænt men nogle mennekser FATTER bare Zero og skal have den hårde tone.
Men vi ser frem til at du vinder sagen, så vi kan hygge os med vores hubs igen.
Viggo
10-11-2004, 08:02 PM
[DK]M@sto <--- den sædvanlige opførsel fra din side og du behøver ikke skrive tilbage da jeg ikke gider bruge tid på at svine denne forum til sammen med dig har lidt andre planer med at være reg bruger her end at se og høre på dig....
Men det kan da oplyses det er en ny dille hos APG nu at gå efter hub-ownere - i hvert fald er det nu ikke et enkeltstående tilfælde. Men som jeg læser loven og bemærkninger er der så lidt hold i de beskyldninger at APG næsten må kunne anklages for chikane.
j0ppeman
10-11-2004, 11:03 PM
Men det kan da oplyses det er en ny dille hos APG nu at gå efter hub-ownere - i hvert fald er det nu ikke et enkeltstående tilfælde. Men som jeg læser loven og bemærkninger er der så lidt hold i de beskyldninger at APG næsten må kunne anklages for chikane.
Det mener jeg rent faktisk lyder, MEGET, fornuftigt.
Hvis de hub-ejere der er blevet anklaget vinder deres sager ville det være suverænt hvis de gik videre med et chikane-søgsmål :)
Viggo
10-11-2004, 11:15 PM
Vil nu ikke lige kun kalde det for chikane men OG Penge afpresning ..........
Elmegaard
10-12-2004, 02:22 AM
Emnet er om det er lovlig at køre hub og JA det er lovlig at køre hub hvis bare userne kun deler lovlige filer og så var spørgsmålet så om det kan være rigtig at en hub owner kan drages til ansvar for andres handlinger..
det kan på ingen måde være vores ansvar som hub owner hvad userne deler men vi gør hvad vi kan for at fjerne hvad der er ulovlig at dele men vi kan jo ikke sidde ved skærmen 24 timer i døgnet så det må være op til den enkelte user at sørge for hans share er iorden og lovlig... vi fik en bøde på 340000 og det er dobbelt takst og vores bøde er IKKE for at dele ulovlige filer men for det som userne deler..
og med vores 340000 og den regning userne får ja så kommer der vist penge i kassen 4 gange for hvert fil da useren ligesom os får en dobbelt regning hvis de ikke betaler inden 10 dage... total vandvittig..
jeg til enhver tid forstå hvis vi fik bøden for at have delt ulovlige filer men ikke for at andre deler ulovlige filer ....
Nu kunne jeg skrive stolpe op og stolpe ned om min mening om dig. Men den undlader jeg - jeg gider ikke synke ned på dit niveau.
Men tag dog at opføre dig som et normalt opdraget barn der kan argumentere for sine meninger, i stedet for at opføre dig nedladende over for mig. Hvis du tror at du "vinder" på det, så må du tro om. Min respekt for dig forsvinder helt, når du svarer på den måde. Så blev det vist slået fast.
RC:
Siden hedder "PIRATgruppen". Nærmest alle kalder fildelerne herinde for pirater, og ingen andre end dig klager over mit brug af ordet. I stedet for at klandre APG for dine handlinger, skulle du vedstå at du deler (ulovlige) filer, og så ved (dine) handlinger.
Nå, back to topic.
Hvis man ser et trafikdrab har man pligt til at stoppe op, og tilkalde politi/Falck. Ergo, er det ulovligt bare at fortsætte, som om intet var hændt.
Ligeledes er (burde?) det være uvloligt ikke at skride til handling, når der bliver delt filer på en DC++ hub. Nu vil I alle komme og sige "Jamen, jeg troede det var hans tante tale til min 10-års fødselsdag".
Hvis I nu stod ved jeres handlinger, i stedet for at ignorere og benægte dem. Vi - mig og Jer - ved ALLE at I ved hvad der foregår på alle disse hubs. Der deles (enorme) mængder ulovligt/copyright-beskyttet filer.
Jeg kan derfor konkludere, at når man ser disse handlinger (på de pågældende hubs) må man i det mindste kontakte de brugere der deler filerne, og forklare dem at det skal ikke finde sted på hubben. Hvis man som ansvarlig administrator gjorde dette, ville APG ikke behøve at sende regninger ud. Du som administrator er til dels ansvarlig for hvad der foregår. Hvis du nu siger "jamen, jeg gider ikke at overvåge det hele tiden". Nææ, men så er du ikke en kvalificeret administrator.
Hvis man ser et trafikdrab har man pligt til at stoppe op, og tilkalde politi/Falck. Ergo, er det ulovligt bare at fortsætte, som om intet var hændt.
Ligeledes er (burde?) det være uvloligt ikke at skride til handling, når der bliver delt filer på en DC++ hub.
At sammenligne Administrators moralske ansvar for at rydde op på sin hub med at reagere på et trafikdrab synes jeg direkte er ulækkert !!!
Ligeledes er (burde?) det være ulovligt
Er det noget du ved, tror, mener ? Det her var ikke ment som en debat om følelser, men om jura nemlig.
Og hvordan forholder du dig så til at MSN, Irc og nyhedsgrupper i lige så stor grad bruges til fildeling - vil du også sige, at dem som hoster sådanne er erstatningsansvarlige - eller gælder det ikke i din verden, fordi det er store spillere på markedet som tdc og microsoft - de skal vel også være "kvalificerede administratore" ??
Sidst men ikke mindst tror jeg det vil være gavnligt for debatten, hvis du ville gøre klart om du havde nogle kommercielle interesser i det her - enten som musiker, repræsentant fra pladebranchen eller endda APG (som jo nok er de eneste der tjener på det her) - for så helhjertet, som du kæmper mod fildeling, har jeg svært ved at tro du ikke har penge i klemme et sted !
PS.
Hvis I nu stod ved jeres handlinger, i stedet for at ignorere og benægte dem. Vi - mig og Jer - ved ALLE at I ved hvad der foregår på alle disse hubs. Der deles (enorme) mængder ulovligt/copyright-beskyttet filer.
Det kan da godt være administrator (og alle) ved dette. Men når brugeren får smidt en kæmpe warning i hovedet når han kommer ind at hubben IKKE er beregnet for ulovlig udveksling af filer og han så gør det alligevel, må han også selv stå inde for det - også selv om adminstrator godt ved, at han gør det. Ikke at jeg ikke har ondt af de brugere, der risikerer at blive sat fra hus og hjem pga ublu udokumenterede erstatninigskrav - men alle ved at de med den gældende lov er ulovligt at dele. Men ALLE har troet, at det er lovligt at køre hub (hvilket de fleste også stadig gør).
RC:
Siden hedder "PIRATgruppen". Nærmest alle kalder fildelerne herinde for pirater, og ingen andre end dig klager over mit brug af ordet. I stedet for at klandre APG for dine handlinger, skulle du vedstå at du deler (ulovlige) filer, og så ved (dine) handlinger.
Nærmest alle, men du overser med glæde at overskriften på Forum Index er, Netværk for Elektroniske Fælleder (ja jeg ved det er en typo) Piratgruppen, og mit bud er at det er APG der kalder fildelere for Pirater, hvilket jeg ikke nødvendigvis skal acceptere, i min termelogi er Fildelere ikke Pirater, men sociale personer der deler med andre, såvel viden som løsninger på problemer, og jeg ser ikke dig som en del af et problem, snarere en del af det som AGP rundkaster for at få penge i kassen, andre har med stor glæde givet dig div. bud på hvor A-social du beskuer dig selv.
Det er en frihed du kan tillade dig at have, men ikke at pådutte mig. Hvis jeg skal beskues som en Pirat, er der også bud på hvor andre skal høre til den kategori.. nemlig alm. udbydere af ISP som har newsgroup, hvor alle de forargelige ting som du udtaler ligger til fri download, dem kalder du samtidigt for Pirater, hvorfor er de så ikke i retten med krav om mill. beløb ?.
I de 20 år fra FidoNet til Internet, har jeg hentet hurtige løsninger til problemstillinger i mit job, og betragtet det som en del af min viden i dag (ja quote du bare det ud af helheden)og gjort det muligt for mig at høste andres erfaringer, såvel som jeg bidrager med at give de løsninger videre i samme ånd. Pirat... nej, men fildeler JA.
Hvis jeg skal straffes for det, så velkommen, jeg bliver 60 til næste år, og er ikke formuende, men nok en af de ælste i den sammenhæng, så jeg vil hilse det velkommen, aldrig ville jeg kunne betale for den reklame, og samtidigt høste anerkendelse for mit arbejde, såvel som de personer der igennem årende har følt at det har hjulpet at komme på vores netværk. "Share is to care", er et velformuleret udtryk (jeg tør ikke kigge efter brugeren for at miste det skrevne her) det burde honoreres og ikke bekostes, men sådan er vel din generelle beskuelse af tilværrelsen.
Nå, back to topic.
Jeg er stærk i tvivl om du ved/husker hvad det egentlig er.
Det kan da godt være administrator (og alle) ved dette. Men når brugeren får smidt en kæmpe warning i hovedet når han kommer ind at hubben IKKE er beregnet for ulovlig udveksling af filer og han så gør det alligevel, må han også selv stå inde for det - Smukt poetist og ganske rigtigt, jeg bruger det selv, men er det retsgyldigt. Hæfter jeg for det som jeg som Hub har på mit netværk, eller er det min afdøde mor som ejer linien ?. Hvor er ansvaret ?.Eller er det f.e.s. TDC som tilbyder mig at kunne anvende Newsgroup for downloads, eller :wink: er det min samvittighed der ligger til grund, hvis sidsnævnte er tilfældet, er jeg så "fristet" og påvirket til ulovligheder, eller har vi en lovgivning der består i at man ikke må tilskynde andre til at begå "ulovligheder" ?.
Elmegaard
10-13-2004, 01:22 AM
Ligeledes er (burde?) det være uvloligt ikke at skride til handling, når der bliver delt filer på en DC++ hub.
At sammenligne Administrators moralske ansvar for at rydde op på sin hub med at reagere på et trafikdrab synes jeg direkte er ulækkert !!!
Sammenlignede det ikke på den måde, som du åbenbart fejltolker det.
Det handler om, at når en administrator ser fildelingen ske, skal han handle. Så er det flintrende ligegyldigt om han har skrevet en side om det ikke er lovligt at gøre på hans/hendes hub.
Hvad skulle den nedladende kommentar til for?
Hvad skulle den nedladende kommentar til for?
Denne gang kan du sikkert fortælle mig det, eller er det blot den måde du generelt debattere på. Jeg ser intet omkring Piratgruppen vs Filesharing, jeg ser intet omkring dit påståede ansvar, jeg kan heller ikke få øje på ansvarets plasering, eller Hubbens ansvar for at dele filer (tros advarsel), jeg mangler i det hele taget et standpunkt udenom begrebet "jeg ved bedre". Jeg ser bare din måde at sammenligne Pirater og Fildelere på, men intet omkring Piratgruppens formål, jeg ser bare at det er det eneste du kan bruge ud af de mange linier jeg belastede dit inlæg med.
Hvis du føler det nedladende, beklager jeg, jeg efterlyste blot forklaring på dit citat af mit indlæg der gjorde at jeg skrev mit indlæg, at du mente at jeg var den eneste der gik imod din mening om at dette var et Pirat område, og ikke et spørgsmål om frihed til at dele filer med dem man måtte ønske at dele med, hvilket klart er fremkommet af ønsket om at have et sted for fildelere, samtidigt med at jeg påpegede din manglende sociale indstilling for samme, men det fandt du åbenbart ikke en kommentar værdigt.
Brogaard
10-13-2004, 01:59 AM
I de 20 år fra FidoNet til Internet, har jeg hentet hurtige løsninger til problemstillinger i mit job, og betragtet det som en del af min viden i dag
Savner FidoNet. Dengang var alt mere simpelt :-)
Savner FidoNet. Dengang var alt mere simpelt :-)
Ja måske, men aligevel mere kompliseret og langsommere, men det fjerner ikke ansvaret eller måden vi gav det videre til Internet på. Sjovt nok så kan jeg (måske) huske dig fra et besøg i København flere år tilbage, RC står stadigt for mig som Region Coordinator. Pointen er, skal vi betragtes som Pirater eller Pionerer. i fildelingens tjeneste :roll:
Brogaard
10-13-2004, 01:22 PM
Sjovt nok så kan jeg (måske) huske dig fra et besøg i København flere år tilbage, RC står stadigt for mig som Region Coordinator.
Du kan måske huske mig, men sikkert ikke fra København. Jeg var noget ung og rebelsk da jeg først kom på fidonettet. Dette gjorde at jeg en enkelt gang eller 2 blev modereret kraftigt ;-) Måske endda af dig :-)
Måske kan du huske en af mine kammerater. Han var node i Thy – 238/198 (poster ikke lige navn her).
På fidonettet postede BBS'ejerne deres fillister og det var så muligt at gå ind og hente "information", forudsat at man også uploadede. Jeg kan huske at et par BBS'er blev bustet for at dele ulovligt materiale, men aldrig at fidonettet blev indblandet pga. dette.
Man kan ikke lave en direkte sammenligning fra dengang, til hubs og brugere i dag, men idet man lukker hubs ødelægger man ideologi fra dengang, nemlig at informationer skal være frit tilgængelig for alle.
Pointen er, skal vi betragtes som Pirater eller Pionerer. i fildelingens tjeneste :roll:
Om vi er pionerer eller pirater kan egentlig være det samme. Dengang var vi måske pionerer, men vi går stadig ind for fri og let tilgængelig information via de midler der er tilgængelige, og hvis man i dag kalder dette for pirateri, ja så er jeg pirat. :-)
men det fjerner ikke ansvaret eller måden vi gav det videre til Internet på.
Dette er en noget længere diskussion der vist ikke hører til i denne tråd :-)
Måske kan du huske en af mine kammerater. Han var node i Thy – 238/198 (poster ikke lige navn her). Ohh det husker jeg blot af nodenummeret, jeg sendte engang en comp. til Thy, og ja navnet var dengang BBS når der var mulighed for downloads fra fillister :cry: nu tør vi ikke oplyse om dem, og størrelsen er vel også blevet for stor.
Man kan ikke lave en direkte sammenligning fra dengang, til hubs og brugere i dag, men idet man lukker hubs ødelægger man ideologi fra dengang, nemlig at informationer skal være frit tilgængelig for alle. Det er den sammenligning jeg drager, om det er nu eller i 80'erne/begyndelsen af 90'erne er indholdet det samme, rettigheden til at dele, eller som en bruger her skriver at han savner den tid hvor man skrev sine egne drivere.
men det fjerner ikke ansvaret eller måden vi gav det videre til Internet på.
Dette er en noget længere diskussion der vist ikke hører til i denne tråd :-)
Det har du ret i, jeg fik blot et flashback da jeg så dit indlæg, som mindede mig om samme situation som vi ser i dag, rettigheden til at fildele, samt Hubben's ret til at have servere som tager brugere, og som deler filer, der alle bliver opfattet som Pirateri, uagtet hvad det så blev kaldt dengang, da det kun var muligt at man kun kunne have en bruger på af gangen :wink: udviklingen og mulighederne burde ikke straffes hådere i dag, end dengang, (samme forældele lov) samtidigt med at man oplyser hvert år, at der aldrig har været solgt så mange CDére i forhold til foregående år, hvilket jeg udleder er begrundelsen for den frie reklame de får på Filserverne, hvem gider dele noget dårligt, og det er her de fleste klager går på. " Vi sælger ikke noget".. ja jeg ved jeg nu er igang med at blande tingene sammen, men virkeligheden er stadigt i mine øjne at man fejlfortolker realiteterne.
Uden Fildelerne hørte vi ikke f.eks. Japansk musik, vi står ikke længere på kajen og venter på skibet med lakpladerne, så jeg kan ikke forstå at man nu klandre Hub's/Servers for at dele informationer..
Jeg føler stor trang til at afspille Christania sangen :roll:
Brogaard
10-14-2004, 12:36 AM
Det er den sammenligning jeg drager, om det er nu eller i 80'erne/begyndelsen af 90'erne er indholdet det samme, rettigheden til at dele, eller som en bruger her skriver at han savner den tid hvor man skrev sine egne drivere.
Hehe. Så gammel er jeg alligevel ikke. Jeg lavede engang en windows frontend til Fidonet, der connectede alle dos programmerne sammen, men længere gik min viden ikke til dengang. ;-)
Det har du ret i, jeg fik blot et flashback da jeg så dit indlæg, som mindede mig om samme situation som vi ser i dag, rettigheden til at fildele, samt Hubben's ret til at have servere som tager brugere, og som deler filer, der alle bliver opfattet som Pirateri, uagtet hvad det så blev kaldt dengang, da det kun var muligt at man kun kunne have en bruger på af gangen :wink: udviklingen og mulighederne burde ikke straffes hådere i dag, end dengang, (samme forældele lov) samtidigt med at man oplyser hvert år, at der aldrig har været solgt så mange CDére i forhold til foregående år, hvilket jeg udleder er begrundelsen for den frie reklame de får på Filserverne, hvem gider dele noget dårligt, og det er her de fleste klager går på. " Vi sælger ikke noget".. ja jeg ved jeg nu er igang med at blande tingene sammen, men virkeligheden er stadigt i mine øjne at man fejlfortolker realiteterne.
Uden Fildelerne hørte vi ikke f.eks. Japansk musik, vi står ikke længere på kajen og venter på skibet med lakpladerne, så jeg kan ikke forstå at man nu klandre Hub's/Servers for at dele informationer..
Jeg føler stor trang til at afspille Christania sangen :roll:
Lakplader er også lidt før min tid :-) – Ej. Du har fuldstendigt ret. Fildeling / Pirateri bliver i dag brugt til undskyldning for alt der er galt i film/plade branchen.
Jeg skrev engang sammen med en fra Danser med drenge. Han mente at det var fildeling der var skyld i at deres seneste opsamlings album ikke havde solgt så godt. Nu kan jeg selv godt lide danser med drenge, men jeg har en af deres utallige opsamlings albums, og er derfor ikke interesseret i at købe flere. Måske dette også kunne være grunden. Ud over dette gik jeg dengang ind på kazaa og søgte på bandet. Jeg fik 2 hits – Selv om dette er et meget snævert eksempel, siger det vel lidt om at kunstnerne/pladebranchen burde kigge lidt indad en gang i mellem. Det er så utrolig nemt at give fildeling skylden for at nogle plader ikke sælger. Som sagt utallige gange før, burde de kigge lidt på evt. prisen og kvaliteten af varen.
Noget der kunne være fedt, var hvis et populært band lagde en cd ud til fri deling, og så sammenlignede salget for det år, med salget sidste år. Så kunne man se om fildeling faktisk var så stort et problem som de siger.
For at vende tilbage til topic. Er det muligt at klage til forbruger styrelsen over hetzene der bliver kørt på hubs selv om man ikke selv er involveret i det eller har fået en regning. Jeg føler mig virkelig harm over at APG går efter de private ejere af hubs. Jeg har meget lyst til at skrive et brev til dem, men jeg ved ikke om det overhovedet er dem man skal henvende sig til eller om man kan klage når man ikke selv er direkte involveret i sagen.
Jeg kunne godt tænke mig at se APG’s navn på: http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/firmatjek/
Rafferty
10-14-2004, 02:56 PM
Til dig der modtog truslen fra APG :
Er der mulighed for at se den skrivelse du modtog?
Rafferty :shock:
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
"Pirater er for størstedelen en flok mavesure fattigrøve vi alligevel ikke gider have som kunder, så det er fint nok" Larry Ellison
Rafferty er det min du mener fra apg :twisted:
Til de der vil se et eksempel på en regning for at køre hub kan I klikke ind på nedenstående link
http://www.bb-klan.kyed.com/modules.php?op=modload&name=XForum&file=viewthread&tid=91
Mvh. Moe
PS. håber det er ok man smider links herinde ??
[update] PPS. skal lige pointere det ikke er mig der har modtaget brevet.
[DK]M@sto
10-18-2004, 03:59 PM
Til de der vil se et eksempel på en regning for at køre hub kan I klikke ind på nedenstående link
http://www.bb-klan.kyed.com/modules.php?op=modload&name=XForum&file=viewthread&tid=91
Mvh. Moe
PS. håber det er ok man smider links herinde ??Set med LUP så er dette atter et brev som forsøger at fange folk som ikke er klogere. lad vær med at underskrive brevet, så er den pot ude. Først i samme sekundt der blir skrevet under, indrømmer du at have deltaget i "ulovligheder" Uden underskrift har de ikke en skid, det holder jeg 200% fast på. De kan trække den i retten hvis de tør (det er prøvet før) så har de tabt. Gå eventuel til din egen advokat og vis ham brevet og sig at du da ALDRIG har haft for øje at være forhandler af piratsoftware og lad os så se hvad han har at sige. Skriver du under, er du solgt for højeste bud.
lol... DC++ gør ikke filer "tilgængengelige" via en server. Det er et peer-to-peer program. Ergo er der ingen central server hvori filerne deles/tilgængeligøres, men derimod er det brugerne af programmet der gør filerne tilgængelige.
Og hvis det på en eller anden måde bevises at det er ulovligt, hvad så hvis hubben er tom, eller ingen sharers har? Det ville være det samme som et diskotek uden narkomaner/pushere, en rockerborg uden rockere... Er det også ulovligt?
respekt47
01-17-2005, 08:00 AM
:?: Jeg syntes ikke det kan være rigtigt ddu skal stilles til ansvar for at der er nogen users, der deler på¨din hub, de har jo ingen bevis for du har givet dem lov? ingen bevis for at du har hentet fra dem? eller ingen bevis for at de har hentet fra dig.
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.